7 sfaturi esentiale pentru o inima sanatoasa

Facebook Twitter Comenteaza
7 sfaturi esentiale pentru o inima sanatoasa

O dieta echilibrata in combinatie cu miscarea fizica atat de esentiala pentru organism si adoptarea catorva solutii care alunga stresul sunt cateva ditre ingredientele secrete pentru sanatatea inimii.


  • Fibrele sunt esentiale: scad nivelul colesterolului "rau" si al trigliceridelor, regleaza glicemia din sange, normalizeaza tensiunea arteriala si aduc numai beneficii pentru silueta ta. E timpul sa iti imbunatatesti dieta cu mai multe fibre pe care le gasesti in: fructe si legume crude, orez brun, paste integrale, seminte si fructe oleaginoase, cereale integrale.
    Institutul American de Medicina recomanda un consum zilnic de 38 grame de fibre pentru barbati si 25 grame pentru femeile pana in 50 de ani. Dupa depasirea acestei varste este recomandat ca barbatii sa consume 30 g fibre, iar femeile 21 de grame pe zi.

  • Fructele si legumele: scad nivelul tensiunii arteriale, controleaza nivelul zaharului in sange si reduc riscul de boli cardiovasculare.
    Medicii recomanda minim 5 portii de fructe si legume consumate in fiecare zi.

  • Proteinele: se recomanda inlocuirea celor animale, in special daca provin din carnea rosie care nu este buna pentru inima deoarece creste riscul de ateroscleroza. In schimb, poti sa consumi peste bogat in acizi grasi omega 3 (de exemplu, somon si hering), precum si carne slaba de pui si surse de proteine vegetale (fasole si alte legume) care au rolul de a impiedica imbolnavirea inimii.

  • Mult sport si putin stres: nimic nu se compara cu 30 de minute de miscare fizica moderata care este mai mult decat benefica pentru inima ta.
    Medicii sustin ca inclusiv plimbarea cainelui. yoga, mersul pe bicicleta sau gradinaritul pot reduce nivelul de stres avand un impact benefic puternic asupra tensiunii arteriale.

  • Nu mai fuma: este avertismentul pe care il vei gasi pe buzele fiecarui medic.
    Pe langa numeroasele motive care ar trebui sa te determine sa renunti la tutun, se mai adauga unul: iti imbolnaveste inima prin cresterea tensiunii arteriale si a riscului de ateroscleroza, scaderea nivelului de colesterol "bun" si a rezistentei fizice. Daca renunti astazi, riscul de a suferi de o boala cardiovasculara cauzata de tutun va fi injumatatit.

Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Andra Cris pe 27 Mai 2012, 15:02
    Stresul si fumatul

    stresul e marele inamic al secolului nostru. In combinatie cu fumatul e inamicul nr.1 al inimii. Tatal meu a suferit un infarct miocardic anul trecut si am ajuns cu el la urgente la clinicco. Ne-a luat pe nepregatite pentru ca nu stiam ca sufara cu inima. foarte bun spitalul. doctori extraordinari si conditii. S-a lasat si de fumat, incearca sa fie mai calm, nu se mai streseaza din orice

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod