Apendicele ar putea crea probleme majore la nivelul creierului

E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
Studiile recente arată că apendicele ar putea fi cauza pierderilor de memorie, a dificultăților de mișcare și a altor simptome asociate cu boala Parkinson.
În căutarea unui remediu pentru bolile Parkinson și Alzheimer s-au realizat foarte multe teste și scanări ale țesuturilor de la nivelul creierului, dar nu s-a putut stabili ce anume cauzează aceste boli la nivel funcțional. Oare oamenii de știință au căutat cauza în locul greșit? Este posibil ca aceste procese neurodegenerative să nu se manifeste exclusiv la nivel cerebral.

Potrivit cercetătorilor de la Institutul Van Andel din Michigan, tractul digestiv ar putea fi o cauză ignorată a acestor afecțiuni grave, în mod special apendicele. În cadrul studiului realizat s-a constatat că apendicele acționează ca rezervor pentru depozitarea unei proteine complexe numite alfa-sinucleină. Atunci când funcționează corect această proteină are un rol important în susținerea neuronilor care transmit semnale spre creier, dar în momentul în care apar probleme se manifestă pierderea memoriei, lipsa de coordonare a mișcărilor și toate celelalte simptome specifice bolii Parkinson.
Această boală afectează una din 100 de persoane, fiind caracteristică pentru vârstele înaintate.

„Rezultatele pe care le-am obținut arată că apendicele este sursa bolii Parkinson și vor permite crearea unor noi strategii de tratament care se axează pe tractul intestinal. Deși în general se consideră că apendicele este un organ inutil, de fapt are un rol important în reglarea sistemului imunitar, echilibrarea conținutului de bacterii și în manifestarea bolii Parkinson”, spune dr. Viviane Labrie, cercetător care a participat la studiu.

Dar ce a determinat oamenii de știință să analizeze apendicele în mod specific? Faptul că persoanele pentru care apendicele este eliminat foarte devreme, pierzându-se astfel capacitatea de a colecta și depozita alfa-sinucleină, au un risc foarte redus de Parkinson.

Este important de reținut, însă, că îndepărtarea apendicelui după ce boala Parkinson s-a manifestat deja nu are niciun efect de protecție împotriva afecțiunii.
În cazul persoanelor care au trecut deja prin această operație riscul de Parkinson va scădea cu 19%, iar în zonele rurale cu până la 25%. Cu toate acestea, echipa condusă de dr. Labrie recunoaște că încă nu este clar de ce unii oameni care au această proteină în apendice se îmbolnăvesc, iar alții nu.

„Am fost surprinși de faptul că formele patogenice de alfa-sinucleină se întâlnesc foarte des atât în apendicele persoanelor diagnosticate cu Parkinson, cât și în multe cazuri în care nu au această boală.
Se pare că agregarea acestei proteine, deși ar fi toxică la nivelul creierului, este normală când are loc în apendice. Rezultatele sugerează că doar prezența proteinei nu este suficientă pentru a determina declanșarea bolii. Teoria noastră, pe care nu am confirmat-o încă, este că trebuie să se întâmple ceva la nivelul tractului digestiv care să transfere toxicitatea spre creier și să declanșeze afecțiunea”
, spune dr. Labrie.

Cum poți reduce riscurile

Deși acest studiu reprezintă un progres pentru a se înțelege modul în care funcționează apendicele și influența tractului digestiv asupra riscului de Parkinson, este nevoie de studii suplimentare pentru a se formula un ghid complet.

Iată ce măsuri poți lua pentru a reduce riscul de Parkinson:

1. Fă mișcare

În cadrul unui studiu realizat în Asia la care au participat 500.000 de persoane s-a constatat că activitatea fizică susținută reduce riscul de Parkinson. Testele efectuate la Universitatea din Colorado au arătat că exercițiile aerobice și jogging-ul pot stopa acumularea alfa-sinucleinei la nivelul creierului.

2. Crește doza de vitamina D

Multe studii sugerează că există o legătură între nivelul de vitamina D și riscul de Parkinson. Majoritatea persoanelor cu un deficit de vitamina D au și probleme digestive.

3. Evită expunerea la pesticide

Potrivit cercetătorilor din Canada, pesticidele afectează negativ funcțiile celulare și fac neuronii mult mai vulnerabili la boala Parkinson.

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?