Problema de mate
-
3 6So, probabil ca deja o stiti: 10:2(3+2)=? ia sa vedem, cine da mai mult?
Acest mesaj a fost editat de către mikizda: -
Midorri said:Si eu care credeam ca e o problema de mâţe
Regula de baza in ordinea efectuarii operatiilor este: daca intr-un exercitiu apar operatii de acelasi ordin, ele se rezolva in ordinea in care sunt scrise, daca apar mai multe tipuri de operatii, intai se rezolva cele de ordinul II (inmultiri/ impartiri), apoi cele de ordinul I (adunari, scaderi). Daca apar paranteze, acestea au prioritate si astfel rezolvam intai operatiile din paranteze.
Deci:
10:2(3+2)=?
10:2X5=?
5X5=? (se efectueaza in ordinea in care sunt scrise pt. ca sunt operatii de acelasi ordin)
5X5=25
Am castigat licitatia?Nu ai castigat.......la partea cu parantezele ai dreptate...insa ordinea efectuarii operatiilor este inmultire, impartire, adunare, scadere. Deci intai paranteza se rezolva adica adunarea din ea....apoi inmultirea ....apoi impartirea.
-
Freud said:
Midorri said:Si eu care credeam ca e o problema de mâţe
Regula de baza in ordinea efectuarii operatiilor este: daca intr-un exercitiu apar operatii de acelasi ordin, ele se rezolva in ordinea in care sunt scrise, daca apar mai multe tipuri de operatii, intai se rezolva cele de ordinul II (inmultiri/ impartiri), apoi cele de ordinul I (adunari, scaderi). Daca apar paranteze, acestea au prioritate si astfel rezolvam intai operatiile din paranteze.
Deci:
10:2(3+2)=?
10:2X5=?
5X5=? (se efectueaza in ordinea in care sunt scrise pt. ca sunt operatii de acelasi ordin)
5X5=25
Am castigat licitatia?Nu ai castigat.......la partea cu parantezele ai dreptate...insa ordinea efectuarii operatiilor este inmultire, impartire, adunare, scadere. Deci intai paranteza se rezolva adica adunarea din ea....apoi inmultirea ....apoi impartirea.
Scuze.....m-am tampit....25 e bine.
Sper sa nu fac si la serviciu o gafa de-asta ca am dat de dracu'
-
Eu merg pe 1, la scoala am invatat ca intai se efectueaza operatiile din paranteze.
O alta varianta de calcul ar fi si: 10 : ( 2 x 3 + 2 x 2 ) = 10 : ( 6 + 4 ) = 10 : 10 = 1
PS: miki, nu exista raspuns la sfarsitul manualului ?
Acest mesaj a fost editat de către winter_rose: -
Midorri said:
mikizda said:Pai Mid, scoate-le. Ca nu jaba pusai acilisa exercitiul. Fiind impartire, o poti scrie si ca pe o fractie. Ia scrie tu 10/2(3+2).
Stiu ce spui, dar nu ai dreptate. Stii de ce?
Nici fractiile nu se scriu alandala, caci linia de fractie poate fi asa10 X (3+2)= 5X 5= 25
2
sau asa:
10 = 10 = 10 = 1
2X (3+2) 2X5 10
Dar ca exercitiul sa se scrie sub forma exemplului al doilea dat de mine (pt a obtine rezultatul 1), ar trebui sa arate asa: 10:[2x (3+2)].Atunci am pune totul sub linia fractiei. Dar in forma data de tine initial, el se pune in fractie ca in primul meu exemplu, deci recultatul e 25.
(sper sa se vada bine desenele mele cu fractii)Midori.... 2(3+2) inseamna 2 pe langa, nu 2 ori...este alta functie a ecuatiei...
-
2 pe langa ( 3 + 2 ) sau de 2 ori ( 3 + 2 ) tot aia e ...
In primul caz ar fi 2 x 3 + 2 x 2 = 6 + 4 = 10
iar in cel de-al 2-lea caz: 2 x ( 3 + 2 ) = 2 x 5 = 10
Acest mesaj a fost editat de către winter_rose: -
nu-i de mirare ca educatia la noi in tara e in halul in care e
hai s-o luam ca la scoala:
10/2(3+2)=x
notam (3+2)=a => 10/2a=x
2a=10/x
2(3+2)=10/x
10=10/x
x=10/10
x=1
nota 2, treci in banca!
Acest mesaj a fost editat de către BitterDevil: