De ce sunt bebelușii cu capul mare mai inteligenți

Se pare că bebelușii cu capul mare sunt mai inteligenți. Cercetătorii au sugerat că aceștia sunt mai inteligenți și că au mai multe șanse de a deveni educați și de a trăi o viață de succes. De ce? Iată cum au ajuns la aceste concluzii în urma cercetărilor pe care le-au făcut!

Care este motivul pentru care bebelușii cu capul mare sunt mai inteligenți?

Cercetările extensive realizate de oamenii de știință de la organizația caritabilă UK Biobank au evidențiat o corelație directă între volumul creierului, circumferința capului și nivelul de inteligență, măsurând prin testarea raționamentului verbal-numeric. Cu alte cuvinte, cu cât are capul mai mare, cu atât mai deștept este bebelușul. Dovezile sunt considerate atât de precise, încât pot să prezică dacă un copil este probabil să meargă la universitate.

UK Biobank monitorizează jumătate de milion de locuitori din Marea Britanie, pentru a determina legătura dintre genele lor, sănătatea lor fizică și psihică și direcția în care va merge viața lor.
Pentru acest studiu condus de Universitatea din Edinburgh, cercetătorii din Marea Britanie, Germania și Statele Unite au analizat datele UK Biobanks de la 100.000 de britanici cu vârstele cuprinse între 37 și 73 de ani. Au fost observate asociații semnificative între scorurile de testare cognitivă din eșantionul Biobank din Marea Britanie și multe scoruri de profil poligen, care au inclus volumul intracranian, circumferința capului infantil și capacitatea cognitivă a copilului.

Specialiștii au spus că noțiunea de cogniție poate fi influențată și de forma corpului

În afară de existența unor influențe genetice comune între abilitățile cognitive și unele stări de sănătate fizică și psihică, studiul a constatat, de asemenea, că abilitățile cognitive împărtășesc influențe genetice cu mărimea creierului, forma corpului și realizările la nivel de educație. Studiul subliniază și importanța investigării căilor biologice ce pot influența funcția cognitivă și trăsăturile corelate cu sănătatea.
Peste jumătate de milion de eșantioane a fost folosită în studiile anterioare. Probele includ sânge, urină, salivă și detalii ale alegerii stilului de viață și ale stării generale de sănătate.

Participanții au fost examinați în diferite moduri, cercetătorii testând factori care au inclus și abilitățile de raționament verbal și numeric, timpul de reacție, memoria și nivelul de educație.

De-a lungul timpului, acest studiu se va transforma într-o resursă puternică ce îi poate ajuta pe oamenii de știință să descopere de ce unii oameni dezvoltă anumite boli și alții nu.
Scopul studiului este de a documenta legăturile pe termen lung dintre gene, sănătate fizică și mentală și bunăstare. Mai exact, UK Biobank speră să descopere modul în care ADN-ul are impact asupra funcției cognitive a creierului.

În cadrul studiului, cercetătorii au spus că au considerat capurile cu o circumferință de la 31,75 cm la 35,56 cm ca fiind mai inteligente. Dimensiunea medie a capului nou-născutului este de 36 cm pentru băieți și 35 cm pentru fete, media fiind de 34,29 cm. Cu alte cuvinte, cei mai mulți bebeluși sunt geniali.
iulia-mirica