De ce iubim gustul usturoiului, dar urâm respirația urât mirositoare provocată de acesta?


Oamenii mănâncă usturoi de cel puțin 5.000 de ani. Gustul său puternic și ușor picant este perfect pentru paste, cartofi prăjiți și chiar și unele deserturi.
Dar aceste feluri de mâncare delicioase pot veni cu un dezavantaj: acea respirație urât mirositoare care durează câteva ore după consum. De ce iubim gustul usturoiului, dar urâm respirația urât mirositoare provocată de acesta?

Care este motivul pentru care iubim gustul usturoiului, dar nu ne place respirația urât mirositoare provocată de acesta?


Tăierea usturoiului eliberează un amestec de compuși chimici care se numesc sulfuri. Aceste molecule volatile dau gustul usturoiului. Atunci când gătim usturoiul, moleculele de sulfuri se ridică în aer și învăluie întreaga bucătărie cu aroma lor plăcută. Apoi punem usturoiul în gură, moleculele urcă la nivelul nasului, iar mirosul acestuia ne place foarte mult.

Preferința aceasta inițială pentru usturoi poate avea legătură cu beneficiile sale aduse sănătății.
Există dovezi conform cărora compușii din usturoi pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale și pot oferi efecte antimicrobiene. Aceste beneficii ne-ar putea determina să ne dorim să mâncăm usturoi fără să ne dăm seama. Cel puțin până când avem de-a face cu respirația urât mirositoare.

În cele mai multe cazuri, respirația urât mirositoare după o masă provine de la resturile de particule alimentare care se descompun în crăpăturile cavității bucale.
Dar respirația urât mirositoare după consumul de usturoi apare abia după ce mâncarea ajunge în stomac. Acolo, sucurile gastrice descompun usturoiul în continuare, eliberând sulfuri și alte vitamine și minerale. Cele mai multe molecule ajung să fie procesate suplimentar în intestine. O moleculă mică numită sulfura de alil metil este suficient de mică pentru a aluneca în mucoasa stomacului și în fluxul sanguin.

Sulfura de alil metil este doar una dintre multele componente ale aromei caracteristice usturoiului. Dar este singura suficient de mică astfel încât să poată ajunge atât de repede în sânge. După ce trece de nivelul plămânilor, sulfura de alil metil se deplasează cu ușurință prin membranele care lasă oxigenul și dioxidul de carbon să intre și să iasă din corp.
Când expiri, eliberezi și sulfura de alil metil împreună cu dioxidul de carbon.

Efectul poate persista până la 24 de ore. Dar există câteva alimente care pot veni în ajutorul tău. Într-o lucrare din 2016, care a fost publicată în Journal of Food Science, oamenii de știință au raportat că un consum de mere, salată sau mentă poate reduce semnificativ concentrația de produse secundare ale usturoiului pe care le expiră o persoană. Aceste alimente funcționează deoarece conțin compuși fenolici care se leagă de sulfuri și le fac prea mari pentru a mai putea ajunge în aer.

Bineînțeles că există și o altă opțiune.
Poți să înveți să te obișnuiești cu acest efect secundar al consumului de usturoi. Nu există ceva care să facă respirația după consumul de usturoi inerent neplăcută. Pur și simplu nu suntem obișnuiți să mirosim mâncarea care iese din gura oamenilor. Ne place doar cea care intră în gură.

Nu este vorba de un miros urât, ci doar de un miros scos din context. Încearcă să consideri respirația după consumul de usturoi ca o capsulă a timpului pentru masa delicioasă pe care ai savurat-o în prealabil.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?