Au apărut primele ovule umane crescute în laborator

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Edinburgh, au fost crescute primele ovule umane în laborator. Echipa de specialiști este de părere că tehnica folosită ar putea duce la noi modalități de conservare a fertilității copiilor care urmează tratament pentru cancer.
Este, de asemenea, o oportunitate de a explora modul în care se dezvoltă ovulele umane, deoarece încă există multe mistere pentru știință.

Cum a fost posibilă creșterea primelor ovule umane în laborator?

Experții au declarat că a fost o descoperire interesantă, însă au fost necesare mai multe eforturi înainte de a putea fi folosită clinic. Femeile se nasc cu ovule imature în ovare, care se pot dezvolta complet numai după pubertare. A fost nevoie de decenii de muncă, dar oamenii de știință pot crește acum ovule umane până la maturitate în afara ovarelor.

Este nevoie de controlarea cu atenție a condițiilor de laborator, inclusiv nivelul de oxigen, hormoni, proteine care simulează creșterea și mediul în care sunt cultivate ovulele. Deși oamenii de știință au demonstrat că este posibil, abordarea publicată în revista Molecular Human Reproduction încă mai are nevoie de conturare.

Este un proces ineficient, cu doar 10% dintre ovule finalizând călătoria până la maturitate. Iar ovulele nu au fost fertilizate, așa că nu se știe cât de viabile sunt acestea. Profesorul Evelyn Telfer, unul dintre cercetători, a declarat că este foarte interesant să obții dovada principiului că este posibil să ajungi la această etapă în ceea ce privește țesutul uman. Dar acest lucru trebuie să fie temperat de munca necesară pentru îmbunătățirea condițiilor culturii și testarea calității ovocitelor.

Dar, în afara de orice aplicații clinice, aceasta este o descoperire importantă, care ne ajută să îmbunătățim procesul de înțelegere a dezvoltării ovulelor umane. Procesul este controlat și temporizat în corpul uman. Unele ovule vor ajunge la maturitate în timpul adolescenței, iar altele cu două decenii mai târziu.

Un ovul trebuie să-și piardă jumătate din materialul genetic în timpul dezvoltării, altfel ar exista prea mult ADN atunci când este fertilizat de un spermatozoid.
Acest exces este aruncat într-o celulă în miniatură numită corp polar, însă corpurile polare din studiu erau anormal de mari.

Aceasta este una dintre îngrijorările oamenilor de știință, însă aceștia cred că poate fi rezolvată prin îmbunătățirea tehnologiei.

Studiile realizate pe ovulele de ouă au demonstrat că tehnologia ar putea fi utilizată pentru a produce animale vii. Corelarea acestei realizări cu țesutul uman ar putea fi utilizată în cele din urmă pentru a putea ajuta copiii care suferă de cancer.

De ce sunt importante ovulele umane crescute în laborator pentru pacienții cu cancer

Chimioterapia și radioterapia pot steriliza o persoană. Femeile își pot congela ouăle mature sau chiar embrionii dacă sunt fertilizați cu sperma partenerului înainte de a începe tratamentul, dar acest lucru nu este posibil pentru copiii cu cancer.
În momentul respectiv, copiii pot congela un țesut ovarian înainte de tratament, care apoi este ajutat să ajungă la maturitate, dacă pacientul își dorește copii proprii.

Dar dacă încă există anomalii în probele înghețate, atunci medicii vor spune că este prea riscant. Capacitatea de a crește ovule în laborator ar fi o opțiune mai sigură pentru pacienții respectivi.

Lucrarea de față reprezintă un adevărat pas înainte pentru înțelegerea noastră. Deși realizată la nivel mic și necesită optimizare, această muncă preliminară oferă speranță pentru pacienți.

Ar fi legal să fie fertilizat unul dintre ovulele create în laborator pentru a crea un embrion în scopuri de cercetare în Marea Britanie. Dar echipa din Edinburgh nu are permisiunea să efectueze experimentul.
Specialiștii discută dacă să colaboreze cu un centru. Sunt necesare caracterizarea moleculară și analiza cromozomială pentru a vedea comparația dintre aceste ovule și ovulele normale. Ar putea fi interesant de testat și potențialul de dezvoltare al acestor ovule în cultură până la stadiul de blastocist.
iulia-mirica