De ce facem infectii bacteriene dupa antibiotice?

Facebook Twitter Comenteaza
De ce facem infectii bacteriene dupa antibiotice?

Cercetatorii de la University of Pennsylvania School of Medicine au descoperit de ce in urma administrarii antibioticelor se dezechilibreaza flora bacteriana intestinala si pot sa apara infectiile bacteriene.

In tractul digestiv exista numeroase bacterii ce constituie microflora intestinala. Acestea nu sunt daunatoare organismului, ci din contra, sunt esentiale, datorita rolurilor pe care le au: impiedica dezvoltarea bacteriilor daunatoare, sintetizeaza multe vitamine de care organismul are nevoie, stimuleaza sistemul imun si producerea de imunoglobuline, contribuie la mentinerea unui aparat digestiv sanatos.

Potrivit Prof. Univ. Dr. Radu Voiosu, Vicepresedintele Societatii Romane de Gastroenterologie si Hepatologie "tractul digestiv normal contine aproximativ 400 de tipuri de bacterii care impiedica dezvoltarea bacteriilor daunatoare si contribuie la mentinerea unui sistem digestiv sanatos. In majoritatea cazurilor, probioticele sunt folosite pentru profilaxia diareei determinata de antibiotice".

Cand acest echilibru al florei bacteriene este ruinat prin administrarea pe o perioada indelungata a antibioticelor incep sa apara problemele.
In mod obisnuit, flora intestinala are nevoie de sase luni pentru a se reface dupa un tratament de o saptamana cu antibiotice.

Studiul publicat recent in revista Nature Medicine si citat de publicatia medicala Science Daily explica legatura dintre antibiotice si infectiile bacteriene prin simplul fapt ca odata ce organismul este tratat indelung cu antibiotice isi pierde rezistenta in fata noilor "invadatori", fiind extrem de vulnerabil in fata infectiilor.

Noile descoperiri ofera si o explicatie logica in legatura cu beneficiile pe care le aduce terapia cu probiotice care are capacitatea de a contracara efectele negative ale antibioticelor.
"Probioticele sunt microorganisme vii, care trebuie sa se gaseasca in alimente, precum laptele fermentat si trebuie consumate intr-o cantitate suficienta incat sa aduca beneficii organismului", explica prof. univ. dr. Radu Voiosu.

Numerosi factori pot perturba nivelul bacteriilor intestinale: antibioticele, anticonceptionalele, unele boli digestive, stresul.

Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »

Comentarii (3)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

• cimpean rodica pe 5 Feb 2010, 19:33
    de ce facem infectii bacteriene dupa antibiotice

va multumesc frumos ca ati intrat in legatura cu mine.asi vrea mai multe informatii despre probiotice, unde le gasim, cum se administreaza.si in ce cazuri se iau. problema cu Borelia s-a rezolvat, acum ma confrunt cu probleme gastrice , ca urmare a acestor tratamente cu antibiotice. nu mai suport tratamentul cu antibiotice , pt eradicarea Heliobacter-Pylori, si asi dori un tratament naturist adecvat.

• JohanaAela pe 5 Feb 2010, 10:02
    @Cimpean Rodica

Multumim pentru aprecieri si speram sa gasiti in continuare informatii utile pentru sanatatea dumneavoastra. Mai multe detalii despre Borrelioza gasiti in articolul http://www.eva.ro/sanatate/medicina-generala/maladia-lyme-boala-cu-1000-de-fete-articol-27631.html

• cimpean rodica pe 5 Feb 2010, 09:40
    de ce facem infectii bacteriene dupa antibiotice

EXCELENT ! articol!!!!!!! sunt lucruri ne cunoscute pe care nu ti le spune nimeni...si medicii ar trebui atunci cand prescriu antibiotice , sa indice si un tratament de contracarare a acestor efecte, alopate sau naturiste. eu ma confrunt cu o asemenea problema, dupa ce m-am tratat de o infectie data de bacteria Borelia, in urma unei muscaturi de capusa, dupa un timp am inceput sa am probleme cu stomacul.O gastrita cu probleme de la Heliobacter-Pylori, f. suparatoare si tratamentul pt. eradicarea bacteriei este tot cu antibiotice, pe care acum nu-l mai suport. va rog frumos, ce este de facut in acest caz. nu se da si alternative , in articol , cand sunt astfel de cazuri.Ar trebui, daca este posibil , mai multe discutii, comentarii pe aceasta tema, mai ales pt. persoane invarsta, pensionari, care au acces la calculator si se pot informa pe aceasta cale , ce au de facut, de cat sa bata la toate usile, si sa nu li se rezolve problemele.multumesc pt. intelegere,poate imi dati vreo solutie.