Relaxeaza-te in apa!


"Nimic nu poate fi mai placut decat o baie calduta, dupa o zi infernala.

"Nimic nu poate fi mai placut decat o baie calduta, dupa o zi infernala. Trafic, serviciu, cumparaturi, casa, copii, sot si zeci de alte probleme, mai mari sau mai mici din fiecare zi. Seara, cand totul se potoleste sau macar se amana pentru a doua zi, iubesc momentul cand ma retrag in baie. Este momentul meu, baia mea cu spuma, cu tihna totala care ma ajuta sa ma incarc cu energie, relaxandu-ma ca sa o pot lua de la capat a doua zi”, spune Alexandra, o tanara de 28 de ani, mama a doi copii, sefa de department la o multinationala.


Iata ce trebuie sa faci pentru ca baia ta sa devina un adevarat ritual de relaxare:

Temperatura, 38-40 grade


 “Statul in apa relaxeaza musculatura si, in consecinta, tesuturile, muschii si organele sunt mai bine vascularizate”, explica Filip Grigorescu, kinetoterapeut la o baza acvatica din Bucuresti. In apa dulce, un corp de 80 de kg este simtit ca unul de 20. In apa sarata, il percepi ca avand opt kilograme. De aici senzatia de usurare, de relaxare.
"Acest fenomen este ajutat si de temperatura apei, daca este cuprinsa intre 38 si 40 de grade Celsius. O baie in apa la temperatura mai mica de 36 de grade este o baie tonica, care revigoreaza, si este indicata mai ales in perioadele calde ale anului”, adauga Filip Grigorescu.


 

Watsu – o foma de masaj acvatic


Termenul este creatia unui californian, Harold Dull, care a combinat dansul acvatic cu tehnicile de realaxare si a pus la punct o noua metoda, in 1980. De atunci tehnica a evoluat. “Apa este un mediu necesar, firesc si natural pentru om. Mereu intoarcerea in apa si orice combinatie intre miscare si apa este o binefacere de care ar trebui sa beneficieze fiecare dintre noi”, spune Dull.

Watsu combina elemente specifice asemanatoare hidroterapiei - plutire, leganare, ondulari, strangeri usoare, miscari de dans. Acest masaj creste mobilitatea coloanei vertebrale si destinde muschii.

Este o metoda care relaxeaza si spiritul si fizicul, in egala masura. Trebuie practicat sub supravegherea unui instructor, care sa te sfatuiasca exact ce sa faci si, eventual, sa te ajute. Mai mult, desi nu are contraindicatii, tehnica nu este recomandata femeilor in ultimul trimestru de sarcina, nici celor care au probleme cardiace grave.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;