6 trucuri simple care te ajută să-ți ții spatele drept

6 trucuri simple care te ajută să-ți ții spatele drept

Suntem permanent cu ochii în telefoane, cu capul plecat și spatele înconvoiat. Iar dacă lucrezi la birou și petreci cel puțin opt ore pe scaun, cu atât mai mult există riscul să ai probleme serioase de postură.
În cazul în care descoperi de multe ori pe parcursul zilei că spatele tău este înconvoiat, iată câteva trucuri simple care te vor ajuta să ai o postură mai bună:

Mută geanta pe celălalt umăr

Obiceiul de a purta geanta pe același umăr, zi de zi, determină schimbarea centrului de greutate al corpului, iar în timp cauzează dureri musculare și dureri de spate, potrivit unui studiu citat de purewow.com. Soluția este să alternezi umărul pe care porți geanta, să faci o curățenie drastică în ea și să păstrezi numai strictul necesar, dar și să alegi o geantă care se poartă pe diagonală, pentru a distribui uniform greutatea.

Folosește o masă pentru laptop

Dacă te apleci mereu asupra laptopului atunci când stai la birou, este momentul să investești într-un suport de înălțare pentru laptop. Este foarte importantă să privești fix în fața ta când lucrezi pentru a evita tendința de aplecare înainte, care provoacă în timp dureri de spate și probleme serioase de postură.

Amintește-ți de urechi

Ai observat care este postura ta atunci când scrii pe telefon? Capul este aplecat, iar spatele este curbat. Un truc simplu te ajută să nu te mai apleci atât de mult atunci când folosești telefonul: păstrează-ți urechile aliniate cu umerii. În acest fel îți îndrepți coloana vertebrală și elimini presiunea de la nivelul gâtului.

Nu sta cu picioarele încrucișate

Un alt truc simplu care te va ajuta să-ți păstrezi coloana dreaptă atunci când stai la birou.
Ai grijă ca umerii tăi să fie mereu aliniați cu șoldurile, ceea ce înseamnă că nu ar trebui să stai picior peste picior, iar tălăpile să fie lipite de podea. Poate fi dificil la început, dar obiceiul de a sta cu picioarele încrucișate îți cauzează dureri la nivelul coloanei lombare.

Ridică-ți scaunul

Dacă stai la birou întreaga zi, probabil că scaunul tău este prea jos. Pentru a verifica, asigură-te că brațele tale formează un unghi de 90 de grade la nivelul cotului atunci când tastezi. În cazul în care nu formează 90 de grade, ridică-ți scaunul pentru a evita presiunea la nivelul mușchilor spatelui care sunt încordați atunci când stai aplecată.

Întinde-te

Când simți că te scufunzi tot mai mult în scaun și îți este dificil să-ți menții umerii drepți, fă un exercițiu simplu. Ridică-te în picioare, prinde cu mâna stângă partea dreaptă a capului și trage pentru ca urechea stângă să fie lipită de umăr. Stai astfel timp de 30 de secunde, apoi repetă pentru cealaltă parte. Ar trebui să încerci acest exercițiu de două ori pe zi pentru a elimina tensiunea de la nivelul gâtului și spatelui.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;