Alimentatia si durerile de spate


Majoritatea persoanelor nu vad nicio legatura intre alimentatie si durerile de spate. Dar ca si motorul unei masini, corpul are nevoie de o alimentatie adecvata pentru ca muschii sa poata continua sa se miste si sa sprijine coloana. Daca masina ramane fara benzina, motorul se opreste si aceasta nu se mai misca. Daca nu mananci, muschii devin mai slabi, incordati si vor fi mai expusi riscurilor de accidente si a oboselii.
Consuma alimente care-ti dau energie

Muschii au nevoie de alimente care sa-i ajute sa-si mentina vigoarea. Tipul de mancare consumata conteaza foarte mult. In zilele noastre, sa mananci sanatos, poate fi foarte dificil. Mancarea de la fast - food iti poate potoli foamea si te poate chiar energiza pe moment, dar muschii si corpul tau au nevoie de alimente care sa le ofere putere. O nutritie adecvata iti poate "alimenta" muschii spatelui constant pentru a sprijini si pentru a oferi protectie coloanei vertebrale. Aceste alimente sunt bogate in carbohidrati complecsi si sarace in zahar si grasimi, continand si o cantitate adecvata de proteine.

Vitaminele si mineralele sunt, de asemenea, importante. Acestea joaca un rol important, ajutand corpul sa "elibereze" energia din alimente. Nu uita sa consumi calciu si vitamina D pentru a-ti pastra oasele puternice si rezistente.

Incearca sa consumi cat mai multe fructe si legume, cereale, paine integrala si diferite forme de taitei si paste. Nu consuma aceste produse cu sosuri, unt sau alte forme de grasimi. O alta recomandare ar fi limitarea consumului de bauturi dulci, a bomboanelor, inghetatei, prajiturilor si a altor dulciuri, pentru ca acestea ofera prea multa energie corpului, intr-un timp foarte scurt, corpul neputand-o consuma. De multe ori, aceste excese de energie se transforma in grasime si se depoziteaza in locuri nedorite.


Pastreaza-ti energia

Unele persoane consuma alimente sanatoase, dar nu le consuma atat de frecvent pe cat ar trebui pentru a-si mentine nivelul de energie si pentru a asigura buna functionare a muschilor spatelui. Cea mai importanta masa a zilei o reprezinta micul dejun, pentru ca in timpul somnului energia depozitata in ficat este epuizata de catre creier si alte organe.
Cand te trezesti, aproximativ 95% din aceasta rezerva este pierduta. Deci, un mic dejun copios poate asigura corpului energia de care are nevoie.

Daca ai inceput ziua cu energia necesara, trebuie sa ai grija sa o mentii pe toata durata zilei. Corpul functioneaza mai bine si iti este mai usor sa slabesti daca mananci atunci cand iti este foame. Probabil, unele persoane gandesc, ca pana la pranz, nu trebuie sa mananci. Dar daca corpul tau are nevoie de energie la ora 10:00 si astepti pana la pranz, risti ca acesta sa ramana fara energie si sa apara oboseala. Acest lucru nu inseamna sa mananci tot timpul, sau ca atunci cand iti este foame sa ai parte de o masa copioasa.
Un fruct sau un iaurt degresat iti pot oferi energia necesara pana la urmatoarea masa.

Multe persoane cred in programele alimentare care cuprind 3 mese pe zi, dar sunt recomandate 5 sau 6 mese mici pe zi decat 2 sau 3 foarte mari. Cercetarile au aratat ca mesele mici si dese sunt mai eficiente in oferirea energiei de care avem nevoie si in reducerea cantitatii de grasime, decat traditionalele 3 mese zilnice. Dar asigura-te ca alimentele consumate sunt sanatoase.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • irimia carmen pe 31 Aug 2007, 21:19

    eu mananc dimineata chiar si ciorba, tocanite, sunt supla, nu am probleme cu cura de ingrasare, merg spre 50 ani si mananc apoi seara la fel, bineinteles diversificat, dar in restul zilei sunt la serviciu si nu am ce si unde manca ptr. ca la serviciu mancarea miroase si deranjeaza, asa ca sacrificiu pentru lumea de dincolo.Bunul simt la generatia noastra inca nu a disparut.Sper sa dispara macar la copii mei.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;