Dr. Oz: 5 alimente care reduc riscul de cancer ovarian. Mănâncă sănătos!

Unul dintre cei mai importanţi factori care contribuie la apariţia cancerului ovarian este istoricul familial. Cunoscând cazurile de cancer din familie, dar şi schimbându-ţi dieta poţi să reduci riscul de a dezvolta această boală. Vezi care sunt paşii recomandaţi de Dr. Oz!

Unul dintre cei mai importanţi factori care contribuie la apariţia cancerului ovarian este istoricul familial. Cunoscând cazurile de cancer din familie, dar şi schimbându-ţi dieta poţi să reduci riscul de a dezvolta această boală. Vezi care sunt paşii recomandaţi de Dr. Oz!

 

Trebuie să cunoşti toate cazurile de cancer din familie


Dr. Oz explică în emisiunea sa "The Dr. Oz Show" că este extrem de important să acorzi atenţia sporită cazurilor de cancer care au fost de-a lungul timpului în familia ta. Astfel că trebuie să fii atentă nu numai la posibilele cazuri de cancer la mama sau surorile tale, ci trebuie să cunoşti şi eventualele cazuri de cancer întâlnite la mătuşi, verişoare, bunică sau surorile bunicii tale.

Cum jumătate din materialul genetic care ţi-a fost transmis vine şi din partea tatălui, trebuie să ştii că dacă el are o genă purtătoare de cancer, acest risc a fost transferat şi asupra ta. "Chiar dacă tatăl tău nu are cum să dezvolte cancer ovarian şi are un risc minim de a face un cancer la sân, el poate să fie purtătorul unei gene purtătoare de cancer care poate să-ţi fie transmisă", spune medicul Barbara Goff, cercetător în domeniul cancerului ovarian.

Lipsa unei sarcini pe parcursul vieţii, prezenţa menstruaţiei înainte de vârsta de 12 ani sau urmarea terapiei de substituţie hormonală sunt trei factori care pot să determine apariţia cancerului ovarian, avertizează Dr. Oz.

Potrivit Institutului American de Cancer, cele mai întâlnite simptome ale cancerului ovarian sunt: durerile pelviene şi abdominale, sângerările vaginale inexplicabile, menstruaţia neregulată, durerile inexplicabile de spate care se înrăutăţesc, starea de oboseală permanentă, balonarea, greaţa, voma sau lipsa poftei de mâncare.

Dacă factorii genetici nu îi putem modifica, cercetătorii au demonstrat că atunci când vine vorba despre cancerul ovarian contează ceea ce mâncăm.

Numeroasele studii realizate de-a lungul timpului scot la iveală faptul că trebuie să evităm un consum ridicat de carne roşie şi grăsimi saturate (care se găsesc în toate produsele de origine animală: carne, ouă, lactate) şi să ne bazăm pe carnea de peşte, fructe şi legume proaspete, ceai verde.

 

Iată ce alimente sunt recunoscute pentru protecţia pe care o oferă împotriva cancerului ovarian:

 

1. Terciul de ovăz

Dr. Oz recomandă consumul unui bol cu terci de ovăz în fiecare dimineaţa la micul dejun. Conţine fitochimicali care reduc riscul de cancer ovarian.

 

2. Spanacul

Conţine o substanţă numită kemferol care reduce cu 75% riscul de cancer ovarian. O salată preparată din frunze proaspete de spanac în amestec cu ceapă roşie, ardei roşu, roşii este bogată în nişte substanţe numite flavonoizi care au un puternic efect anticancerigen. Alege de fiecare dată la masa de prânz o salată de crudităţi pe lângă mâncarea gătită pe care o consumi.

 

3. Broccoli

Atât broccoli, cât şi conopida sunt recunoscute pentru efectul protector împotriva cancerului ovarian. Ambele conţin diverşi compuşi care împiedică formarea substanţelor chimice care favorizează dezvoltarea celulelor canceroase.

 

4. Ceapa

Conţine o bogăţie de substanţe anticancerigene şi s-au făcut numeroase studii care atestă faptul că ceapa este printre cele mai puternice alimente care ne protejează de această boală. În special ceapa roşie este recunoscută pentru faptul că reduce cu 60% riscul de orice tip de cancer. Reţine că ceapa trebuie consumată în stare crudă, deoarece prin fierbere se distrug substanţele anticancerigene. Este recomandat să consumi zilnic câte o jumătate de ceaşcă de ceapă.

 

5. Peşte gras

Datorită conţinutul ridicat în acizi graşi omega-3, carnea de peşte reduce riscul de cancer ovarian cu 30%, potrivit unor studii realizate recent. Este recomandat să consumi săptămânal câte 2-3 porţii de peşte, cum ar fi somon, hering, sardine, macrou, cod. Cele mai bune modalităţi de preparare sunt: fiert la abur şi copt.

 

 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • evamonica pe 1 Mai 2012, 15:22
    Alimente bune

    Alimente care pot fi introduse usor in alimentatie.

    1
    2

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?