Tehnica Alexander calmeaza durerile de spate


Pozitia spatelui nu este importanta doar din punct de vedere estetic. Daca nu stam sau nu mergem corect, dezechilibram sistemul natural al corpului. De aici rezulta durerile si oboseala.
Tehnica Alexander ajuta la ameliorarea pozitiei si calmeaza durerile spatelui. Este o practica simpla care foloseste capacitatea de concentrare pentru a controla anumite activitati.

 Principiile tehnicii Alexander ajuta pentru a obtine o postura corecta si ne ajuta sa fim constienti de corpul nostru. Exercitiile sunt relaxante, reducand stresul, indreptand coloana vertebrala si ajutand muschii si articulatiile. Cu aceste exercitii ne putem pastra echilibrul corpului.


Pierderea echilibrului

Aceasta tehnica trebuie invatata inca din copilarie, pentru a deprinde astfel arta de a ne pastra echilibrul si coordonarea miscarilor. Pe masura ce crestem se dezvolta proastele obiceiuri: stam incovoiati sau punem mai multe greutati intr-o parte, astfel ca debalansam tot corpul. Activitatile zilnice sau orele petrecute in fata computerului afecteaza dezvoltarea normala a coloanei, ceea ce cauzeaza durerile de spate.


Cum ajuta tehnica Alexander?

Tehnica Alexander ne arata cum sa ne echilibram si sa ne armonizam corpul. Cu totii stim ca aceste obiceiuri sunt greu de schimbat. Daca suntem obisnuiti de mult timp cu o pozitie incorecta, la un moment dat ni se pare ca aceasta este normala.
Schimbarea pozitiei ni se va parea dificila la inceput, intrucat suntem obisnuiti altfel. Practica Alexander ne permite sa ne corectam pozitia cu ajutorul unor exercitii simple pe care le putem face acasa.


Practica si tu acasa!


Conform lui Alexander, daca el a putut, toti putem. El a recunoscut insa mai inainte ca este dificil pentru o persoana fara experienta sa puna in practica tehnica Alexander. Initial trebuie luate lectii pentru a invata tehnica, abia dupa aceea poti pune exercitiile in aplicare fie acasa, fie la birou.

 
Tehnica Alexander este cea mai simpla terapie pentru corectarea problemelor de spate.
Desigur, cei care au probleme medicale trebuie sa consulte medicul inainte de a incepe practicarea acesteia.

Exemplu de exercitiu:

Trebuie sa tinem bratele pe aceeasi linie, paralel cu solul, sa le miscam dintr-o parte in alta, pastrand intotdeauna capul in mijloc si ducand bratele ca o paleta, de la stanga la dreapta. Avem nevoie de concentrare, iar ritmul miscarilor este  foarte lent, pentru a constientiza miscarile si a pastra distanta dintre brate.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (4)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • chriaesar pe 21 Oct 2008, 14:19
    Tehnica teraputica ALEXANDER

    Draga "superflu", tehnica aceasta, amintita in prezentul articol, are o vechime de peste 100 ani... la noi n-a fost cunoscuta, in schimb, pana in actuala perioada (nu e singurul lucru necunoscut, la nopi, de-altfel!!!) avand la baza scoala americana de terapie, se pot vedea, de asemenea, efectele & rezultatele obtinute in timp!

    0
    0

  • garyana pe 20 Oct 2008, 23:37
    Superflu

    Mi se pare ca ati lansat o noutate destul de superficiala, mai multe explicatii mai multe persoane cred ca ar incerca sa probeze aceste exercitii si poate ar fi mai multumite de un spate si o coloana vertebrala mai sanatoasa! Doar daca functioneaza, desigur!

    0
    0

  • simona pe 18 Oct 2008, 21:21
    Insuficient exemplificat

    Pare interesant ceea ce spuneti, dar ar trebui mai multe exercitii sa putem testa sa ne convingem de calitatea metodei. Merci

    0
    0

  • corina pe 18 Oct 2008, 10:05
    .

    Foarte explicativ ...

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;