Cel mai lung pod maritim din lume, inaugurat în China - FOTO

de Daniel Dumitrescu, 23 Octombrie 2018

China a inaugurat oficial, marţi, cel mai lung pod peste mare din lume, care leagă China continentală de teritoriile semi-autonome Hong Kong şi Macao. Acesta are o lungime de 55 de kilometri.

Podul rutier are o lungime de 55 de kilometri (34 de mile), iar dacă ar fi construit peste Canalul Mânecii, între Dover (Anglia) și Calais (Franța), ar depăși cu 22,53 kilometri (14 mile) această distanță. Construcția a început în 2009 și a necesitat 420.000 de tone de oțel, un volum cu care s-ar putea realiza 60 de turnuri Eiffel, notează Daily Mail.

Potrivit constructorilor, podul va avea o durată de exploatare de 120 de ani și va scurta durata de deplasare cu 60%. Lucrarea este un element-cheie în infrastructura aşa-numitei Grater Bay Area, o zonă economică de 56.500 de kilometri pătraţi din sudul Chinei, ce cuprinde 11 oraşe cu o populaţie de 68 de milioane de oameni.

Podul are o structură de 22,9 kilometri deasupra mării și 6,7 kilometri de tunel submarin care leagă două insule artificiale, relatează ziarul britanic. Construcția permite scurtarea timpului de călătorie între Hong Kong şi zona meropolitană Pearl River Delta (Greater Bay), la doar trei ore cu maşina. Pentru a-l traversa, șoferii au nevoie de un permis special.

Proiectul a fost marcat de numeroase întârzieri, depăşiri de costuri, inculpări pentru corupţie, precum şi de victime din rândul muncitorilor.

China deţine şi recordul celui mai lung pod din lume, viaductul feroviar Danyang-Kunshan, în lungime de 164,8 kilometri.

Beijingul speră că podul va contribui la dezvoltarea zonei vestice a estuarului prin reducerea timpilor de transport între Zhuhai şi portul Hong Kong de la 3,5 ore la 75 minute.

De asemenea, timpul de deplasare până la aeroportul din Hong Kong va fi scurtat de la 4 ore la 45 minute.

Criticii din Hong Kong ai proiectului consideră însă că investiţia este prea costisitoare şi chiar inutilă, întructât Hong Kong şi Macau sunt deja conectate de China continentală pe cale feroviară, aeriană şi prin feribot, pe lângă legăturile rutiere existente. Ei susțin că este o nouă tentativă a Beijingului de a-şi creşte controlul asupra fostei colonii britanice, care beneficiază oficial de o largă autonomie în baza principiului "O ţară, două sisteme" care a guvernat retrocedarea sa în 1997.



Foto: Hepta

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod