Ce antioxidanți ar trebui să iei în considerare pentru dieta ta


Când vine vorba de sănătate, știm că dieta este foarte importantă. Corpul nostru nu are nevoie doar de o nutriție sănătoasă pentru a funcționa în parametrii optimi, ci și de o substanță care se găsește în principal în alimentele vegetale.
Antioxidanți sau fitochimicalele sunt compuși ai anumitor plante, care luptă împotriva radicalilor liberi. O supraaglomerare a organismului cu radicali liberi reprezintă un factor important în dezvoltarea bolilor și îmbătrânirea prematură. Cea mai ușoară metodă de a combate această problemă este printr-o dietă bogată în antioxidanți. Iată care sunt cei mai cunoscuți antioxidanți și beneficiile acestora pentru sănătate!

Ce tipuri de antioxidanți sunt buni pentru organismul tău?


1. Beta-caroten

Precursor al retinolului (vitamina A), beta-carotenul este un important factor fitochimic. Joacă un rol important în susținerea funcțiilor sistemului imunitar și are proprietăți puternice de combatere a radicalilor liberi. Datorită efectului său antioxidant, beta-carotenul este asociat cu un risc redus de a dezvolta boli cardiovasculare și prezintă beneficii chemopreventive.

2. Licopen

Prezent în roșii, grapefruit, papaya, pepene roșu, licopenul este unul dintre cele mai consumate tipuri de carotenoide. Nu este afectat de procesare și gătit, căldura chiar îmbunănățind biodisponibilitatea sa, acest compus oferă beneficii importante pentru sănătate. Calitatea sa antioxidantă oferă licopenului puterea de a lupta împotriva mai multor forme de cancer și boli cronice. Unele studii sugerează, de asemenea, că ar putea fi benefic în tratarea osteoporozei, a astmului, a gingivitei și a afecțiunilor comune, cum ar fi arsurile solare.

3. Luteină

Luteina este un antioxidant puternic solubil în grăsimi, care are un rol important în prevenirea și încetinirea progresiei degenerescenței maculare cauzate de înaintarea în vârstă. Sursele de luteină pe bază de plante le includ pe cele cu frunze verde închis, cum ar fi spanacul, varza de Bruxelles, varza kale, dar și nucile precum fisticul.

4. Quercitină

Ca și alte flavonoide, quercitina are numeroase beneficii datorită puterii sale antioxidante. Efectul său pozitiv asupra hipertensiunii și proprietățile de protecție împotriva aterosclerozei îl fac un aliat puternic în lupta contra bolilor cardiovasculare.
Compusul luptă și împotriva inflamației și are proprietăți anticancerigene. Cele mai bune surse de quercitină includ ardeiul gras, afinele, citricele, caperele, legumele cu frunze verde închis.

5. Catechine

Ai auzit vreodată că vinul și ciocolata neagră sunt bune pentru sănătatea ta? Catechinele sunt responsabile pentru această afirmație. Acest tip de flavonoide este bun pentru inimă deoarece ajută la reducerea oxidării lipoproteinelor cu densitate scăzută, un factor al dezvoltării bolilor cardiace. Vrei să incluzi catechinele în dieta ta? Ceaiul, ciocolata neagră, legumele, fructele precum merele și perele sunt surse importante de catechine.

6. Vitamina E

Vitamina E este considerată cel mai important antioxidant solubil în lipide. Aceasta este deosebit de bună pentru piele, deoarece poate lupta împotriva daunelor provocate de soare și poate preveni îmbătrânirea prematură. În afară de beneficiile cosmetice, vitamina E are și un efect pozitiv asupra sănătății, mai exact asupra sănătății inimii.
Poți obține aportul necesar de vitamina E din alimente precum legumele cu frunze verzi, cerealele integrale, dar și din nuci și semințe.

7. Vitamina C

Știm deja care este puterea vitaminei C atunci când vine vorba de stimularea sistemului nostru imunitar. Această vitamină poate face acest lucru în mare parte datorită proprietăților sale antioxidante. Vitamina C sau acidul ascorbic reduce inflamația din corp și este un antioxidant important pentru sănătatea celulelor endoteliale vasculare. Acest lucru este folositor pentru prevenirea bolilor precum hipertensiunea, diabetul și ateroscleroza.

8. Vitamina B6

Vitamina B6 are proprietăți antioxidante de care beneficiază întregul organism. Cercetările arată că această vitamină ne poate proteja împotriva bolilor cardiovasculare datorită activității sale antioxidante care reduce homocisteina din plasmă, un factor de risc în dezvoltarea aterosclerozei. Poți obține vitamina B6 din cereale integrale, fasole, tofu, cartofi și semințe.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;