bronz

De ce ne bronzăm diferit: Moştenirea genetică este decisivă!

Un studiu efectuat de cercetătorii britanici a descoperit de ce unele persoane cu pielea deschisă la culoare suferă arsuri solare în timp ce altele, care au aceeaşi nuanţă a tenului, se bronzează.

Ai auzit multe persoane care se plâng că nu pot sta la soare fără să sufere arsuri ale pielii, deşi altele, cu aceeaşi culoare deschisă a pielii se pot bronza? O echipă de oameni de ştiinţă din Marea Britanie a aflat că în spatele acestui fenomen se află anumite gene.

"Dacă pielea unei persoane răspunde la expunerea la soare prin bronzare sau prin arsuri solare, atunci este un fenomen determinat, cel puţin parţial, de variaţiile din anumite regiuni genomice", se arată într-un comunicat redactat de oamenii de ştiinţă care au lucrat la această cercetare.

Studiul prezentat în publicaţia Nature Communications are o relevanţă deosebită pentru studierea cancerului, demonstrânde că moştenirea genetică favorizează arsurile solare şi amplifică riscul de a dezvolta melanom.

Persoanele cu pielea albă, rezidente în Marea Britanie, sunt cele mai afectate de cancerul de piele, "cel mai frecvent tip de cancer" din această ţară.

După analizarea datelor prelevate de la peste 121.000 de persoane înregistrate în baza de date britanică Biobank, cercetătorii au stabilit la 20 numărul regiunilor genomice cunoscute pentru amplificarea riscului de apariţie a arsurilor solare şi melanomului.