3 lucruri surprinzătoare pe care le poţi face în timpul liber pentru a trăi mai mult


Contează foarte mult ce faci cu timpul tău liber!
Cum poţi avea o viaţă mai lungă, mai fericită şi mai sănătoasă? Indiferent de vârsta pe care o ai, trebuie să investeşti în viaţa ta!

Cercetările făcute de-a lungul timpului au găsit o strănsă legătură între longevitate şi următoarele comportamente:

- sportul, chiar şi în doze mici
- interacţiunile cu ceilalţi, înconjoară-te de oameni buni
- reducerea stresului, scopul provocărilor este să te facă să evoluezi, nu să te copleşească
- gestionarea banilor cu înţelepciune, totul stă în voinţa de a face economii
- consumul de alimente sănătoase
- dormitul timp de 7-8 ore pe noapte
- implicarea în activităţi importante
- consumul de cafea

În cartea lor din 2011, The Longevity Project, Howard Friedman şi Leslie Martin au susţinut că cel mai important factor al longevităţii nu este un comportament în sine, ci o trăsătură: cinştiinciozitatea. Oamenii conştiincioşi au grijă de sănătatea lor, îşi respectă consulturile medicale, sunt responsabili faţă de familie şi prieteni şi au obiceiuri sănătoase.  Apoi, studiile apărute în 2017 adaugă trei alte recomandări oarecum surprinzătoare.

Care sunt cele trei lucruri pe care le poţi face în timpul liber pentru a trăi mai mult?


1. Citeşte mai multe cărţi

Un studiu recent a constatat că 30 de minute de lectură pe zi a fost asociată cu o creştere de doi ani a duratei de viaţă pentru persoanele de 50 de ani sau mai mult. Echipa de cercetare a examinat obiceiurile de citit a peste 3.635 de persoane în vârstă de 50 de ani sau mai mari şi viaţa lor a fost monitorizată peste 12 ani. Factori precum educaţia, sexul, starea civilă, averea, starea de sănătate şi depresia au fost verificate în studiu. Mai mult, bonusul pentru longevitate a fost mai mare pentru cititorii de cărţi, decât pentru cei de reviste şi ziare, care la rândul lor, era mai mare decât pentru cei care nu au citit. Cu toate acestea, există şi un risc. Dacă petreci prea mult timp citit într-un stil sedentar, riscul de diabet zaharat, stare de spirit proastă şi creşterea în greutate este mai mare.
Dacă decizi să citeşti mai mult, ridică-te în fiecare oră şi deplasează-te timp de 5-10 minute. Trupul şi mintea îţi vor mulţumi!

2. Ajută-i pe ceilalţi, dar nu prea mult

Acordarea dozei potrivite de sprijin emoţional altora îţi va prelungi durata de viaţă. Într-un studiu la care au participat 500 de persoane de peste 70 de ani, cei care şi-au ajutat familiile şi prietenii prin acordarea unui ajutor ocazional, s-au bucurat de o viaţă mai lungă. Prea multă grijă poate fi stresantă. De exemplu, bunicii care au avut grijă de nepoţi au experimentat mai mult stres decât cei care le-au oferit suport ocazional fizic şi emoţional. Iar acest stres este asociat cu rezultate negative în ceea ce priveşte sănătatea. Dar, cu o grijă aproape minimă, s-ar putea să te scufunzi în izolare. Moderaţia este cuvântul cheie, nici prea mult, nici prea puţin, ci doar corect. Dacă simţi că eşti supraîncărcat, renunţă la ajutorul pe care îl oferi altora.

3. Fii activ pe mediile sociale, dar nu prea mult

Relaţiile bune ne scapă de stres, scăzând riscul de îmbolnăvire şi moarte timpurie.
Un studiu realizat pe 12 milioane de utilizatori Facebook au descoperit că şi relaţiile online sunt asociate cu un risc scăzut de deces pentru cei născuţi între 1945 şi 1989. Utilizatorii Facebook care au trăit cel mai mult au avut aceste trăsături:

- au avut interacţiuni şi offline, nu doar pe Facebook
- persoanele cu reţele medii sau mari de Facebook au trăit mai mult decât cei cu unele mai restrânse
- cei care au acceptat cele mai multe cereri de prietenie au trăit mai mult.

Unele acţiuni pe Facebook nu au fost corelate cu o viaţă mai lungă, inclusiv numărul de like-uri primite la postări.

Pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, unele prietenii se vor pierde din cauza distanţelor geografice, moarte sau divorţ. Este reconfortant să ştim că acest contact online poate atenua într-o oarecare măsură aceste realităţi dure, atât timp cât în paralel poţi cultiva legături faţă în faţă. Cu toate acestea, totul trebuie cu măsură!

 



Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod