traducator la inceput de drum

  •  
    • 891 mesaje
    12 Feb 2008, 17:27
    0 0
    Hello Evelor!

    Curand am sa intru in posesia certificatului de traducator autorizat-am terminat Lb Straine si il obtin fara sa mai sustin examen.

    As vrea sa va intreb,pe cela care aveti deja o cariera in domeniu,cum a fost la inceput?Eu imi doresc tare mult sa lucrez ca si colaborator,vreau sa pot lucra de acasa.Dar majoritatea birourilor de trad.vor cere traduceri tehnice,juridice.Eu nu am facut asa ceva in facult. si asta ma ingrijoreaza.
    Am terminat italiana si pe piata nu exista dictionare juridice(cum am auzit ca exista pt engl)

    Alte impresii?Va place?E obositor?Sunteti multumite de castig?

    multumesc anticipat pt raspunsuri
  •  
    • 89 mesaje
    12 Feb 2008, 20:40
    0 0
    draga mea, foarte bine ai facut ca ti-ai luat atestatul de la ministerul justitiei, daca iti doresti sa faci traduceri care necesita legalizare etc, se cauta cel mai mult pe piata.
    pentru traducerile tehnice e o prostie sa ti se ceara aceasta autorizatie, ce treaba are ministerul justitiei cu un manual de pompe de ciment de exemplu?
    dar angajatorii sau firmele cu care ai putea colabora o considera probabil o garantie in plus a profesionalismului...
    In fine, inceputul e greu, dar nu imposibil Nu ai dictionar acasa sau pe piata? Exista cateva dictionare online bune, cand vrei sa muncesti folosesti tot ce ai la dispozitie, instrumente gratis daca nu iti permiti ceva mai scump.
    Expresiile de care nu esti foarte sigura ca sunt adecvate contextului le poti verifica pe google si intre timp chiar o sa ajungi sa iti faci un repertoar de site-uri unde se foloseste vocabularul respectiv ca sa verifici mereu, de glosare personale nu mai zic.
    Nu iti place un domeniu (de ex mie tehni) nu traduci asa ceva si basta. Spui de la inceput. In timp vei ajunge sa te specializezi pe anumite domenii, iti va usura munca.