Dacă faci mai multă mișcare, ai mai multe șanse să ai o alimentație sănătoasă

Poate fi dificil să fii pe cât de sănătos ți-ai dori. Poate părea imposibil să faci exerciții, să mănânci mai bine, să dormi mai mult, să te hidratezi și să faci multe alte lucruri pe care ți le recomandă doctorul tău, toate în același timp.
Dar studiile recente sugerează că există un lucru care te poate ajuta să începi. Potrivit unui studiu publicat în International Journal of Obesity, exercițiile fizice te pot inspira să ai o alimentație sănătoasă. Iată cum poți mânca mai sănătos dacă faci mai multă mișcare!

Corelația dintre mai multă mișcare și o alimentație sănătoasă


Este greu să începi o dietă. Mulți oameni se simt deznădăjduiți de la început. În loc să renunți, poți include activitatea fizică în viața ta, iar schimbările care rezultă pot modifica în mod semnificativ modul în care mănânci. 

Pentru acest studiu, cercetătorii au recrutat mai mult de 2.500 de studenți care au spus că nu au o dietă sănătoasă și că fac mai puțin de 30 de minute de exerciții pe săptămână. Studenții au început un plan de exerciții de 15 săptămâni, care presupunea exerciții cardio pentru 30-60 de minute timp de 3 ori pe săptămână. Fiecare participant a fost rugat să completeze un chestionar privind dieta la începutul și la sfârșitul studiului. Participanților li s-a spus să nu își schimbe obiceiurile alimentare. Dar mulți dintre ei au făcut-o oricum. Aproximativ 2.000 de participanți au urmat planul de exerciții fizice și au început să mănânce sănătos fără a li se spune acest lucru, după cum au descoperit cercetătorii. Mulți dintre cei care au făcut exerciții au început să mănânce alimente mai nutritive, cum ar fi fructele, legumele, carnea slabă, peștele și nucile, mai puține alimente prăjite și gustări nesănătoase. Cu cât o persoană a făcut mai multă mișcare, cu atât mai mult a avut dieta sa tendința de a se îmbunătăți. 

Durata mai lungă a exercițiilor a fost asociată cu o scădere a preferinței pentru alimentele caracteristice dietei occidentale, cum ar fi carnea roșie, alimentele prăjite și alimentele procesate.
Exercițiile cu o intensitate ridicată au fost asociate cu o creștere a preferinței pentru alimentele sănătoase. În general, acest lucru înseamnă că respectarea programului de exerciții fizice a fost asociată cu o alimentație sănătoasă în ansamblu.

Studiul nu a analizat de ce exercițiile fizice au stimulat consumul alimentelor sănătoase. Studiile viitoare se vor concentra asupra acestei corelații, precum și ce impact va avea antrenamentul asupra dietei, dar probabil biologia și psihologia sunt responsabile.

Există multe cercetări care arată că rezultatele pozitive alimentează persistența și alte schimbări din punct de vedere psihologic. Dar efortul conștient probabil că nu poate explica întregul fenomen. Diferite cercetări sugerează că exercițiile fizice pot schimba funcția creierului, ducând la o dorință de a mânca mai sănătos.
Exercițile pot schimba procesarea neurală din creierul tău. Stimularea creierului datorită exercițiilor cu intensitate ridicată schimbă multe lucruri în corpul tău, inclusiv tipul de alimente preferat.

Efectul acesta probabil că nu funcționează în ambele sensuri. Dacă urmezi o dietă sănătoasă, probabil că nu îți vei dori să fii pe banda de alergare în fiecare zi. Deși studiul nu a abordat direct această relație, alegerile alimentare nu pot crea schimbări ale creierului în același mod în care o face activitatea fizică. În plus, probabil că este mai ușor să începi un plan de exerciții fizice decât o dietă restrictivă. Așa că începe cu mișcarea, iar celelalte schimbări de sănătate semnificative vor apărea pe parcurs. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată