Ar putea să îți îmbunătățească meditația starea de sănătate?

iulia-mirica
Când auzi cuvântul "meditație", poate că te gândești că stai cu picioarele încrucișate, cu ochii închiși, respiri adânc și încerci să îți eliberezi mintea.
Deși este adevărat că meditația implică adesea o contemplare tăcută și concentrare, conceptul de a-ți goli mintea este greșit. Meditația nu înseamnă golirea minții sau oprirea gândurilor, deoarece ar fi imposibil. Este vorba despre schimbarea relației pe care o avem cu gândurile noastre. Însă ar putea meditația să îți îmbunătățească și starea de sănătate?

Cum îți poate influența meditația starea de sănătate?


Practicile de meditație sunt prezente în multe forme, unele dintre acestea datând de mai bine de 2.000 de ani. Specificul fiecăreia diferă, dar toate au un lucru în comun. Toate practicile antrenează sau cultivă atenția și conștientizarea. Există trei tipuri principale. Primul și cel mai des întâlnit este tipul de meditație cu un singur punct, în care încerci să îți ancorezi mintea într-un singur punct de atenție, cum ar fi respirația, o lumânare sau o mantră.
Cel de-al doilea tip, meditația cu focalizare deschisă, implică recunoașterea oricăror gânduri, sentimente sau senzații care apar în minte în fiecare moment, fără a le judeca. Al treilea tip este cel al meditației de cultivare, în care încerci să dezvolți anumite calități sau obiceiuri ale minții. Meditația iubire-bunătate, care accentuează deschiderea și compasiunea, este un exemplu.

Care sunt beneficiile aduse sănătății de către meditație?


Toate tipurile de meditație cultivă atenția și conștientizarea, iar cercetările arată că meditația poate stimula concentrarea. Chiar și sesiuni mici de meditație sunt importante. Un studiu recent publicat în revista Frontiers in Human Neuroscience a descoperit că doar 10 minute de meditație au îmbunătățit timpul de reacție și acuratețea oamenilor la un test de atenție pe calculator.

Mulți oameni nu iau în calcul rolul pe care atenția îl joacă în viața lor.
În fiecare moment al vieții tale, creierul tău este bombardat cu mai multe informații decât poate procesa. Multe dintre aceste informații vin de la lumea din jurul nostru, însă multe dintre ele vin și din mintea noastră, fie că este vorba despre gânduri legate de muncă sau îngrijorări legate de evenimentele viitoare in viața noastră. Atenția acționează ca un filtru și ca paznicul minții tale. 

Gândirea și memoria sporite sunt două beneficii pe care cercetările le-au corelat în mod constant cu meditația. Practica te poate ajuta să recunoști și să înțelegi mai bine emoțiile.
Și, în cele din urmă, să le lași să treacă în loc să le permiți să se instaleze în viața ta. Această abilitate de a gestiona emoțiile poate reprezenta motivul pentru care meditația poate ajuta persoanele care suferă de depresie și tulburări de anxietate.

Meditația îi poate ajuta și pe cei care suferă de tulburări induse de stres. Un studiu restrâns realizat de Massachusetts General Hospital a descoperit că practica meditației a ajutat la ameliorarea simptomelor și îmbunătățirea calității vieții la pacienții cu sindromul colonului iritabil, o boală inflamatorie intestinală. Cercetarea a corelat, de asemenea, meditația cu ameliorarea durerilor cronice.

Cum face meditația toate aceste lucruri? Se pare că poate crește activitatea în regiunile creierului implicate în reglarea durerii.
Iar când vine vorba de stres și de tulburările asociate, unele cercetări au constatat că meditația activează răspunsul de relaxare al organismului, opus stării de fugă sau luptă, care alimentează anxietatea și stresul.

Există riscuri asociate cu meditația?


În cazul persoanelor care au suferit traume sau care au o predispoziție la problemele de sănătate mentală, practica intensivă a meditației poate fi destabilizatoare. Meditația poate duce și la apariția percepțiilor personale tulburătoare, în special în cazul începătorilor care aleg un nivel prea intens de meditație. Meditația necesită o instruire bună și o pregătire lentă, treptată. Ca în cazul exercițiilor fizice, este vorba despre un angajament pe termen lung și practicarea meditației în mod regulat. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?