Evita excesul de sare din alimentatie

O dieta foarte bogata in sodiu poate conduce la numeroase probleme de sanatate, dar este in principal responsabila pentru retentia de lichide, care apare de obicei la nivelul mainilor, gleznelor, plamanilor si stomacului.
O dieta foarte bogata in sodiu poate conduce la numeroase probleme de sanatate, dar este in principal responsabila pentru retentia de lichide, care apare de obicei la nivelul mainilor, gleznelor, plamanilor si stomacului.

Eliminarea lichidului in exces, prin reducerea consumului de sodiu ii ajuta in principal pe cei care sufera de probleme ale ficatului, rinichilor sau de diverse afectiuni cardiace. Evitand un consum prea mare de sare si de sodiu, iti poti imbunatati sanatatea si iti poti reduce greutatea.

Sodiul in exces - pericol pentru sanatate


Cantitatea zilnica recomandata de sodiu este de 2 grame sau chiar mai mica, daca suferi de probleme de sanatate. Sodiul se gaseste in principal in sare, o lingurita de sare continand intre 2 si 4 grame de sodiu, adica necesarul pentru o zi intreaga, potrivit dietsh.com.

Pe langa faptul ca dauneaza organismului, sarea de bucatarie a ajuns sa fie o "victima" a traiului modern. Pentru ca ne dorim o sare cat mai fina si pura, pierdem prin procesarea ei substante benefice.

"Procedeul de obtinere a sarii extrafine, care se foloseste in prezent pe scara larga, presupune tratarea sarii cu ferocianura, o substanta deosebit de periculoasa. In urma acestei proceduri, sarea extrafina ajunge sa contina de 30 de ori mai putin magneziu decat sarea obisnuita", declara dr. Pavel Chirila, medic primar boli interne, specialist in tratamente naturiste.

Alimente naturale in locul celor procesate


Alimentele contin in mod natural cantitati variabile de sodiu, dar alimentele procesate pot avea o concentratie mult mai mare de sodiu decat acestea.
Cand citesti etichetele produselor, cauta cuvintele care au integrat "sodiu", precum "glutamat monosodic", un potentiator de aroma folosit pe scara larga.

Consumand mai putine alimente procesate, poti reduce drastic consumul de sare, acestea avand un adaos destul de mare de sare. La fel ca si zaharul, sarea poate crea "dependenta", predilectia pentru gustul sarat fiind educata de-a lungul timpului. Cu cat mananci mai sarat, cu atat vrei si mai sarat.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod