Invata sa mananci pentru un somn linistit


Pe langa faptul ca ne incarca bateriile dupa o zi obositoare, studiile arata ca somnul ne si fereste de anumite afectiuni. Ce facem insa cand stresul sau alte probleme ne rapesc din orele de somn, atat de importante pentru sanatate?
Pe langa faptul ca ne incarca bateriile dupa o zi obositoare, studiile arata ca somnul ne si fereste de anumite afectiuni. Ce facem insa cand stresul sau alte probleme ne rapesc din orele de somn, atat de importante pentru sanatate?

Cele mai simple metode pentru a avea un somn linistit tin de adoptarea unor obiceiuri sanatoase si a unei alimentatii adecvate. Afla cateva sfaturi legate de alimentatie care te vor ajuta sa ai un somn linistit si odihnitor.

Opteaza pentru alimente bogate in triptofan. Cu totii stim ca o cana de lapte caldut seara ne ajuta sa avem un somn linistit si asta datorita unui ingredient special. Produsele lactate contin triptofan, substanta care actioneaza asemanator cu somniferele. Mai poate fi gasit in alimente precum carnea de pasare, banane sau miere.

O mica gustare inainte de somn ajuta.
Daca faci parte dintre persoanele care sufera din cauza insomniei, mananca ceva inainte de a te baga in pat. Atentie insa, asta nu inseamna ca poti lua masa la o ora inaintata. Gustarea trebuie sa fie cat mai mica, pentru ca o cantitate mare de mancare iti poate solicita sistemul digestiv, iar somnul va veni mai greu.

Fara junk-food!
Pe langa faptul ca acest tip de alimentatie iti "ataca" silueta, studiile arata ca alimentatia bogata in grasimi din timpul zilei afecteaza si calitatea somnului.

Atentie la alimentele care contin cafeina! Nu uita ca pe langa evitarea cafelei seara, trebuie sa fii atenta si la celelalte surse de cafeina (ciocolata, cola, ceaiuri). Surse bogate de cafeina pot fi si anumite medicamente precum cele pentru slabit sau calmantele. Citeste cu atentie etichetele medicamentelor pentru a le evita pe cele care provoaca insomnie sau afecteaza calitatea somnului.

Limiteaza consumul de alcool.
Desi te poate ajuta sa adormi repede, este posibil ca somnul sa nu fie tocmai unul odihnitor. Alcoolul iti va da dureri de cap, cosmaruri, transpiratii nocturne. Daca totusi consumi alcool seara, incearca sa bei mai multa apa pentru a reduce efectele.

Evita alimentele grele si picante
. Daca te duci la culcare cu stomacul plin, vei adormi mai greu. Este recomandat sa iei masa cu cel putin patru ore inainte de culcare. De asemenea, este indicat sa eviti alimentele picante pentru ca iti vor da arsuri la stomac.

Nu consuma proteine inainte de ora de somn. Desi sunt importante pentru alimentatia ta, proteinele nu sunt recomandate drept gustare inainte de culcare. Alimentele bogate in proteine sunt mai greu de digerat. Opteaza pentru o cana cu lapte cald si cativa biscuiti si vei avea un somn linistit.

Redu consumul de lichide dupa ora 20:00. Cu totii stim cat de important este sa ne mentinem hidratarea pe parcursul zilei dar, este indicat sa limitezi consumul de apa inainte de a merge la culcare. In caz contrar, somnul tau va fi intrerupt de nevoia de a merge la baie.

Nu fuma seara. Desi sa fumezi iti poate pare relaxant, nicotina este un stimulent si are efecte similare cu cafeina. Evita sa fumezi inainte de somn sau daca te trezesti in timpul noptii.

Alte sfaturi utile

  • Obisnuieste-te sa mergi in pat la aproximativ aceeasi ora, astfel incat organismul sa se obisnuiasca sa doarma la o anumita ora;
  • Nu iti programa exercitiile fizice inainte de ora de culcare pentru ca iti vor alunga somnul;
  • Evita alimentele care contin cofeina dupa ora 16:00. De asemenea, renuntand la fumat si alcool dupa-amiaza te poate ajuta sa ai un somn mai linistit;
  • Relaxeaza-te. Evita sa privesti un film violent inainte de a merge la culcare;
  • Nu dormi mult dupa-amiaza. Daca dormi mai mult de 30 de minute dupa-amiaza, seara vei adormi mai greu;
  • Creeaza o atmosfera potrivita pentru odihna. Studiile au aratat ca oamenii dorm mai bine intr-o camera intunecata si mai racoroasa. Indeparteaza, de asemenea, orice sursa de zgomot.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;