Masina

  •  
    • 3816 mesaje
    10 Iun 2015, 09:14
    0 0
    Buna dimineata, oameni buni. Mergand cu masina, a inceput sa se auda un zgomot, la inceput, nici nu am stiut ca il face masina mea. Da ieri, am zis ca fac atac de creeri, se aude un zgomat ca si cand cineva ar suda ceva, in timp de merg. Am crezut la un mm dat ca merg pe janta, ca se auzea ca un impact intre fier si astfalt, ca si cum cineva taraie un fier la viteza mare pe astfalt. Pina ajung la service, are careva idee ce ar putea fi?
    Acest mesaj a fost editat de către mizdis: 10 Iun 2015, 09:15
  •  
    • 10065 mesaje
    10 Iun 2015, 09:37
    0 0
    Placute uzate ?

  •  
    • 3816 mesaje
    10 Iun 2015, 10:06
    0 0
    Masina n-are douaj de mii de km, d-aia ma intreb si eu ce poate fi, primul gand fu tot la placute, dar in cartea ei scria ca se schimba la peste traij då mii
  •  
    • 10065 mesaje
    10 Iun 2015, 10:54
    0 0
    Interesant ce spune la carte legat de placute, acestea incadrindu-se la consumabile (precum lichide si filtre) si cu grad minim de uzura (insemnat), prevazute cu lamela avertizor sonor (in majoritate, in functie de producator). Ma rog, povestea-i lunga.

    Cauzele pot fi multiple . Posibil un rulmen al rotii, zgomot provenit din cutia de viteze sau pur si simplu esapament desprins si cazut pe puntea spate ... s.a.m.d.

    Poate fi localizat cu exactitate in doar citeva sute de metri.

  •  
    • 1 mesaje
    13 Iun 2015, 06:14
    0 0
    Buna . Cred ca ti-sa stricat telescoapele .... Telescoapele se strica Numai atunci cand Mergi cu masina pe pietre .. sau mergi pe drumurile din romania

    Acest mesaj a fost editat de către Elenak580: 13 Iun 2015, 06:17
  •  
    • 10065 mesaje
    14 Iun 2015, 14:33
    0 0
    Telescoapele, componente a suspensiei (amortizoare , sub o alta denumire) mai atrag si alte cauze ce duc la deterioratea acestora, cum ar fi : urcatul bordurilor in forta, trecerea (in goana) la nivel cu calea ferata fara covor ... s.a.m.d. Amortizoarele defecte se simt, in tinuta de drum, in directie, in frine ... In alta ordine de idei, nu tine doar de confort, ci si de siguranta. Instabilitate a utilajului ce se regaseste sub denumirea "barca" cu efect negativ a manevrelor in cazul unor situatii limita si nu doar .

    Referitor la zgomote "surpriza", pot fi cauzate de foarle multe componente, partial sau cu grad accentuat de uzura printre care : placute uzate, etrieri, rulmenti, telescop, flanse telescop, bucse, capete bara, pivoti, cap planetara, esapament ... s.a.m.d fiecare cu un "glas" specific .

    De-alfel o serie de scirtieli - mornaieli nedorite pot proveni dintre faruri si peretele de foc , in compartimentul motor unde iarasi e poveste lunga ... curele transmisie, role intinzator, tacheti (hidraulici sau clasici), injectoare ...

    Depistarea sunetului/zgomotului prin test, localizare si remediere grabnica. Cel putin ai mari astfel procedeaza .


    Acum na, mai sint si dregute ce isi fac iesire de acasa in ideia sa io rezolve meseriasu' ca-i scirtie pe ici pe colo ... zgomote ce doar ea le aude, cind utilaju n-are nici pe naiba ... dar ma rog, de-o cafea in plus n-o murit nimeni ...

  •  
    • 3816 mesaje
    19 Iun 2015, 14:30
    0 0
    Deci, bujii, placutele de frina, lipsa ulei.
    Se pare ca e o pb de pierd uleiul
  •  
    • 10065 mesaje
    20 Iun 2015, 00:33
    0 0
    Doamna Mizdis, da' ... scaunele, bancheta ... le mai aveti ?



    Bujiile sint distruse in mare parte se sofer, nu de motor. Stil de condus subturat = lipsa autocuratare motor ( depuneri nearse ce include si bijii) . Desigur, mai poate fi vorba de amestec (combustibil/aer) necorespunzator si proasta calitate.
    De vreo cinci ani merg cu aceleasi bujii (in trei electrozi) impecabile cu un minim 10.000km/an.

    Pierderi ulei.

    Exteriior : garnituri etansare, simeringuri.

    Interior : simerinduri supape si/sau segmenti. Nasol, eliminare prin ardere ce da cu minus catalizatorului , defectare prematura (sa nu mai zic de puhoiul de fum lasat in urma ...



    De credem ca noile masini nu-s cu probleme ... ne inselam.

    Recall service au demonstrat-o cu nenumarate embleme si modele.

    Sper ca nu v-am plictisit ...

  •  
    • 3816 mesaje
    21 Iun 2015, 22:20
    0 0
    Nici gand.
    Dobitocii de la magazinul de piese auto mi-au comandat placute de frina gresite, maine ma duc sa le schimb.
    Masina mea nu e noua, e din 2008, a stat mult timp in garaj, am fro 20000 la bord.
    Cre ca saraca mai mult a stat in garaj decat sa circule.
  •  
    • 3816 mesaje
    21 Iun 2015, 22:22
    0 0
    Ideea e ca imi iubesc masina, greu am gasit pe cineva sa se bage sa imi schimbe piesele.Macar bujiile noi se potrivesc.E, sa vezi maine cand m-oi ratoi la aia de-mi comandara piesele gresite.Mai bine le comandam eu pe net
  •  
    • 10065 mesaje
    22 Iun 2015, 00:29
    0 0
    mizdis said:Nici gand.
    Dobitocii de la magazinul de piese auto mi-au comandat placute de frina gresite, maine ma duc sa le schimb.
    Masina mea nu e noua, e din 2008, a stat mult timp in garaj, am fro 20000 la bord.
    Cre ca saraca mai mult a stat in garaj decat sa circule.

     

    Nu e deloc ok a face comanda pe net de nu detii date exacte ale produsului in cauza. Doua masini "gemene", aceiasi marca, acelasi an , pot fi echipate cu sistem de frinare diferit . Spre ex. pina la jumatea anului a fost ansamblat modelul ATE, apoi inlocuit cu BOSCH (sau invers) etrieri total diferiti, unde automat isi atrag un alt model de placute. Deasemeni trebue specificat da masina in cauza e cu sa fara ABS (placutele pentru ABS fiind mai dure si deloc ok pentru sistemul clasic).

     

    Ca o paranteza, alegeti "placute moi" si de calitate pentru a proteja discurile . 

     

    Personal, revizie complecta a sistemului de frinare o fac de doua ori pe an, primavara si toamna ce include : demontare, verificare, curatare, gresare, remontare, inlocuire lichid frina (nu are voie sa depaseasca doi ani) aerisire si test . 

    Frine promte si "la zi".

     

  •  
    • 10065 mesaje
    22 Iun 2015, 01:50
    0 0
    Cite bordee, atitea obicee ...

    In fiecare an imi spal motorul. Zau de as putea sta pasiv cu jeg in compartimentul motor .



    https://www.youtube.com/watch?v=AmS03JbqN5M
  •  
    • 3765 mesaje
    22 Iun 2015, 18:16
    0 0
    mizdis said:Buna dimineata, oameni buni. Mergand cu masina, a inceput sa se auda un zgomot,

     

     

    probabil motorul mergea.

  •  
    • 10065 mesaje
    22 Iun 2015, 21:54
    0 0
    Prin 2006 de retin bine, printre picaturi, m-am ocupat de o vechitura din anii '80 . Investitie in piese undeva la 600 E din cite retin, cu manopera gratis desigur. Demontata bucata cu bucata si reechipata, incepind cu set motor nou ... am schimbat absolut tot ce se cerea schimbat, componente ale directiei, suspensiei , frine ... pina la ultima bucsa ...
    Apoi am dus-o la inspectie, ti i-am lasat masca, toti meseriasii calare pe utilaj cu waw ... Asa frumos ii torcea motorul de parca atunci iesise din fabrica . Deja mi-au pus in vedere ca masina o sa fie rechemata de comisie , pentru ca o se le fie ceva mai greu a crede ca mai exista si minuni, masina din anii '80 in perfecta stare.

    Asta numim noi stiinta ... (sau meserie te halesc )

  •  
    • 10065 mesaje
    8 Iul 2015, 11:55
    0 0
    Un schimb de ulei, o gresare ceva ...

    Nika , nika ?

  •  
    • 3816 mesaje
    8 Iul 2015, 14:50
    0 0
    Mi-au gasit placute, foarte greu, abia astept sa ajung acasa sa vad cum imi merge masinuta
  •  
    • 10065 mesaje
    8 Iul 2015, 17:29
    1 0
    mizdis said:Mi-au gasit placute, foarte greu, abia astept sa ajung acasa sa vad cum imi merge masinuta

     

    Super .

     

    In prima suta de km (chiar doua de e posibil) se merge/circula pe frina "fulg" (frinari lente, fine ) pentru a evita arderea suprafetei de contact (cu discurile) a placutelor .

     

    Moama, da' cu ce talent le zic ...

     

    Chiar nu ma angajeaza nimeni ?

     

     

     

     

  •  
    • 10065 mesaje
    17 Nov 2015, 10:02
    0 0
    Din ciclul siguranta . "Galosii" (anvelopa) prima si cea mai importanta componenta a unei masini.

    https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s

    Multumim frumos doamnei Mizdis pentru topic .