Meditația și yoga pot influența ADN-ul. Ce efect au asupra organismului?

Dacă nu practici încă activități precum yoga sau meditația, iată un lucru care te-ar putea încuraja să o faci: o evaluare a rezultatelor unor studii a descoperit că activitățile precum yoga sau meditația pot schimba răspunsul organismului față de stres, la nivel molecular.
Cercetătorii de la Universitățile Coventry și Radboud din Marea Britanie au analizat 18 studii, cu un total de 846 de participanți, desfășurate pe o perioadă de 11 ani, potrivit thriveglobal.com.

Oamenii de știință au analizat modul în care practici meditative precum yoga, meditația sau Tai Chi pot afecta "modul în care genele funcționează, influențând structura biologică a organismului, în special a creierului și a sistemului imunitar". Aceștia au descoperit că practicile meditative reduc producția unei molecule numite factor nuclear kappa B sau Nf-kB, care este strâns legată de modul în care corpul răspunde la stres.

În mod normal, atunci când suntem supuși unei situații stresante majore sau minore, sistemul nervos simpatic declanșează reacția "fight or flight", adică reacția de fugă sau luptă în cazul unui pericol.
Această reacție produce la rândul său molecula Nf-kB, ce provoacă inflamație la nivel celular, potrivit specialiștilor Universității Coventry, citați de thriveglobal.com. În perioada în care oamenii erau vânători-culegători, acest răspuns față de stres era un mod important de supraviețuire. Dar în prezent, suntem expuși la stres atât de des încât, de-a lungul timpului, inflamația din corp poate duce la probleme de sănătate precum cancer sau depresie.

Potrivit evaluării realizate la Universitate Coventry, persoanele care practică meditația obțin o reacție opusă, care reduce riscul apariției bolilor provocate de inflamație.
"Practica meditativă provoacă creierul să mute activitatea ADN-ului pe o cale care să ne îmbunătățească starea de sănătate", declară Ivana Buric, coordonatorul studiului.

"Milioane de oameni din întreaga lume deja se bucură de efectele benefice ale practicilor precum yoga sau meditația", a declarat Buric. "Dar ceea ce ei probabil că nu realizează este faptul că aceste beneficii acționează la nivel molecular și pot schimba modul în care codul genetic funcționează", a mai spus cercetătorul.

Această evaluare a studiilor realizate în ultima perioadă vine să susțină și mai mult importanța activităților meditative pentru sănătatea fizică și psihică.
Deși este nevoie de mai multe studii pentru a determina care metodă de meditație are cele mai multe beneficii, această cercetare este un pas important în evidențierea beneficiilor aduse de astfel de practici.

Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă