Cum să îți menții creierul tânăr

Capacitatea ta mentală nu este fixă. Inteligența nu este fixă. Memoria nu este fixă. De fapt, nimic privind capacitatea ta mentală nu este fix. Poate că ai creierul tânăr. Sau poate că vrei să îl menții altfel.
Creierul tău este o operă de artă aflată în progres. Dacă nu îl supui la diferite provocări de-a lungul vieții, acesta va încetini, din cauza îmbătrânirii. Însă este posibil să îți menții creierul tânăr, având în vedere că totul ține de exercițiile cognitive. Există numeroși oameni în vârstă care au reușit să își mențină toate capacitățile cognitive. Este vorba despre cum alegi să îți folosești creierul. Creierul uman este maleabil. Iată câteva modalități care te ajută să îi menții tinerețea!

Modalități care te ajută să îți menții creierul tânăr

 

1. Oferă-i provocări

 


Specialiștii în sănătate au descoperit că stimularea și angajamentele active în activități produc schimbări fizice în creier. Cu cât este mai inteligentă sarcina, cu atât mai bine. Construirea unei rezerve cognitive de cunoștințe și de amintiri poate proteja creierul împotriva daunelor mai târziu în viață. Câteva exemple de astfel de sarcini includ învățarea unei noi limbi străine sau a unui instrument muzical. În plus, poți face puzzle-uri, juca alte jocuri, face calcule mentale și citi dacă vrei un creier tânăr.

2. Ai grijă la dieta ta


Conform unui studiu publicat în revista Neural Plasticity, numeroase studii au descoperit că dieta afectează structura și funcția creierul, iar funcția cognitivă în rândul adulților în vârstă poate fi influențată de diferitele procese din dietă. Un răspuns inflamator defect al organismului poate provoca leziuni ale creierului.
Radicalii liberi și toxinele se pot acumula în celulele creierului, provocând daune. Creierul trebuie să creeze celule noi ale creierului, iar comunicarea dintre proteine ajută la dezvoltarea, funcționarea și supraviețuirea neuronilor. Pentru a stimula activitatea creierului, este important să ai o dietă cu un conținut echilibrat de fructe și legume proaspete, cereale integrale și carne slabă.

3. Stai departe de alcool


Cercetările arată că există o corelație între consumul de alcool și demență, o stare a creierului care vizează în primul rând vârstnicii. Simptomele demenței includ pierderi de memorie, dificultăți de gândire și organizare, uitarea modului în care sunt efectuate sarcini de rutină și schimbări de personalitate. Nu e nimic rău cu o băutură sau două, dar păstrează mahmureala doar pentru ocazii speciale.

4. Ascultă muzică pentru a stimula tinerețea creierului


Poate că nu te gândești prea mult atunci când îți pui căștile în urechi și dai play la melodiile tale preferate, dar se pare că are loc o simfonie complexă în creierul tău. Pentru a vedea ce se întâmplă în interiorul creierului, cercetătorii de la Universitatea Hopkins au pus muzicieni de jazz și rap într-un RMN și le-au spus să improvizeze melodii. Au descoperit că este activată puterea creierului în mod serios pentru o succesiune de note.

5. Nu face mai multe sarcini în același timp


Multitaskingul, pe lângă faptul că este un mit, stresează creierul.
Și orice lucru care stresează creierul duce la îmbătrânire. În schimb, încearcă să efectuezi o singură operațiune - concentrează-ți atenția asupra unei sarcini până când o termini. Este mai puțin stresant, mai eficient și poate chiar mai plăcut. În plus, te va ajuta să menții tinerețea creierului.

6. Ai grijă la emoțiile negative


Vorbind despre stres, emoțiile negative sunt aproape la fel de toxice. Pe lângă faptul că îți fură energia, sentimentele încărcate negativ pot duce la anxietate, depresie, probleme cu somnul și epuizare. Persoanele care se confruntă cu emoții negative au frecvent o satisfacție scăzută a vieții, un stres mai mare și îmbătrânesc mai repede. Dacă te-ai blocat într-un ciclu de emoții negative, încearcă să înveți o practică de relaxare, cum ar fi meditația sau yoga. În plus, evită persoanele și situațiile cât mai mult posibil.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?