Duş

8 obiceiuri matinale la care ar trebui să renunţi

Bei o ceaşcă de cafea neagră în fiecare dimineaţă sau mănânci cereale cu lapte la micul dejun? Acestea s-ar putea să nu fie cele mai bune modalităţi de a-ţi începe dimineaţa!
Obiceiurile vechi dispar greu, de aceea facem unele lucruri fără să ne gândim la cât de dăunătoare pot fi, mai ales dimineaţa când suntem mereu pe fugă.

Iată 8 lucruri pe care mulţi dintre noi le facem dimineaţa, dar la care ar trebui să renunţăm:

Nu îţi începi ziua cu un duş

În fiecare zi ne confruntăm cu o serie de întrebări la care suntem obligaţi să răspundem. Potrivit unui medic de la Harvard, un duş dimineaţa ajută creierul să devină mai activ şi să fie distras mai puţin de factori externi, ceea ce înseamnă vom putea să găsim soluţii şi răspunsuri mai uşor. Un duş permite creierului să genereze idei noi şi inedite. De aceea, nu rata şansa de a face un duş întotdeauna când te trezeşti!

Faci duşuri fierbinţi

Deoarece apa caldă are un efect relaxant, făcând duşuri fierbinţi dimineaţa te va face să îţi doreşti să te întorci înapoi în pat. În schimb, duşurile reci are mai multe avantaje: te ajută să te revigorezi, îţi stimulează activitatea creierului şi face sistemul imunitar să funcţioneze mai intens.
Apa rece spre deosebire de apa caldă nu face ca pielea să se usuce şi, potrivit oamenilor de ştiinţă, persoanele care fac duşuri reci chiar pot slăbi.

Petreci prea mult timp pe smartphone

Social media este principalul motiv pentru care atât de mulţi oameni îşi folosesc telefoanele încă de la prima oră a dimineţii. Modul în care petrecem ziua depinde de modul în care ne petrecem dimineaţa. Acestea fiind spuse, nu mai pierde timpul pentru a verifica viaţa altora, pentru a citi comentariile şi opiniile lor, ci foloseşte acest timp pentru tine însăţi. Acelaşi lucru este valabil şi pentru verificarea mail-ului de la serviciu, deoarece asta îţi poate îngreuna munca. Este mai bine să dai drumul la muzica ta preferată, să petreci timpul cu oamenii pe care îi iubeşti sau să pregăteşti un mic dejun gustos şi sănătos.

Îţi pierzi timpul cu alegerea hainelor

Nu ţi s-a întâmplat niciodată să pierzi mult timp dimineaţa doar pentru că nu ştiai cu ce să te îmbraci în ziua respectivă? Cu siguranţă că da! Haosul este ceva obişnuit la primele ore ale dimineţii din cauza lipsei timpului, aşa că nu îngreuna şi mai tare situaţia probând haine la nesfârşit. Pentru a uşura alegerea, redu varietatea de haine pe care o ai în dulap.
Steve Jobs purta blugi şi tricou negru şi asta nu pentru a economisi bani, ci pentru că ştia că timpul lui e preţios. Fă-ţi o zonă specială în dulap unde să pui doar hainele pe care să le porţi la serviciu. Verifică regulat garderoba şi scapă de lucrurile pe care nu le mai porţi. Pune hainele care nu sunt de sezon în alt loc, de asemenea.

Mănânci cereale

O porţie obişnuită de cereale, adică 50 de grame, conţine aproximativ 4 linguriţe de zahăr. Prea mult zahăr încă de dimineaţă acţionează ca o perfuzie de insulină în sânge, iar atunci când efectul dispare vei începe să te simţi obosită şi letargică.
Laptele, iaurtul şi fructele proaspete adăugate la cereale sunt, de asemenea, nepotrivite pentru a fi consumate dimineaţa, deci e mai bine să stai departe de ele. Un dietetician celebru, Chelsey Amer, a declarat recent că este mai sănătos să mănânci o felie de pizza dimineața decât un castron de cereale. Pizza conține proteine, grăsimi și carbohidrați, făcând ca micul dejun să fie echilibrat. Cu toate acestea, este important să nu mănânci mai mult de o felie. În afară de pizza, poţi consuma ouă, brânză de vaci sau o carne care nu conţine prea multă grăsime.

Te speli pe dinţi după ce mănânci

După ce mănânci, smalţul dinţilor devine vulnerabil, mai ales dacă ai consumat fructe, citrice sau băuturi carbogazoase, deoarece acestea conţin acid citric şi acid fosforic. Ceea ce ar trebui să faci ăn schimb este să te clăteşti cu apă de gură şi să îndepărtezi resturile de mâncare cu aţă dentară.
Încearcă să te speli pe dinţi numai la 30 de minute după ce ai mâncat!

Bei cafea neagră

Cafeaua neagră consumată imediat după trezire creşte nivelul cortizolului, ceea ce duce la anxietate. Şi dacă bei cafea atunci când îţi este foame, te poţi alege cu gastrită. Cercetările arată că cel mai bun moment pentru a bea prima cafea din zi este la 3 sau 4 ore de la trezire. Cu toate acestea, dacă nu poţi fără cafea dimineaţa, adaugă puţin lapte sau smântână în ea.

Faci imediat patul

Dacă faci patul imediat după ce te-ai trezit, creezi un mediu bun pentru acarieni, deoarece umiditatea pe care corpul a lăsat-o pe cearceafuri în timpul nopţii nu are şansa de a se evapora. Oamenii de ştiintă recomandă luarea păturii sau pilotei de pe saltea pentru a lăsa cearceafurile să se usuce.


 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod