Ce trebuie sa contina dieta unei mamici care alapteaza?

Ce trebuie sa contina dieta unei mamici care alapteaza?

Cat timp trebuie sa alaptez?

Alaptarea la san este foarte importanta pentru dezvoltarea bebelusului si "trebuie sa dureze minim 6 luni," aminteste prof. dr. Mencinicopschi. Specialistii americani chiar recomanda ca mamicile sa suplimenteze alimentatia bebelusului cu lapte natural pana micutul implineste 2 ani. Alaptarea la san are multe beneficii pentru sanatatea bebelusului, cat si pentru proaspata mamica, ajutand-o sa scape mai usor de kilogramele acumulate in timpul sarcinii. "Nu exista niciun inlocuitor mai bun pentru laptele matern, acesta continand anticorpii necesari bebelusului, el neavand sistemul imunitar dezvoltat pana la varsta de 6 luni," completeaza specialistul.


Cat de importante sunt lichidele in aceasta perioada?

Mamicile au nevoie de un consum cat mai mare de lichide in aceasta perioada, "cel putin 2 litri de apa pe zi. Apa este cea mai buna in aceasta perioada, insa mamele trebuie sa fie foarte atente la calitatea acesteia. Recomandata este apa minerala imbuteliata din surse care prezinta garantie," informeaza dr. Mencinicopschi. Calitatea trebuie sa primeze in aceasta perioada, pentru ca tot ce consumi trece in lapte, "de alimentatia mamei depinzand calitatea laptelui".

Si sucurile sau ceaiurile sunt binevenite, specialistul recomandand "apa cu lamaie stoarsa, datorita continutului ridicat de vitamine din lamaie, necesare bebelusului."  Prof. dr. Mencinicopschi sfatuieste mamicile sa consume cat mai multe sucuri de fructe, insa "nu pe cele din fructe stoarse, indepartandu-se astfel pulpa, ci pune fructele in blender si pireul obtinut dilueaza-l cu putina apa."

Nu astepta sa apara senzatia de sete, sfatul specialistului fiind sa consumi cel putin 10 pahare de apa pe zi dintre care "unul seara, inainte de culcare si unul dimineata, imediat dupa trezire."


Pot urma un regim de slabit?


"Dietele pentru slabit sau ceaiurile si alte produse de slabit sunt total interzise," avertizeaza specialistul. In aceasta perioada, ca si in sarcina, alimentatia are un rol foarte important. De calitatea alimentelor consumate depinde atat calitatea cat si cantitatea de lapte produs.

"Ca si in perioada sarcinii, mamica nu trebuie sa manance pentru doi, necesarul de calorii find de 2.300 - 2.500 de kilocalorii pe zi," este sfatul prof. dr. Mencinicopschi.


Ce pot face pentru mai mult lapte?

In primul rand mamicile trebuie sa stie ca relaxandu-se vor putea produce mai mult lapte si de o calitate mai buna. De asemenea pot consuma ceaiuri cu efect galatogen precum cel de flori de soc, fenicul (acesta este bun si pentru calmarea colicilor). "Recomandat este si consumul ocazional a unui pahar de bere si aceasta avand efect galatogen."


Ce trebuie sa mananc in aceasta perioada?

"Alimentatia din aceasta perioada trebuie sa fie diversificata si cat mai echilibrata. Mamicile nu trebuie sa uite ca tot ce consuma trece in lapte," declara specialistul. Este recomandat sa se consume cat mai multe fructe si legume si sa se evite "alimentele rafinate si dezechilibrate din punct de vedere nutritional care pot afecta calitatea laptelui. Este bine ca mamicile sa-si pregateasca singure mancarea, pentru a folosi produse de calitate."

Pentru mesele din timpul zilei, sfatul prof. dr. Mencinicopschi este ca "dimineata, cand se secreta cele mai multe sucuri gastrice sa se manance cat mai mult si alimente mai grele (oua, branza) care nu se pot manca mai tarziu. La pranz recomand pestele gras, care este bogat in omega 3, iar seara trebuie sa se manace cat mai putin (salate). Intre mese este bine sa se consume fructe si legume." Cu o alimentatie sanatoasa, proaspetele mamici vor reusi si sa slabeasca si sa asigure nutrientii necesari alimentatiei sugarului.

Din dieta nu trebuie sa lipseasca calciul, necesar dupa perioada de sarcina in care dezvoltarea copilului a epuizat din resurse. Dintre alimentele bogate in calciu fac parte pestele, iaurturile, ouale, specialistul precizand ca "iaurturile trebuie sa fie naturale, fara fructe sau arome, acestea continand coloranti sau E-uri. Daca se doreste, se pot adauga fructe proaspete in iaurt. Conservele de sardine de calitate, in suc propriu, sos tomat sau ulei de masline, sunt o sursa buna de fosfor, calciu si vitamina D. Ouale sunt foarte importante, recomandate fiind cele ecologice. Indicat este sa se consume unul pe zi, de preferinta fiert."

Ce alimente nu sunt recomandate in timp ce alaptezi?

Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod