Masina
-
0 0Buna dimineata, oameni buni. Mergand cu masina, a inceput sa se auda un zgomot, la inceput, nici nu am stiut ca il face masina mea. Da ieri, am zis ca fac atac de creeri, se aude un zgomat ca si cand cineva ar suda ceva, in timp de merg. Am crezut la un mm dat ca merg pe janta, ca se auzea ca un impact intre fier si astfalt, ca si cum cineva taraie un fier la viteza mare pe astfalt. Pina ajung la service, are careva idee ce ar putea fi?
Acest mesaj a fost editat de către mizdis: -
Interesant ce spune la carte legat de placute, acestea incadrindu-se la consumabile (precum lichide si filtre) si cu grad minim de uzura (insemnat), prevazute cu lamela avertizor sonor (in majoritate, in functie de producator). Ma rog, povestea-i lunga.
Cauzele pot fi multiple . Posibil un rulmen al rotii, zgomot provenit din cutia de viteze sau pur si simplu esapament desprins si cazut pe puntea spate ... s.a.m.d.
Poate fi localizat cu exactitate in doar citeva sute de metri.
-
Buna . Cred ca ti-sa stricat telescoapele .... Telescoapele se strica Numai atunci cand Mergi cu masina pe pietre .. sau mergi pe drumurile din romania
Acest mesaj a fost editat de către Elenak580: -
Telescoapele, componente a suspensiei (amortizoare , sub o alta denumire) mai atrag si alte cauze ce duc la deterioratea acestora, cum ar fi : urcatul bordurilor in forta, trecerea (in goana) la nivel cu calea ferata fara covor ... s.a.m.d. Amortizoarele defecte se simt, in tinuta de drum, in directie, in frine ... In alta ordine de idei, nu tine doar de confort, ci si de siguranta. Instabilitate a utilajului ce se regaseste sub denumirea "barca" cu efect negativ a manevrelor in cazul unor situatii limita si nu doar .
Referitor la zgomote "surpriza", pot fi cauzate de foarle multe componente, partial sau cu grad accentuat de uzura printre care : placute uzate, etrieri, rulmenti, telescop, flanse telescop, bucse, capete bara, pivoti, cap planetara, esapament ... s.a.m.d fiecare cu un "glas" specific .
De-alfel o serie de scirtieli - mornaieli nedorite pot proveni dintre faruri si peretele de foc , in compartimentul motor unde iarasi e poveste lunga ... curele transmisie, role intinzator, tacheti (hidraulici sau clasici), injectoare ...
Depistarea sunetului/zgomotului prin test, localizare si remediere grabnica. Cel putin ai mari astfel procedeaza .
Acum na, mai sint si dregute ce isi fac iesire de acasa in ideia sa io rezolve meseriasu' ca-i scirtie pe ici pe colo ... zgomote ce doar ea le aude, cind utilaju n-are nici pe naiba ... dar ma rog, de-o cafea in plus n-o murit nimeni ...
-
Doamna Mizdis, da' ... scaunele, bancheta ... le mai aveti ?
Bujiile sint distruse in mare parte se sofer, nu de motor. Stil de condus subturat = lipsa autocuratare motor ( depuneri nearse ce include si bijii) . Desigur, mai poate fi vorba de amestec (combustibil/aer) necorespunzator si proasta calitate.
De vreo cinci ani merg cu aceleasi bujii (in trei electrozi) impecabile cu un minim 10.000km/an.
Pierderi ulei.
Exteriior : garnituri etansare, simeringuri.
Interior : simerinduri supape si/sau segmenti. Nasol, eliminare prin ardere ce da cu minus catalizatorului , defectare prematura (sa nu mai zic de puhoiul de fum lasat in urma ...
De credem ca noile masini nu-s cu probleme ... ne inselam.
Recall service au demonstrat-o cu nenumarate embleme si modele.
Sper ca nu v-am plictisit ...
-
mizdis said:Nici gand.
Dobitocii de la magazinul de piese auto mi-au comandat placute de frina gresite, maine ma duc sa le schimb.
Masina mea nu e noua, e din 2008, a stat mult timp in garaj, am fro 20000 la bord.
Cre ca saraca mai mult a stat in garaj decat sa circule.Nu e deloc ok a face comanda pe net de nu detii date exacte ale produsului in cauza. Doua masini "gemene", aceiasi marca, acelasi an , pot fi echipate cu sistem de frinare diferit . Spre ex. pina la jumatea anului a fost ansamblat modelul ATE, apoi inlocuit cu BOSCH (sau invers) etrieri total diferiti, unde automat isi atrag un alt model de placute. Deasemeni trebue specificat da masina in cauza e cu sa fara ABS (placutele pentru ABS fiind mai dure si deloc ok pentru sistemul clasic).
Ca o paranteza, alegeti "placute moi" si de calitate pentru a proteja discurile .
Personal, revizie complecta a sistemului de frinare o fac de doua ori pe an, primavara si toamna ce include : demontare, verificare, curatare, gresare, remontare, inlocuire lichid frina (nu are voie sa depaseasca doi ani) aerisire si test .
Frine promte si "la zi".
-
Prin 2006 de retin bine, printre picaturi, m-am ocupat de o vechitura din anii '80 . Investitie in piese undeva la 600 E din cite retin, cu manopera gratis desigur. Demontata bucata cu bucata si reechipata, incepind cu set motor nou ... am schimbat absolut tot ce se cerea schimbat, componente ale directiei, suspensiei , frine ... pina la ultima bucsa ...
Apoi am dus-o la inspectie, ti i-am lasat masca, toti meseriasii calare pe utilaj cu waw ... Asa frumos ii torcea motorul de parca atunci iesise din fabrica . Deja mi-au pus in vedere ca masina o sa fie rechemata de comisie , pentru ca o se le fie ceva mai greu a crede ca mai exista si minuni, masina din anii '80 in perfecta stare.
Asta numim noi stiinta ... (sau meserie te halesc )
-
mizdis said:Mi-au gasit placute, foarte greu, abia astept sa ajung acasa sa vad cum imi merge masinuta
Super .
In prima suta de km (chiar doua de e posibil) se merge/circula pe frina "fulg" (frinari lente, fine ) pentru a evita arderea suprafetei de contact (cu discurile) a placutelor .
Moama, da' cu ce talent le zic ...
Chiar nu ma angajeaza nimeni ?