Influența mass-mediei asupra imaginii corporale

  •  
    14 Ian 2016, 08:49
    1 0

    Mass-media este o parte importantă în viața a milioane de copii, adolescenți și adulți. Aceste medii -televiziune, reviste, internet- sunt saturate de mesaje nesănătoase despre dimensiunile „corpului ideal”, forma și greutatea corespunzătoare, suprapuse peste mesaje cu privire la fericire, plăcere, moralitate, atractivitate, autocontrol și mesaje de putere.

    Femeia ideală construită de mass-media este tânăra, înaltă, subțirică, cu pielea alba, părul lung și corpul bine definit. Acest model respectă imaginea iconică a femeii delicate, firave și slăbuță, dar nu se bazează pe un model real ci pe unul digitalizat care stabilește un etalon de frumusețe, dincolo de posibilitățile reale. Acest model prezentat ca „natural” în media nu poate fi realizabil prin dedicație personală, nu este sănătos fizic și crește gradul de insatisfacție corporală împingându-l pe individ la comportamente de risc. 

    Această violență invizibilă a mass-mediei întărește și justifică sexismul și prejudecățile cu privire la rolul femeii în societatea modernă, transformând imaginea femeii într-un „accesoriu” frumos, slab și tânăr necesar oricărui bărbat de succes. Revistele de modă, reclamele la diferite produse reduc femeia la dimensiunea ei estetică de înfrumusețare, ignorând partea sa intelectuală. Primul pas pe care îl poți face e să te supui unui test de influență a mass-mediei asupra imaginii corporale  și să verifici cât de mult imaginea promovată în media de „corp ideal” îți influențează comportamentul alimentar. Al doilea pas este să îți concentrezi atenția asupra dezvoltări tale personale și nu asupra kilogramelor, dietelor restrictive sau a ultimului tratament de înfrumusețare prezentat în media. Aici poți completa testul https://docs.google.com/forms/d/18AaGz42XRI9pIK6w51eO1oCQ4Y3wxojLbMtptIHzOkQ/viewform

  •  
    • 3765 mesaje
    14 Ian 2016, 12:54
    0 0
    prietenul-invizibil said:. Revistele de modă, reclamele la diferite produse reduc femeia la dimensiunea ei estetică de înfrumusețare, ignorând partea sa intelectuală.

      imi place ideea, e interesanta.

     de acum incolo, cand vrei sa vinzi un avon sau oriflame, dai mai intai un test de inteligenta cumparatoarei.

    daca-i tuta de plezneste ii vinzi cinci kile de ruj si 500 de flacoane de parfum. ca-i tuta si nu-si da seama ca nu are ce face cu ele.

     daca-i cu iq-ul peste limita, incerci sa o aburesti cu chestii intelectuale, ca si matrie curie a purtat  gene false si uite unde a ajuns. apoi ii arati doar un varf de ruj, sa o ispitesti, si-l pui pe o carte de alexandre dumas. vezi ce alege prima oara.