Vrei să-ți protejezi inima? 6 alternative pentru unt

de Amalia Skelton, 8 Noiembrie 2018

Excesul de grăsimi saturate care favorizează creșterea nivelului de colesterol te poate predispune la afecțiuni cardiovasculare. Află ce ar trebui să folosești în loc de unt atunci când gătești.
Poate că îți place gustul preparatelor tradiționale sau alegi mereu plăcintele fragede ori pe cele cu aluat pufos dar ai analizat cât de mult unt conțin? Cantitatea cea mai ridicată de unt nu provine din cel pe care-l întinzi pe pâine când îl incluzi într-o gustare sau la micul dejun, ci este conținută de diferite preparate care necesită destul de mult unt pentru a obține textura potrivită. În cantități reduse untul nu-ți va face rău, însă dacă alegi să consumi des prăjituri, fursecuri, plăcinte, clătite sau piure cu siguranță depășești necesarul de grăsimi și te-ai putea expune la un risc mai ridicat de boli cardiace. 
Nu înseamnă că trebuie să te resemnezi să consumi preparate sănătoase, dar fără gust, ci să înveți cum să înlocuiești untul total sau parțial pentru a obține același gust bun fără să-ți periclitezi sănătatea. Potrivit studiilor realizate de cercetătorii de la Harvard untul nu poate fi considerat o sursă bună de grăsimi, char dacă are o aromă foarte plăcută. Nu s-au constatat beneficii semnificative ale consumului de unt, dar a fost observată creșterea colesterolului de tip LDL („colesterolul rău”). 
Dacă vrei să-ți protejezi inima este momentul să te informezi cu privire la alternativele sănătoase pentru acest produs pentru a diminua cantitatea consumată sau chiar a-l elimina din meniul zilnic.

 
Iată ce alternative pentru unt pot fi utilizate în rețetele tale:

 
1. Avocado

Este o sursă excelentă de grăsimi nesaturate și favorizează reducerea colesterolului și a inflamațiilor. Avocado menține pielea hidratată și previne apariția ridurilor. De asemenea, reduce riscul de hipertensiune arterială datorită conținutului de potasiu și fibre. Poți prepara sandvișuri delicioase fără unt folosind feliile de avocado. Când pregătești orice tip de prăjitură care conține cacao poți înlocui ¾ din cantitatea de unt cu piure de avocado. Deoarece rețeta include și cacao nu vei obține un preparat verde, iar cei care gustă vor remarca doar gustul special fără să-și închipuie cât de sănătoasă este noua variantă de prăjitură.
Piureul de avocado poate fi adăugat și la salate ori la piureul de cartofi sau conopidă pentru a obține o savoare aparte fără să ai nevoie de unt mereu.

 
2. Piure de prune uscate

Prunele uscate sunt o sursă excelentă de vitamine din complexul B și fier, iar fibrele din componența lor previn constipația și durerile abdominale, stimulând digestia optimă. Mixează ¾ cană de prune uscate cu ¼ cană de apă fierbinte pentru a obține un piure delicios. Îl poți folosi la negrese, brioșe, torturi, plăcinte sau fursecuri.
Aluatul va deveni mai consistent și se va menține fraged fără să trebuiască să folosești unt. Acest piure este delicios și la micul dejun, cu felii de pâine prăjită din făină integrală sau amestecat cu fulgi de ovăz sau secară.

 
3. Piure de dovleac

Îți plac condimentele și rețetele cu un gust aromat și cremos? Dovleacul este ingredientul clasic pentru sezonul rece și îl poți integra într-o varietate de rețete. Se potrivește de minune în aluaturile de prăjituri sau de pâine, dă frăgezime și previne mucegăirea sau uscarea și fărâmițarea preparatului. De asemenea, poate fi utilizat la piureul de cartofi dulci sau drept topping pentru clătite. Miezul de dovleac este o sursă foarte bună de vitamina A și vitamina C, stimulând imunitatea și creând un aspect luminos al tenului. Este util și pentru a preveni acneea sau rozaceea, protejând tenul de efectele negative al vântului sau ale schimbărilor bruște de temperatură. Adaugă nucșoară, ghimbir, cuișoare, scorțișoară sau anason stelat pentru a evidenția aroma aparte a dovleacului.
Poți cumpăra și dovleac la conservă, dar citește cu atenție eticheta pentru a evita excesul de sodiu sau zahăr.

 
4. Piureul de banane

Dulce și aromat, te va ajuta să reduci cantitatea de unt consumată fără să-ți impui restricții.
Piureul din banane coapte poate înlocui ușor untul și zahărul din prăjituri sau torturi, furnizându-ți o doză suplimentară de fibre și potasiu. Poți evita untul de la clătite alegând acest piure și nu uita să-l întinzi și pe pâine prăjită, continuând cu unt de arahide sau nuci mărunțite. Rețetele preparate folosind această alternativă vor fi aromate, iar aluatul se va menține fraged chiar dacă păstrezi prăjiturile o săptămână în frigider.

 
5. Humus

Preparat din năut, suc de lămâie, usturoi și tahini, humusul îți asigură fibre, proteine și vitamina B6. Poți varia rețeta clasică preparându-l din linte, fasole neagră sau albă. Este ideal pentru garniturile de legume, ouă sau pentru a-l întinde pe pâine evitând complet untul și caloriile în exces. Îl poți consuma cu pâine din făină integrală sau cu felii de țelină ori jumătăți de ardei gras.

 
6. Ulei de măsline extravirgin

Dă o savoare aparte cărnii rumenite la grătar, pâinii prăjite sau aluaturilor sărate. Reduce riscul de inflamații, previne creșterea colesterolului și depunerea grăsimilor pe pereții arterelor. În plus, scade riscul de depresie și demență. Data viitoare când prepari biscuiți, fursecuri, sărățele, pizza sau pâine nu uita să înlocuiești untul cu acest ulei aromat. 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;