Cum să gestionezi momentele de furie ca să nu-i rănești pe cei din jur


Nu te lăsa controlată de emoții, pentru că în final poți rămâne doar cu regretul că dacă gândeai înainte să acționezi, puteai rezolva mult mai ușor lucrurile.
Furia este o emoție puternică, pe care o experimentează toată lumea, mai devreme sau mai târziu. Această trăire intensă poate apărea din diverse motive, însă cel mai adesea este cauzată de o nemulțumire profundă, de un gest, eveniment, acțiune care s-a petrecut altfel decât ne-am fi dorit. Și ție ți se întâmplă des să ai accese de furie? Învață să le controlezi, întrucât ele îți pot afecta imaginea și îi pot răni pe cei din jur.

Calmează-te, respiră adânc

Dacă ești o fire colerică, probabil că îți vine greu să te calmezi în momentele de furie, însă este foarte important să îți dai toată silința în acest sens, deoarece o izbucnire nervoasă te poate determina să spui și să faci lucruri pe care în mod normal le-ai fi evitat.

Când simți că ești cuprinsă de furie, nu-ți vărsa nervii pe persoanele care sunt lângă tine. Încearcă să iei o scurtă pauză, respiră adânc, gândește-te la un lucru care îți place foarte mult și abia apoi revino asupra problemei.

Cele câteva secunde de meditație și calmare te vor ajuta să-ți temperezi trăirile și să acționezi cu mai multă diplomație, mai ales dacă vorbim despre o criză de furie la locul de muncă sau din cauza unui partener de afaceri.

Odihnește-te, relaxează-te

Accesele de furie apar mai frecvent la persoanele care sunt foarte stresate, obosite și epuizate, deoarece psihicul nu mai este în stare să gestioneze o nouă provocare, iar drept consecință apare izbucnirea crizei de nervi.

Pentru a gestiona mai ușor momentele de furie, este important să te odihnești corespunzător și să te relaxezi cât mai mult în timpul liber. Yoga, masajul de relaxare și terapia prin râs sunt doar câteva modalități prin care îți reduci nivelul de stres și îți îmbunătățești autocontrolul emoțiilor.

Nu-ți reprima trăirile

Reprimarea trăirilor înseamnă o negare a furiei, iar în timp acest comportament poate fi autodistructiv, după cum spun specialiștii, întrucât acumulezi frustrări personale și nemulțumiri care la un moment dat vor exploda sau te vor determina să le rezolvi într-un mod total nesănătos.

Important este să-ți comunici emoțiile intense, dar să le comunici într-un mod civilizat, fără nervi, țipete, loviri, amenințări și alte astfel de gesturi.

Când comunici deschis cu cei din jur și îți exprimi furia în mod rațional, ai șanse mult mai mari să găsești soluții pentru rezolvarea problemelor.

Gândește înainte să acționezi

În cele mai multe situații, furia este atât de puternică, încât te poate face să spui lucruri urâte, să-i jignești pe ceilați, lucru care îți poate știrbi imaginea în fața lor și îi poate face să-și schimbe părerea despre tine.
Mai mult, vorbele spuse la furie pot răni sentimentele celorlați, așa că este foarte important să te aduni și să gândești înainte să acționezi.

Nu te lăsa controlată de emoții, pentru că în final poți rămâne doar cu regretul că dacă gândeai înainte să acționezi, puteai rezolva mult mai ușor lucrurile.

Apelează la ajutor specializat

Accesele de furie nu ar trebui să fie emoții de care să te rușinezi, pe care să le negi, ci sunt emoții pe care trebuie să le gestionezi cu grijă. Conștientizează-le și apelează la ajutorul unui specialist în cazul în care ponturile de mai sus nu dau rezultate.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod