Lipsa de mișcare crește riscul de cancer

Lipsa de mișcare este corelată cu un risc crescut de cancer. Dar cei mai mulți oameni nu știu acest lucru.
În cadrul studiului, cercetătorii au descoperit că doar aproximativ 3% dintre adulții intervievați au fost conștienți de faptul că nivelul scăzut al activității fizice ar putea crește riscul de cancer, potrivit rezultatelor publicate în Journal of Health Communication.

De ce crește riscul de cancer lipsa de mișcare?


Constatările sunt îngrijorătoare, deoarece persoanele care nu sunt conștiente de această legătură tind să fie mai puțin motivate să se implice în activități fizice. În cadrul studiului, cercetătorii au studiat aproximativ 360 de adulți din Statele Unite. Vârsta medie a participanților la studiu a fost de 47 de ani.
Pentru sondaj, participanții au fost rugați să numească trei boli cauzate de lipsa de mișcare. Doar 44% dintre participanți au oferit trei răspunsuri la această întrebare cu răspuns deschis.

Constatările au arătat că aproximativ 66% dintre adulții din studiu au identificat în mod corect afecțiunile metabolice, cum ar fi excesul de greutate sau diabetul zaharat, care sunt asociate cu lipsa de mișcare. În plus, 64% dintre respondenți au identificat corect problemele cardiovasculare, iar 11% dintre aceștia au identificat problemele osoase și musculare, cum ar fi problemele cu spatele, osteoporoza sau pierderea mușchilor.
Iar 8% dintre participanți au identificat problemele psihologice, cum ar fi depresia sau stresul, drept consecințe ale lipsei de mișcare. Cu toate acestea, doar aproximativ 3% dintre persoane au enumerat cancerul ca răspuns la întrebare. 

Activitatea fizică nu numai că poate reduce riscul apariției bolilor de inimă și a diabetului, dar poate ajuta oamenii și să slăbească, să reducă riscul de cancer și, în general, este benefică pentru sănătatea generală a organismului. Nu este clar de ce oamenii nu fac legătura între lipsa de mișcare și riscul crescut de cancer. Există în mare parte o lipsă a conștientizării.

Experții în sănătate au făcut publică legătura dintre lipsa de mișcare și bolile de inimă, diabetul zaharat și excesul de greutate, însă atenția nu a fost neapărat și pe riscul de a dezvolta cancer.
Atunci când oamenii fac mișcare, este evident pentru ei că inima bate mai repede, că respiră mai greu și că pot slăbi atunci când fac mai multe exerciții. Acestea sunt beneficii notabile care îi ajută pe oameni să înțeleagă impactul activității fizicii asupra sănătății lor. Dar legătura biologică dintre lipsa de mișcare și riscul de a dezvolta cancer tinde să fie mai puțin evidentă pentru oameni. 

Recomandările actuale sugerează ca oamenii să facă cel puțin 150 de minute de exerciții de intensitate moderată, cum ar fi mersul pe jos sau pe bicicletă, în fiecare săptămână, pentru a duce riscul de cancer.
Există dovezi științifice substanțiale conform cărora nivelurile mai ridicate ale activității fizice sunt asocite cu rate mai scăzute ale anumitor tipuri de cancer, inclusiv cancerul de colon, de sân și endometrial.

O limitare a studiului este că participanții au fost întrebați ce afecțiuni pot fi cauzate de o activitate fizică insuficientă. Poate că răspunsurile ar fi fost diferite dacă s-ar fi folosit cuvântul "boli".
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?