Problema de mate

  •  
    • 10876 mesaje
    18 Dec 2012, 07:21
    3 6
    So, probabil ca deja o stiti: 10:2(3+2)=? ia sa vedem, cine da mai mult?
    Acest mesaj a fost editat de către mikizda: 18 Dec 2012, 07:21
  •  
    • 310 mesaje
    18 Dec 2012, 09:25
    2 12
    mikizda said:So, probabil ca deja o stiti: 10:2(3+2)=? ia sa vedem, cine da mai mult?

     

     

    Rezultatul este 1. Intai se rezolva operatie din paranteza ( adica 5) apoi inmultirea cu 2 ( adica 10) apoi impartirea adica 10:10 .....rezulta 1

  •  
    • 1787 mesaje
    18 Dec 2012, 09:47
    8 2

    .
    Acest mesaj a fost editat de către Midorri: 21 Mar 2017, 20:06
  •  
    • 310 mesaje
    18 Dec 2012, 10:01
    2 5
    Midorri said:Si eu care credeam ca e o problema de mâţe

    Regula de baza in ordinea efectuarii operatiilor este: daca intr-un exercitiu apar operatii de acelasi ordin, ele se rezolva in ordinea in care sunt scrise, daca apar mai multe tipuri de operatii, intai se rezolva cele de ordinul II (inmultiri/ impartiri), apoi cele de ordinul I (adunari, scaderi). Daca apar paranteze, acestea au prioritate si astfel rezolvam intai operatiile din paranteze.

    Deci: 
    10:2(3+2)=?
    10:2X5=?
    5X5=? (se efectueaza in ordinea in care sunt scrise pt. ca sunt operatii de acelasi ordin)   
    5X5=25

    Am castigat licitatia?     

     

    Nu ai castigat.......la partea cu parantezele ai dreptate...insa ordinea efectuarii operatiilor este inmultire, impartire, adunare, scadere.  Deci intai paranteza se rezolva adica adunarea din ea....apoi inmultirea ....apoi impartirea.

  •  
    • 310 mesaje
    18 Dec 2012, 10:03
    2 5
    Freud said:
    Midorri said:Si eu care credeam ca e o problema de mâţe

    Regula de baza in ordinea efectuarii operatiilor este: daca intr-un exercitiu apar operatii de acelasi ordin, ele se rezolva in ordinea in care sunt scrise, daca apar mai multe tipuri de operatii, intai se rezolva cele de ordinul II (inmultiri/ impartiri), apoi cele de ordinul I (adunari, scaderi). Daca apar paranteze, acestea au prioritate si astfel rezolvam intai operatiile din paranteze.

    Deci: 
    10:2(3+2)=?
    10:2X5=?
    5X5=? (se efectueaza in ordinea in care sunt scrise pt. ca sunt operatii de acelasi ordin)   
    5X5=25

    Am castigat licitatia?     

     

    Nu ai castigat.......la partea cu parantezele ai dreptate...insa ordinea efectuarii operatiilor este inmultire, impartire, adunare, scadere.  Deci intai paranteza se rezolva adica adunarea din ea....apoi inmultirea ....apoi impartirea.

     

     

    Scuze.....m-am tampit....25 e bine.

    Sper sa nu fac si la serviciu o gafa de-asta ca am dat de dracu'

  •  
    • 10876 mesaje
    18 Dec 2012, 10:06
    2 2
    Freud, era bine 1. Mai da careva mai mult?
  •  
    • 1787 mesaje
    18 Dec 2012, 10:07
    6 0

    .


    Acest mesaj a fost editat de către Midorri: 21 Mar 2017, 20:06
  •  
    • 10876 mesaje
    18 Dec 2012, 10:15
    4 0
    Pai Mid, scoate-le. Ca nu jaba pusai acilisa exercitiul. Fiind impartire, o poti scrie si ca pe o fractie. Ia scrie tu 10/2(3+2).
  •  
    • 1787 mesaje
    18 Dec 2012, 10:22
    3 0

    .


    Acest mesaj a fost editat de către Midorri: 21 Mar 2017, 20:07
  •  
    • 1787 mesaje
    18 Dec 2012, 10:38
    4 0
    .

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


    Acest mesaj a fost editat de către Midorri: 21 Mar 2017, 20:07
  •  
    • 10876 mesaje
    18 Dec 2012, 11:24
    1 0
    Din pacate, nu ma pricep sa explic asa elaborat, dar se efectueaza paranteza si pe urma se inmulteste cu ce este linga paranteza. Mai asteptam si alte idei.
  •  
    • 1038 mesaje
    18 Dec 2012, 13:16
    1 0
    Eu merg pe 1, la scoala am invatat ca intai se efectueaza operatiile din paranteze. 

    O alta varianta de calcul ar fi si: 10 : ( 2 x 3 + 2 x 2 ) = 10 : ( 6 + 4 ) = 10 : 10 = 1

    PS: miki, nu exista raspuns la sfarsitul manualului ?


    Acest mesaj a fost editat de către winter_rose: 18 Dec 2012, 13:17
  •  
    • 10876 mesaje
    18 Dec 2012, 13:37
    1 0
    Din pacate, nu exista, e luata de pe doza de ras. Sa vezi acolo rezultate, te ia capul. Eu merg in continuare pe unu.
  •  
    • 8901 mesaje
    18 Dec 2012, 14:12
    1 1
    Opssss....crezui ca-i vorba de matze de porc, pt carnati.
    Si ma pregateam sa laud initiatoarea topicului, ce gospodina e.
  •  
    • 1038 mesaje
    18 Dec 2012, 14:23
    0 1
    )

    Pai anda, daca tot ai intrat, da-ti si tu cu parerea p-acilea sa mai inclini balanta, ca momentan scoru` e de 2 - 2 
  •  
    • 10876 mesaje
    18 Dec 2012, 14:37
    2 0
    Cu mine te poti lauda la multe, mai putin la mincare. Nu imi place sa gatesc pentru ca n-am pt cine. Dar tot pe unu merg
  •  
    • 8667 mesaje
    18 Dec 2012, 14:55
    0 0
    Midorri said:
    mikizda said:Pai Mid, scoate-le. Ca nu jaba pusai acilisa exercitiul. Fiind impartire, o poti scrie si ca pe o fractie. Ia scrie tu 10/2(3+2).

    Stiu ce spui, dar nu ai dreptate. Stii de ce? 

    Nici fractiile nu se scriu alandala, caci linia de fractie poate fi asa

     10  X (3+2)= 5X 5= 25

      2       

    sau asa:

             10     =   10  =    10      = 1

    2X (3+2)     2X5    10

    Dar ca exercitiul sa se scrie sub forma exemplului al doilea dat de mine (pt a obtine rezultatul 1), ar trebui sa arate asa: 10:[2x (3+2)].Atunci am pune totul sub linia fractiei. Dar in forma data de tine initial, el se pune in fractie ca in primul meu exemplu, deci recultatul e 25.
     (sper sa se vada bine desenele mele cu fractii)

     

     Midori.... 2(3+2) inseamna 2 pe langa, nu 2 ori...este alta functie a ecuatiei...

  •  
    • 8901 mesaje
    18 Dec 2012, 15:10
    1 0
    1.

    Si am facut si carnati, nah!
  •  
    • 1038 mesaje
    18 Dec 2012, 15:11
    0 0
    2 pe langa ( 3 + 2 ) sau de 2 ori ( 3 + 2 ) tot aia e ...

    In primul caz ar fi 2 x 3 + 2 x 2 = 6 + 4 = 10

    iar in cel de-al 2-lea caz: 2 x ( 3 + 2 ) = 2  x 5 = 10


    Acest mesaj a fost editat de către winter_rose: 18 Dec 2012, 15:13
  •  
    • 8667 mesaje
    18 Dec 2012, 16:01
    2 8

    nu-i de mirare ca educatia la noi in tara e in halul in care e

    hai s-o luam ca la scoala:

    10/2(3+2)=x

    notam (3+2)=a => 10/2a=x

    2a=10/x

    2(3+2)=10/x

    10=10/x

    x=10/10

    x=1

    nota 2, treci in banca!
     


    Acest mesaj a fost editat de către BitterDevil: 18 Dec 2012, 16:20