Legătura dintre o inimă sănătoasă și un risc scăzut de demență

Pentru a preveni bolile cardiace, American Heart Association a făcut publică o listă utilă care cuprinde cei mai importanți factori de risc, care pot reduce riscul de a dezvolta probleme cardiace. Se pare că aceleași lucruri pot reduce și riscul demenței.

Care este corelația dintre o inimă sănătoasă și un risc scăzut de demență?


Într-un nou studiu publicat în JAMA, cercetătorii conduși de Cecilia Samieri, epidemiolog la Universitatea Bordeaux și INSERM din Franța, au investivat metodele American Heart Association care pot ajuta la reducerea riscului de boli de inimă. Dar Samieri și colegii săi au evaluat aceste metode din perspectiva modului în care afectează riscul demenței Aceste măsuri includ renunțarea la fumat, menținerea unui indice al masei corporale sunt 25, exercițiile fizice regulate, o tensiune arterială cu valori sub 120/80 mm Hg, un nivel al colesterolului total mai mic de 200 mg/dL și al zahărului din sânge mai mic de 100 mg/dL, precum și includerea în dietă a două porții de pește pe săptămână și fructe și legume consumate de cel puțin trei ori pe zi.

Cercetătorii au descoperit că, pentru fiecare măsură pe care oamenii au dus-o la sfârșit cu succes, riscul lor de demență a scăzut cu 10% comparativ cu persoanele care nu au controlat nici măcar unul dintre cei șapte factori prezentați. Pentru cei care au reușit să mențină toți cei șapte factori de risc la nivel optim, riscul de demență a fost redus cu 70%.

Majoritatea studiilor anterioare privind comportamentele modificabile și riscul de demență s-au concentrat pe faptul că măsurile individuale, cum ar fi doar tensiunea arterială sau doar obezitatea, ar putea avea un declin cognitiv. Dar, potrivit lui Samieri, au fost combinați factorii și s-a demonstrat că, de fiecare dată când adaugi un factor suplimentar care este menținut între niveluri optime, reușești să reduci și riscul de demență.

Chiar și mai încurajator este faptul că efectul pare să rămână puternic chiar și pentru grupul de persoane mai în vârstă care a participat la studiu, acești participanți fiind cu vârsta peste 65 de ani.
Cu alte cuvinte, nu este niciodată prea târziu să controlezi acești factori de risc pentru a menține sănătatea creierului.

Studiul a analizat eșantioanele studiate pentru o perioadă medie de 8,5 ani și a măsurat demența și declinul cognitiv utilizând o combinație de examene neurologice și teste cognitive de memorie. Cu cât există mai mulți factori de risc menținuți la un nivel optim de către oameni, cu atât mai mic este riscul de a dezvolta demență. Acest lucru înseamnă că, în cazul în care oamenii nu pot controla toți cei șapte factori de risc, controlul câtorva sau chiar și a unuia poate fi benefic pentru creier.

Acesta este un mesaj important atât pentru medici, cât și pentru pacienți. Chiar dacă nu poți controla toți cei șapte factori de risc, atunci este important să controlezi cât de mult poți. Cercetătorii care au realizat studiul speră că aceste constatări să îi încurajeze pe cei mai mulți medici să-și sfătuiască pacienții că factorii de risc pentru sănătatea inimii și a creierului nu reprezintă un concept exclusivist și că orice schimbare pe care o fac oamenii față de menținerea acestor factori la un nivel optim îi poate proteja de demență, chiar dacă fac aceste schimbări mai târziu în viață.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?