Burberry arde genți, haine și parfumuri în valoare de milioane de euro

Burberry arde genți, haine și parfumuri în valoare de milioane de euro

Casa de modă britanică Burberry a distrus anul trecut haine, accesorii și parfumuri nevândute în valoare de 28,6 milioane de lire, pentru a-și proteja brandul.
În ultimii cinci ani, valoarea bunurilor distruse a ajuns la peste 90 de milioane de lire. Brandurile de lux, printre care și Burberry, distrug marfa nouă, nevândută, pentru a preveni vinderea la preț redus a produselor lor.

Reprezentanții Burberry au declarat că energia generată în urma arderii produselor a fost colectată, făcând astfel procesul sigur pentru mediu.

"Burberry desfășoară proceduri pentru a minimiza cantitatea stocurilor în exces. Atunci când este necesară distrugerea de produse, facem asta într-o manieră responsabilă și căutăm în mod continuu moduri prin care să reducem și să refolosim deșeurile", a declarat un reprezentant al companiei.

Casa de modă a mai anunțat prin reprezentanții săi că anul trecut a fost unul mai puțin obișnuit, compania fiind nevoită să distrugă o cantitate mare de parfum, după ce a semnat o nouă înțelegere cu firma americană Coty.

Pentru a permite Coty să realizeze un nou stoc, Burberry a trebuit să scape de produse vechi în valoare de zece milioane de lire, în special parfumuri.

În ultimii cinci ani, Burberry s-a străduit intens pentru a face iar brandul exclusivist, după ce a trecut printr-o fază în care piața a fost invadată de produse contrafăcute, iar "carourile Burberry au fost lipite pe orice", susține Maria Malone, lector în domeniul industriei de modă de la Manchester Metropolitan University.

"Distrugerea produselor nedorite face parte din acest proces", a mai spus specialistul.

"Motivul pentru care fac asta este ca piața să nu fie invadată de discounturi. Nu vor ca produsele Burberry să ajungă pe mâna oricui ar putea să le vândă la reduceri și devalorizeze astfel brandul", a declarat Maria Malone, potrivit bbc.co.uk.

Burberry nu este singura companie care se confruntă cu surplus de produse de lux.

Grupul Richemont, care deține brandurile Cartier și Montblanc, a fost nevoit să cumpere de la distribuitorii săi ceasuri în valoare de 480 de milioane de euro în ultimii doi ani.

Analiștii spun că părți componente ale acelor ceasuri vor fi reciclate, dar multe dintre ele vor fi aruncate.

Activiștii pentru protecția mediului sunt înfuriați de risipă.

"În ciuda prețurilor mari, Burberry nu arată niciun pic de respect pentru propriile sale produse și munca dificilă sau resursele naturale folosite pentru a le produse", a declarat pentru BBC Lu Yen Roloff, reprezentant Greenpeace.

"Creșterea stocurilor indică o supraproducție, iar în loc să încetinească ritmul de producție, aceștia incinerează haine și produse în stare perfectă.
Este un secret murdar al industriei de modă. Burberry este doar vârful icebergului
", a mai spus Roloff.

Tim Jackson, președintele British School of Fashion din cadrul Glasgow Caledonian University, susține că firmele care produc articole de modă de lux, precum Burberry, se confruntă cu un paradox. Pentru a-și mulțumi acționarii, trebuie să se extindă, chiar și cu riscul de a-și "dilua identitatea și de a crea stocuri în exces", susține specialistul. "Nu există o soluție prin care să rezolve această problemă", mai spune Tim Jackson.

În luna noiembrie a anului trecut, Burberry a anunțat o strategie prin care intenționează să-și "re-energizeze" produsele în următorii ani.

Iar acest proces include aducerea brandului la un nou nivel exclusivist, închiderea unor magazine care nu se află în locuri strategice și crearea unor "centre de excelență" pentru produse de lux din piele.
Au fost reduse și costurile, ceea ce a ajutat la creșterea profitului.

Pentru anul trecut, compania a raportat un profit de 413 milioane de lire, cu o creștere de 5% și vânzări de 2,7 miliarde de lire.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod