Sfaturi pentru un spate sanatos


Spatele iti face probleme? Iata ce poti face pentru a-ti pastra spatele sanatos.
1. Pune-te in miscare. Orice exercitiu care iti intareste picioarele, spatele si stomacul te va ajuta sa-ti pastrezi spatele sanatos. Practicand yoga iti vei imbunatati echilibrul si flexibilitatea, iar Pilates te ajuta sa ai un spate si un abdomen puternic. Astfel coloana vertebrala va face fata cu bine  eforturilor zilnice. Pauzele regulate din timpul programului de la servici iti vor fi de folos. Astfel le vei acorda muschilor sansa de a se relaxa. Incearca:
 
  • Ia-ti pauze scurte, regulare in timpul serviciului la fiecare 40 de minute;
  • Setaza-ti alarma la computer, telefon sau la ceas pentru a-ti aminti;
  • In pauze desfasoara un alt tip de activitate. De exemplu, daca ai stat pe scaun fa o mica plimbare in pauza.

2. Mananca sanatos. Consuma cat mai multe fructe si legume si incearca sa ai o dieta bogata in calciu si vitamina D (ajuta corpul sa absoarba calciul necesar pentru oase puternice). Nu uita nici de acizii grasi nesaturati Omega 3 care iti ajuta articulatiile sa devina mai flexibile. Ii poti gasi in uleiul de peste precum somon, macrou, sardine. Incearca sa incluzi in dieta ta alimentara acesti pesti de 3 ori pe saptamana.

3. Pastreaza-ti spatele drept. Ai grija la pozitia corpului tau atunci cand te asezi. Foloseste scaune care acorda spatelui sprijinul de care acesta are nevoie. Daca esti asezat pe scaun o perioada mai lunga de timp schimba pozitia corpului. Intinde-te atunci cand este posibil.
 
4. Apa te ajuta sa-ti pastrezi corpul hidratat. Incearca sa consumi in jur de 8 pahare de apa zilnic. Te va ajuta sa iti pastrezi energia si sa gandesti limpede, chiar si la sfarsitul unei zile obositoare.

5. Kilogramele in plus inseamna un mai mare efort pentru coloana vertebrala, mai ales daca surplusul se afla in jurul stomacului. Daca ai probleme cu greutatea, scapand de kilogramele in plus vei reusi sa eviti aparitia durerilor de spate. Exercitiile fizice te vor ajuta sa slabesti, sa-ti imbunatatesti pozitia corpului si sa-ti intaresti muschii.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;