Miturile despre somn dăunează sănătății


În general, miturile despre somn sunt dăunătoare pentru sănătatea și starea noastră de spirit.
Acestea pot ajunge chiar să ne scurteze durata de viață, conform cercetătorilor. O echipă de la Universitatea din New York a analizat cele mai des întâlnite mituri despre somn. Apoi, într-un studiu publicat în revista Sleep Health, au fost corelat miturile cu cele mai bune dovezi științifice. Oamenii de știință speră că dizolvarea miturilor despre somn va îmbunătăți sănătatea fizică și mentală a oamenilor, precum și bunăstarea acestora. Iată care sunt miturile despre somn care dăunează sănătății!

Care sunt miturile despre somn pe care nu ar trebui să le crezi?


1. Poți să dormi mai puțin de 5 ore


Acesta este mitul care se pare că nu vrea să dispară. Fostul prim-ministru al Marii Britanii, Margaret Thatcher, a avut o scurtă perioadă de timp în care dormea patru ore pe noapte. Cancelarul german, Angela Merkel, susținea același lucru, iar înlocuirea orelor de somn cu mai mult timp petrecut la birou nu este neobișnuită în poveștile de business sau succes antreprenorial. Cu toate acestea, cercetătorii au declarat că acest mit al somnului de sub cinci ore pe noapte este unul dintre cele mai dăunătoare mituri pentru sănătate.

Există dovezi nenumărate care arată că, dacă dormi cinci ore sau mai puțin în mod constant, crește riscul pentru consecințele negative asupra sănătății. Este vorba despre bolile cardiovasculare, inclusiv atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale, precum și o speranță de viață mai scurtă. În schimb, este recomandat să dormi în fiecare noapte între 7 și 8 ore.

2. Alcoolul înainte de culcare te ajută să dormi mai bine


Alcoolul înainte de culcare, indiferent dacă este vorba despre un pahar cu vin, o sticlă de bere sau puțin whisky, nu te va ajuta prea mult. Adică te poate ajuta să adormi, dar calitatea odihnei tale este redusă dramatic. Este tulburată în special faza de somn REM, care este importantă pentru memorie și învățare.
Poate că ai adormit mai repede, dar unele dintre beneficiile somnului sunt pierdute. Alcoolul este, de asemenea, un diuretic, așa că s-ar putea să fie nevoie să faci mai multe drumuri la baie în timpul nopții.

3. Uitatul la televizor în pat te ajută să te relaxezi


Te-ai gândit vreodată că trebuie să te relaxezi înainte de culcare, așa că mai bine dai drumul la televizor? Se pare că acesta este un obicei prost. Adesea, dacă te uiți la televizor, mai ales la știrile de noapte, s-ar putea să vezi lucruri care să îți provoace insomnie sau stres înainte de culcare, când încerci de fapt să îți eliberezi mintea de gânduri și să te relaxezi. Cealaltă problemă cu televizorul, împreună cu smartphone-urile și tabletele, este faptul că este produsă lumina albastră, care poate întârzia producția hormonului de somn, melatonina.

4. Dacă te chinui să adormi, stai în pat


Ai încercat atât de mult să adormi, numărând în gând toate oile din România.
Ce ar trebui să faci în continuare? Răspunsul corect nu presupune să încerci mai departe. Începi să asociezi patul cu insomnia. Este nevoie de 15 minute pentru o persoană să adoarmă în mod ideal. Dar când este trecut acest prag, dă-te jos din pat, schimbă mediul și fă ceva care nu implică prea multă gândire. De exemplu, strânge șosetele sau rufele uscate.

5. Sforăitul este întotdeauna inofensiv


Sforăitul poate fi inofensiv, dar poate fi și un simptom al apneei în somn. Această tulburare face ca pereții gâtului să se relaxeze și să se restrângă în timpul somnului, putând opri pe termen scurt respirația. Persoanele care suferă de această afecțiune sunt supuse unui risc mai mare de a dezvolta hipertensiune arterială, de a avea bătăi neregulate ale inimii și de a face un atac de cord sau un accident vascular cerebral. Unul dintre semnele de avertizare implică sforăitul puternic.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;