Formula perfectă care te ajută să dormi bine şi să ai energie dimineaţa

Somn odihnitor

În care fotografie te regăseşti? Ai multă energie dimineaţa imediat după trezire sau ai mereu o dispoziţie proastă şi nu reuşeşti deloc să te aduni?
Câteva reguli simple stabilite de un specialist te vor ajuta să dormi bine şi să te trezeşti dimineaţa într-o dispoziţie bună şi cu multă energie.

De câte ori nu ţi s-a întâmplat să te trezeşti foarte obosită şi să nu ai chef de nimic la prima oră dimineaţa? Ce trebuie să faci ca să debordezi de energie şi bună dispoziţie de la prima oră? Cu siguranţă că ai în jurul tău persoane care sunt matinale şi le vezi că sunt în priză de îndată ce s-au trezit. Ţi-ai dori să ai şi tu mai multă energie de la prima oră şi să te poţi mobiliza mai uşor ca să te apuci de treabă.

În primul rând trebuie să ştii că orele la care mănânci, cantitatea de cofeină pe care o consumi şi obiceiurile pe care le ai înainte de somn au un impact foarte mare asupra calităţii somnului tău. Ştim că ai mai auzit de nenumărate ori că nu trebuie să bei cafea după-amiaza, deoarece durează foarte mult ca efectul cofeinei să dispară din corp, însă ai şi încercat acest lucru ca să vezi cum îţi influenţează somnul?

Un antrenor de fitness a dezvoltat o formulă care după cum susţine el ar trebui să funcţioneze la oricine respectă regulile, astfel încât să te trezeşti plin de energie dimineaţa după o noapte de somn bun, scrie BrightSide. Formula "10-3-2-1-0", după cum o numeşte el, este menită să te ajute să ai un somn de calitate, astfel încât organismul să se regenereze. Iată ce trebuie să faci ca să dormi bine şi să ai energie dimineaţa:


Înainte cu 10 ore de somn

Fără cofeină înainte cu 10 ore de somn! Atât de mult îi ia organismului să scape de cofeină! Astfel că ar fi recomandat ca înainte cu 10 ore de somn să nu consumi cafea, ceai verde, ceai negru, băuturi energizante şi ciocolată pentru a avea un somn odihnitor.

Înainte cu 3 ore de somn

Nu mânca şi nu consuma alcool dacă ştii că în trei ore te bagi la somn.
Potrivit antrenorului care a dezvoltat această formulă, acest pas este unul foarte important. Aceste obiceiuri îi dau foarte mult de muncă organismului, iar dacă iei o masă copioasă târzie alături de un pahar cu vin nu vei face altceva decât să-ţi distrugi somnul, iar efectul îl vei constata dimineaţă.

Înainte cu 2 ore de somn

Lasă orice sarcină de serviciu deoparte şi uită de responsabilităţi şi proiecte până dimineaţă. Deconectându-te în acest fel vei beneficia de un somn de calitate.

Înainte cu 1 oră de somn

Închide televizorul, laptopul şi uită de Facebook, Instagram, Twitter sau alte distracţii de acest gen. Permite ochilor şi minţii să se odihnească, deconectându-te de la toate gadgeturile moderne. Este suficient cât ai stat pe ele în timpul zilei şi vor fi tot acolo în dimineaţa următoare, prin urmare încearcă să rezişti tentaţiei de a verifica mereu telefonul.

După ce sună alarma de trezire

Opreşte-o şi ridică-te imediat din pat. Cea mai mare greşeală pe care mulţi o fac este aceea de a amâna alarma şi de a mai prinde câteva minute de somn. Acest obicei nu te ajută deloc să te trezeşti plin de energie! Prin urmare, de îndată ce ai oprit alarma este mai bine să cobori din pat şi să îţi faci un ritual de dimineaţă pe care să-l respecţi. Fie că faci câteva exerciţii rapide de trezire, bei un pahar cu apă călduţă cu lămâie sau te apuci de un mic dejun, urmat de o cafea. Aceste lucruri te vor ajuta să te trezeşti plin de energie şi să începi dimineaţa cu dreptul.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod