Cum să mănânci ce vrei fără să te îngrași. Cele mai bune trucuri de nutriție

Cum să mănânci ce vrei fără să te îngrași. Cele mai bune trucuri de nutriție

Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă
Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă
Mesele festive și sărbătorile, fie că vorbim de Paște sau Crăciun, aduc întotdeauna o provocare pentru cei care încearcă să-și mențină greutatea și să evite acumularea kilogramelor în plus.
Este dificil să faci față tentației când ai de-a face cu mese pline de bunătăți. Însă oricare ar fi ocazia, există unele trucuri de nutriție cu eficiență dovedită de știință care te pot ajuta să mănânci ce îți place, fără să te îngrași. Iată ce trucuri să încerci:

Bea apă, în special înainte de masă


Se spune că un consum adecvat de apă te ajută să slăbești - și este adevărat. Dacă bei suficientă apă, poți stimula metabolismul cu 24-30% pe o perioadă de 1-1,5 ore, ceea ce te ajută să arzi mai multe calorii. Un studiu a arătat că obiceiul de a bea o jumătate de litru de apă cu o jumătate de oră înainte de masă i-a ajutat pe cei care țineau dietă să mănânce mai puțin și să slăbească cu 44% mai mult decât cei care nu au băut apă.

Citește și: 
Aceeași greutate, corp diferit. 20 de persoane care s-au transformat total, fără să slăbească


Mănâncă ouă la micul dejun


Studiile au arătat că înlocuirea micului dejun pe bază de cereale cu ouă te ajută să mănânci mai puține calorii în următoarele 36 de ore și să slăbești mai mult.
Începe o zi în care știi că va urma o masă festivă cu un mic dejun cu ouă.

Bea cafea, de preferat neagră


Cafeaua conține antioxidanți și are numeroase beneficii pentru sănătate, atât timp cât este cât mai simplă, neagră, fără prea mult zahăr, și este consumată moderat. Studiile au demonstrat că substanța activă din cafea, cofeina, stimulează metabolismul cu 3-11% și creșterea arderea grăsimilor cu 10-29%.

Mănâncă mai încet și mestecă bine mâncarea


Creierul are nevoie de timp pentru a „înregistra” faptul că ai mâncat. Studiile au demonstrat că mestecarea mai lentă ajută la reducerea numărului de calorii și creșterea producției de hormoni asociați cu scăderea în greutate.

Folosește farfurii mai mici


Folosirea farfuriilor mai mici i-a ajutat pe unii oameni să mănânce mai puține calorii, potrivit unor cercetări.
Senzația că farfuria ta nu este plină, pe care o ai când alegi farfurii mari, te va face să adaugi mai multă mâncare decât ai nevoie.

Alege mâncăruri picante sau adaugă fulgi de ardei iute în farfurie


Ardeiul iute conține capsaicină, un compus care stimulează metabolismul și reduce apetitul. De asemenea, dacă un preparat este picant, vei avea tendința de a mânca mai puțin. 

Mănâncă mai multe proteine


Proteinele sunt cei mai importanți nutrienți pentru slăbit. O dietă bogată în proteine stimulează metabolismul cu 80-100 de calorii pe zi și te ajută să reduci cu până la 441 calorii din alimentația zilnică. Un studiu a arătat că obiceiul de a mânca 25% din caloriile zilnice sub formă de proteine reduce gândurile obsesive față de mâncare cu 60% și reduce la jumătate pofta de a lua gustări târziu în noapte. Secretul este să alegi proteine slabe.
De exemplu, alege cea mai slabă bucată de friptură la mesele festive și mănânc-o cu salată, în loc de pâine și cartofi.

Evită „caloriile lichide”


Zahărul face rău, dar zahărul sub formă lichidă este și mai rău. Caloriile provenite din zahăr lichid (sucuri carbogazoase sau sucuri din fructe) este principala cauză care duce la acumularea kilogramelor în plus în alimentația modernă, au arătat studiile. Este valabil și în cazul sucurilor 100% naturale din fructe. Mănâncă fructele proaspete, dar evită sucurile. La mesele festive, și nu numai, bea apă, limonadă cu foarte puțină miere, iar dacă îți este poftă de suc, bea un pahar de băutură răcoritoare fără zahăr. 

Organizează-ți farfuria


Asigură-te că jumătate din farfuria ta conține legume, un sfert carbohidrați și un sfert proteine slabe. Cartofi, orezul, mazărea, fasolea și în general legumele care conțin amidon se încadrează la carbohidrați și vin de obicei sub formă de garnitură.
Dacă servești proteinele slabe (de exemplu friptură) cu astfel de legume, renunță la pâine.

Urmează „regula de 80%”


Mănâncă până când simți că ești 80% sătulă. Nu trebuie să te simți obligată să mănânci tot ce ți se pune în față atunci când iei masa la rude sau prieteni. Oamenii au obiceiul de a le pune porții mari invitaților pentru că vor să fie gazde bune, însă de cele multe ori aceste porții sunt exagerate.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod