De ce nu poți dormi noaptea: 5 cauze ale insomniei

Insomnie

Ai probleme cu somnul şi nu poţi dormi noaptea? Insomnia poate să fie cauzată de obiceiuri banale pe care le ai pe parcursul zilei. Descoperă unde greşeşti!

Nu poţi dormi noaptea atunci când ai consumat o cantitate prea mare de cofeină, lucru pe care toată lumea îl cunoaşte, însă nu-l respectă cu toţii. Pentru unele persoane, chiar şi o cantitate mică de cofeină consumată după-amiaza poate să tulbure calitatea somnului. Însă, mai există şi alte asemenea motive banale pe care le faci din obişnuinţă, însă care au un impact semnificativ asupra somnului.

Aproximativ 30-40% dintre adulți se confruntă cu episoade de insomie în decursul unui an. Conform studiilor de specialite, există peste 80 de cauze ale insomniei.

Hipertensiunea arterială, diabetul şi depresia sunt câteva dintre problemele medicale cu care te poţi confrunta ca urmare a nopţilor în care dormi prost, avertizează celebrul Dr. Oz.

Un somn de calitate este esenţial pentru sănătatea întregului corp, deoarece în aceste ore se revigorează tot sistemul. De asemenea, în funcţie de fiecare persoană, ai nevoie între 7-9 ore de somn pentru a avea energie în următoarea zi.

Iată cinci dintre cele mai frecvente cauze ale insomniei:

 

1. Consumi cofeină după-amiaza

Cafeaua este bogată în antioxidanţi buni pentru corp, însă nu este deloc o soluţie bună să optezi pentru o cafea după-amiaza. Efectul cafelei poate să se prelungească timp de câteva ore şi poate să-ţi distrugă somnul. Este recomandat să consumi cafeaua dimineaţa şi să o eviţi după masa de prânz pentru a nu-ţi perturba calitatea somnului.

În schimb poţi să bei un ceai de valeriană, care este cunoscut pentru efectul calmant și relaxant pe care îl induce. Tocmai de aceea consumul lui este recomandat seara, înainte de culcare.

2.
Iei cina târziu şi mănânci mult

Mâncărurile grele şi grase, precum şi consumul de alcool la masa de seară pot să-ţi distrugă somnul. În loc să consumi seara o masă copioasă, optează pentru ea în timpul zilei şi limitează-te ca la cină să mănânci ceva uşor şi nu mai târziu de orele 19-20. Nici gustările nu mai au ce să caute în meniul tău după această oră. În schimb, poţi să bei un ceai neîndulcit din plante medicinale.

3. Este prea cald în dormitor

Cercetările arată că persoanele care suferă de insomnie au o temperatură mai ridicată a corpului decât ceilalţi. Astfel că este recomandat să păstrezi o temperatură normală în camera în care dormi şi să nu fie mai ridicată de 18 grade Celsius în timpul nopţii.

4. Schimbările hormonale perturbă somnul


La menstruaţia, în sarcină sau în menopauză schimbările hormonale îţi pot perturba somnul.

Astfel riscul de a te trezi de mai multe ori în timpul nopţii sau de a adormi foarte greu este unul mai mare.

5. Iei multivitamine seara


Acestea pot să-ţi perturbe somnul şi este recomandat să fie administrate dimineaţa. Imediat după ce ai consumat micul dejun este bine să iei suplimentele alimentare, deoarece unele dintre ele pot să-ţi dea energie, lucru care este binevenit dimineaţa.


Alimente care te ajută să dormi mai bine

  • Vişine sau suc de vişine;
  • Ceaiul de levănţică;
  • Somonul;
  • Lintea;
  • Seminţele de susan;
  • Orezul cu bob lung Jasmine.



Alimente care-ţi perturbă somnul

  • Ciocolata;
  • Alimentele grase şi prăjite;
  • Friptura de porc, vită, miel;
  • Ardeiul iute şi alimentele picante;
  • Alcoolul;
  • Broccoli şi conopida.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;