Cum dezbat cititorii TopSanatate problema vaccinarii?

"Vaccinul nu are niciun efect secundar?" Este intrebarea care nelinisteste multi parinti. Afla parerile cititorilor TopSanatate, alatura-te discutiilor si participa la sondajul propus de noi.
Valentin: Efecte secundare zero?

"Vaccinul nu are niciun efect secundar? Sigur? Daca nu atunci iar e clar ca cei de la guvernare isi bat joc de oameni si le baga pe gat toate prostiile lor. Si asta pe bani publici evident!"


Adriana: Experiment

"Nici nu pot sa ma exprim!!!! Unde sunt rezultatele sau concluziile acestor vaccinari la fetite de 10 ani??? Pana acum nici nu am auzit de vaccin la fetite impotriva cancerului. In primul rand vreau sa stiu efectele secundare ale acestui vaccin la o varsta asa de frageda. Noi nu am fost vaccinate si Doamne fereste pana acum nu am avut boli grave. Daca mergi la dr si faci controale regulate nu se poate ca o boala sa avanseze fara sa stii decat daca doctorul iti face un "bine" si iti pune diagnostic gresit sau nu are chef de tine cum se intampla mai nou la noi in tara. Nu sunt de acord cu vaccinul, in primul rand trebuia sa fie o campanie facuta de doctori si sa explice mamelor ce inseamna acest vaccin, fratilor".


Winfast: Nu face nimeni experimente pe copiii nostri

"Romanul tot roman e. Nu face nimeni experimente pe copiii nostri. Un vaccin oarecare inainte sa fie scos pe piata e testat 5-10 ani inainte de a da verdictul ca e bun 100%. Sa-ti dau un exemplu: eu am un mar care a dat rod in primul an toamna. Iau cele 100 de mere si invit 100 de persoane ca sa isi zica parerea despre marul meu. Dupa ce toti au gustat din el intreb: cum e? Ce parere aveti? Si 2 dn cei 100 au dureri mari de stomac, deci eu nu am facut nimic merelor si le-am servit naturale... Vezi... cauza nimeni nu o stie, e pura intamplare. Acum vaccinul acesta care este administrat pe mii sau chiar milioane de tinere normal ca acolo 2% o sa zica au avut greturi si probleme.
Fireste pura intamplare. Pentru ca e vorba de o masa mare de oameni vaccinati. El e mult mai benefic pentru ca medicii stiu ce fac mai ales ca virusul HPV face multe victime la femei"
.


Cristian: De ce suntem asa de paranoici?

"Eu nu inteleg de ce ne cramponam atat?? De ce suntem asa paranoici?? Nu suntem cobai pentru nimeni. Acest vaccin este facut in Sua, Australia si toate tarile civilizate din Europa. De unde pana unde suntem noi cobai? Fratilor! Lasati parnoia! E boala nationala asta. Mai bine luati in calcul datele stiintifice. Nu bazati o decizie care poate influenta viitorul copilului dvs pe voodoo sau paranoia colectiva! E vorba de viitorul copilului. Luati o decizie informata. Si nu informata din presa de scandal! Si incepeti prin a invata ca acest virus nu se ia numai prin contact sexual, deci nu ajuta daca va trimiteti copiii la manastire. Si avand in vedere ca 80% din populatie este purtatoare a acestui virus este foarte usor sa-l contacteze ORICINE!"


Gicutza: Eu sunt bucuroasa ca a aparut acest vaccin

"Astia care comentati sunteti dusi cu pluta. Puneti botul la orisice. Eu sunt bucurosa ca a aparut acest vaccin care o sa-mi fereasca copilul de o boala cumplita. Chiar daca or fi si unele consecinte secundare, nu pot fi mai grave si mai dureroase decat cancerul de colon. Fetita mea se va bucura de viata fara nicio grija. Ce tot ii dati cu educatia, sa se duca la manastire ca sa nu se imbolnaveasca? Monogamia nu este o metoda preventiva, deoarece si barbatii sunt purtatori ai acestui virus (desi ei nu se imbolnavesc de cancer de colon, evident) in egala masura ca si femeile, si convingeti voi un baiat sa nu... pana la casatorie si apoi sa nu isi insele nevasta...
ha, ha, ha. Nici frica de SIDA nu ii opreste, darmite frica de o boala care, oricum, nu ii afecteaza pe ei in nici un caz. Am sa fac si eu acest vaccin, dar mai intai am sa vad daca nu am contractat deja virusul, ca sa nu il fac degeaba
".


Aura: Nu sunt de acord cu vaccinul la aceasta varsta

"Am o fetita de 11 ani. Nu sunt de acord cu acest vaccin la aceasta varsta. Cat timp e virgina nu imi fac griji. Decat sa aiba reactii adverse si sa plang ca am facut o alegere gresita, mai bine las lucrurile sa decurga in mod normal".


Angela Musica-Popa: Slava Domnului ca nu am fata!

"A avea o fata e periculos azi! Cine-mi garanteaza ca acest vaccin aplicat fetitelor noastre nu e un experiment si ca fetitele noastre nu-s cobai? Si daca tocmai acest vaccin poate declansa la un moment dat tocmai boala? Caci s-au mai vazut cazuri, chiar la vaccinul antigripal, pe care-l faci ca sa nu faci gripa, si care chiar o declanseaza, cand te astepti mai putin!!! Eu una nu prea mai am incredere in sistemul medical de la noi!"


Carmen: Daca vor fi repercursiuni, cine va raspunde?

"Am inteles ca acest vaccin se foloseste pe subiecti umani doar de 6 luni (Realitatea TV). Dupa un timp asa scurt nu este relevant niciun rezultat. Daca vor fi repercursiuni negative, cine va raspunde? De ce nu luam aminte la experientele altora (copiii cu malformatii din Germania de acum cateva decenii) care au dat avizul folosirii unor medicamente insuficient testate pe subiecti umani. De ce vorbeste numai dl. Cercel? Sunt si alti specialisti romani valorosi. E adevarat ca nu au functii. Dar tocmai de aceea au credibilitate mai mare; nu tin de "scaun". In loc sa se discute despre acest vaccin, sa se informeze populatia si sa se dea cuvantul specialistilor, toata presa a vuit de marirea salariilor (profesorilor si apoi cadrelor medicale).
Sa fie oare premeditat, pentru a abate atentia, sau poate o mituire
?"


Ioana: Timpul va da verdictul final

"Toti medicii specialisti, fie ei ginecologi sau oncologi spun ca acest vaccin este unul bun. Si eu personal vreau sa fac acest vaccin, dar nu inteleg de ce ministerul sanatatii baga atatia bani in vaccinarea unor fete care isi vor incepe activitatea sexuala abia peste 5- 10 ani. Cu atat mai mult cu cat acest vaccin protejeaza, spun ei, dupa studiile lor numai vreo 5 ani. Deci se vaccineaza degeaba? De ce nu se ocupa de tinerele adolescente, de ce nu aloca acesti bani pentru informarea si vaccinarea lor, de ce nu aloca acesti bani pentru ca adolescentele sa faca gratuit testul Babes Papanicolau, si apoi sa le vaccineze pe acestea care oricum, multe din ele si-au inceput viata sexuala. Daca ei tot au de facut comanda de acest vaccin (cu siguranta cineva se imbogateste si din asta, daca ne gandim cat costa de fapt vaccinul - ca la noi in tara se castiga bine numai daca faci "afaceri legitime" cu statul), de ce nu se face acest vaccin gratuit in toate cabinetele de planing familial, sa poata beneficia de el intai cele care sunt mai predispuse la a contacta acest virus. Se stie ca acest HPV care da cancerul de col uterin se ia numai pe cale sexuala, si atunci de ce se vaccineaza niste fetite care oricum nu-si vor incepe prea curand viata sexuala? Cu atat mai mult cu cat studiile pe acest vaccin nu merg cu mai mult de 5-7 ani in spate. Eu mi-as vaccina fetita, daca as avea dar nu mai repede de clasa a8a. Poate in zilele noastre fetele sunt mai precoce decat am fost noi, dar cred ca fiecare parinte isi da seama cam ce fel de fata are in casa, si in functie de asta, iti vaccinezi copilul mai devreme sau mai tarziu.
Dar fetele ar trebui mai degraba educate despre sexualitate, despre protectie, atat impotriva contactarii cu HPV, HIV sau oricare alta boala cu transmitere sexuala, cat si impotriva unei eventuale sarcini nedorite. De ce nu aloca ministerul sanatatii bani in informarea adolescentilor? Si daca aveti propria parere, spuneti-o, nu mai judecati parerile altora, respectati-le
!"


Mircea: Cei care au aprobat sumele trebuie trasi la raspundere

"Cum este posibil ca cineva sa decida fara consultari serioase ca trebuie cumparate atatea doze de vaccin, cand acesta e pe piata de doar 2 ani si e inca foarte controversat. Cine a platit cu banii nostri ceva ce va expira in 2010 daca nu e folosit? E vorba de sume foarte mari si sigur si de coruptie foarte mare. Cine o sa faca lumina?"


Anca Radulescu: Mi-am vaccinat fetita

"Am o fetita de 13 ani si i-am facut vaccinul in primavara anului 2007, cand la noi nici macar nu se auzise despre el. Nu a avut nici un efect advers si felicit toti parintii care au acceptat aceasta vaccinare  impotriva cancerului de col uterin pt copilele lor."


Articole utile:
Vaccinul anticancer: bun sau rau pentru fetita ta?
A inceput vaccinarea anticancer. Tu ce parere ai?
Vaccinul anti-HPV, Gardasil, poate fi de folos si barbatilor
Vaccinul anti-HPV nu este interzis in SUA
 

Comentarii (7)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Mihaela C pe 18 Mai 2009, 17:16
    Efecte vaccin

    As dori raspunsul unui specialist (doctor). Poate ca gresesc dar, din cate am aflat, problemele aparute in urma vaccinarii nu s-au redus doar la greturi, la unele persoane. Au fost persoane care in urma vaccinarii au ajuns sa fie sterile. Si nu vorbim despre persoane mature ci despre niste copile carora, daca informatia este adevarata, le-a fost furata practic viata... Este oare adevarata informatia aceasta? Pentru ca da, acest efect secundar - sterilitatea - ar trebui sa ne preocupe cel mai mult (deopotriva doctori si parinti).

    0
    0

  • silvica pe 30 Nov 2008, 01:36
    Pentru Gicutza

    Draga Gicutza, esti in mare eroare!! Cancerul e de COL si nu de colon! Vaccinul NU te apara de cancer, ci de HPV! Barbatii sunt purtatori ai HPV, dar fac - din pacate - cancer de colon! Ia vezi ca in lb engleza se numeste cancer cervical ! Verifica daca nu ai dureri de cap din zona cervicala! HPV se poate transmite si la nastere, de la mama la fat. Cate fetite de 9-10 ani au facut testul papanicolau, inainte de vaccinare? Intepare placuta!

    0
    0

  • elmas pe 28 Nov 2008, 21:32
    Daca este fara risc, de ce se iau masuri de precautie?!

    Sunt cadru medical si nu pot sa nu fiu de acord cu un vaccin (stiu cat sunt de importante) dar de ce atata graba? De ce pentru acest vaccin fara riscuri dupa cum spun autoritatile, se cere acordul parintilor???? In nu putinii ani de experienta in domeniul sanitar pot spune ca am vaccinat sute de copii atat sugari, prescolari si scolari inclusiv liceeni, am participat la super campanii de vaccinare nationale - efectuate atat in scoli cat si in dispensare - si niciodata nu am avut nevoie de acordul scris al parintilor. In practica medicala este nevoie de acordul in scris pentru un act medical doar cand acesta prezinta riscuri majore. E fireasca atunci reactia parintilor: daca e fara riscuri de ce vrei aprobarea mea ca parinte? E doar bine stiut ca o semnatura pe ori ce act te poate absolvi sau incrimina dupa caz de ori ce vina. Eu sunt mama de baiat, desi mi-am dorit foarte mult o fata, e pentru prima oara cand ma bucur ca nu am o fata, sa fiu pusa in situatia de a decide eu in locul celora care ar trebui sa vegheze la sanatatea noastra si sa-mi asum o responsabilitate uriasa pt copilul meu (in totala necunostinta de cauza). De fapt pentru aceasta sunt platiti (si nu putin) de catre noi toti contribuabilii acestei tari, tocmai cei care apar zambitori la posturi tv linistindu-ne ca "nu-i nici un risc, dar vrem sa avem semnatura voastra dragi parinti... ca sa dormim linistiti in caz de se intimpla ceva!"

    0
    0

  • cris pe 28 Nov 2008, 15:28
    Viata sanatoasa

    In gen nu sunt pentru vaccinuri. In afara de cele simple din copilarie, restul sunt primejdioase in gen si cu efecte diferite asupra oamenilor. Personal am patit boli grave de la unele vaccinuri si nu voi mai face niciunul restul vietii. Acest vaccin mi se pare o problema asemanatoare cu cea a gripei aviare, o politica si o afacere externa. Tot ce vine din SUA e daunator in mare parte. Recomand o viata sanatoasa, atenta si atat!

    0
    0

  • laura pe 27 Nov 2008, 11:51
    INTREBARI

    Am citit despre acest vaccin ce s-a intamplat in germania au murit fetite dupa acest vaccin cum se explica? Sunt sau nu facute toate testele pentru acest vaccin... unii medici spun ca da, alti ca nu. Care este adevarul?

    0
    0

  • Ioana pe 26 Nov 2008, 10:04
    Timpul va da verdictul final

    Toti medicii specialisti, fie ei ginecologi sau oncologi spun ca acest vaccin este unul bun. Si eu personal vreau sa fac acest vaccin, dar nu inteleg de ce ministerul sanatatii baga atatia bani in vaccinarea unor fete care isi vor incepe activitatea sexuala abia peste 5- 10 ani. Cu atat mai mult cu cat acest vaccin protejeaza, spun ei, dupa studiile lor numai vreo 5 ani. Deci se vaccineaza degeaba? De ce nu se ocupa de tinerele adolescente, de ce nu aloca acesti bani pentru informarea si vaccinarea lor, de ce nu aloca acesti bani pentru ca adolescentele sa faca gratuit testul Babes Papanicolau, si apoi sa le vaccineze pe acestea care oricum, multe din ele si-au inceput viata sexuala. Daca ei tot au de facut comanda de acest vaccin (cu siguranta cineva se imbogateste si din asta, daca ne gandim cat costa de fapt vaccinul - ca la noi in tara se castiga bine numai daca faci "afaceri legitime" cu statul), de ce nu se face acest vaccin gratuit in toate cabinetele de planing familial, sa poata beneficia de el intai cele care sunt mai predispuse la a contacta acest virus. Se stie ca acest HPV care da cancerul de col uterin se ia numai pe cale sexuala, si atunci de ce se vaccineaza niste fetite care oricum nu-si vor incepe prea curand viata sexuala? Cu atat mai mult cu cat studiile pe acest vaccin nu merg cu mai mult de 5-7 ani in spate. Eu mi-as vaccina fetita, daca as avea dar nu mai repede de clasa a8a. Poate in zilele noastre fetele sunt mai precoce decat am fost noi, dar cred ca fiecare parinte isi da seama cam ce fel de fata are in casa, si in functie de asta, iti vaccinezi copilul mai devreme sau mai tarziu. Dar fetele ar trebui mai degraba educate despre sexualitate, despre protectie, atat impotriva contactarii cu HPV, HIV sau oricare alta boala cu transmitere sexuala, cat si impotriva unei eventuale sarcini nedorite. De ce nu aloca ministerul sanatatii bani in informarea adolescentilor? Si daca aveti propria parere, spuneti-o, nu mai judecati parerile altora, respectati-le!

    0
    0

  • moni pe 26 Nov 2008, 08:41
    NU TE INCREDE ORBESTE IN DECIZIILE CELOR CE NE CONDUC TARA

    http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/111914/Vaccin-de-scandal.html http://nostrabrucanus.wordpress.com/2008/09/15/fabrica-de-sclavi-%e2%80%93-episodul-4/, http://nuvaccinurilor.blogspot.com/ http://apologeticum.wordpress.com/2008/10/26/exterminarea-romanilor/

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod