Rolul sexualitatii in cuplu

La baza crearii unui cuplu sta atractia sexuala; cand un barbat doreste o femeie, acesta doreste de fapt ceea ce el, ca barbat, are nevoie si nu are. Cand o femeie doreste un barbat, si ea, de asemenea...
La baza crearii unui cuplu sta atractia sexuala; cand un barbat doreste o femeie, acesta doreste de fapt ceea ce el, ca barbat, are nevoie si nu are. Cand o femeie doreste un barbat, si ea, de asemenea, doreste ceea ce ii lipseste. Barbatul si femeia constituie o pereche care se defineste si se completeaza reciproc. Fiecare reprezinta ceea ce are nevoie celalalt, si fiecare are nevoie de ceea ce este celalalt. Daca ne dorim ca dragostea sa aiba succes, trebuie sa oferim ceea ce suntem si sa luam de la partener ceea ce avem nevoie.

De cele mai multe ori, exprimarea dragostei in intimitatea sexuala uneste partenerii, indiferent daca ei vor sau nu acest lucru. Aceasta legatura nu a luat nastere pentru ca un partener a dorit sau a ales asa, ci prin actul fizic in sine, care are un impact puternic asupra celor doi.

Timiditatea in a considera si a afirma acest aspect, cel mai intim din viata de cuplu, este legata de faptul ca pasiunea sexuala e privita inca, in unele cercuri, ca fiind injositoare si jenanta.

Legatura speciala si indestructibila dintre parteneri este rezultatul uniunii lor sexuale si doar acest act face din ei un cuplu. Daca sexualitatea lor este limitata intr-o anumita privinta - inhibitii, sterilitatea unuia dintre parteneri etc. - aceasta legatura nu se contureaza complet, chiar daca cei doi doresc acest lucru.

Acelasi lucru se intampla si in relatiile platonice, in care partenerii evita riscul sexualitatii si se confrunta cu un grad mai redus de vinovatie si responsabilitate atunci cand se despart. Odata ce partenerii au stabilit o legatura prin intermediul intimitatii sexuale, separarea fara suferinta sau vinovatie nu e posibila.

Rolul crucial pe care il joaca sexualitatea in cuplu situeaza suprematia carnalului asupra spiritului. Am fi tentati sa devalorizam carnalul in favoarea spiritului, ca si cum ceea ce porneste din dorinta fizica ar avea o importanta mai mica in comparatie cu dorinta morala si ratiunea. Insa, de multe ori, dorinta fizica isi demonstreaza puterea, iar intelepciunea si moralitatea cedeaza.

Respectarea dorintei partenerului...


Daca dorintelor sexuale ale unuia dintre parteneri nu i se raspunde cu dorinta, el/ea se afla intr-o pozitie dominata, celalalt avand puterea de a respinge.

Unii parteneri tin la puterea si superioritatea pozitiei de ofertant pe care o au in cuplu, insa aceasta atitudine nu face decat sa dauneze partenerilor. Pentru ca o relatie sa reziste in timp, riscul de a suporta respingerea, dar si bucuria si placerea de a oferi, trebuie impartasite de catre ambii parteneri.
 

Comentarii (32)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • camelia pe 13 Oct 2012, 08:32
    o completare

    Imi cer scuze pentru greseli dar sunt dupa o noapte nedormita si extrem de suparata .Nu asi vrea sa fiu considerata analfabeta :)

    1
    0

  • camelia pe 13 Oct 2012, 08:26
    relatia mea este pe cale sa se destrame .am nevoie urgenta de un sfat

    Buna ziua ,dupa ce am citit prin comentariile de mai sus am observat ca nu sunt singura care trec prin asa ceva desi o perioada am crezut ca este ceva in neregula cu mine.Sunt impreuna cu partenerul meu de aproape doi ani in care am facut un baietel frumos ,eu mai am un baietel dintr-o casatorie anterioara care a fost un esec total fostul fiind consumator de droguri.In relatia de fata a fost totul un vis la inceput mai ales din punct de vedere sexual deoarece pentru mine asta era o problema in fosta relatie deoarece eram atat de scarbita de ceeea ce facea fostul incat il refuzam continuu dar in sufletul meu imi doream o relatie bazata pe tandrete ,pasiune ,iubire si efectiv a face dragoste.Cum spuneam totul era numai lapte si miere la capitolul asta chiar la un moment dat l-am intrebat daca asa este el fiindu-mi teama ca odata cu problemele care apar in cuplu gen ,bani ,munca etc sa nu se schimbe cum se intampla de obicei.Mi-a raspuns ca nu are ce sa se schimbe ca nu are nici o legatura iubirea dintre noi cu alte probleme. Dupa 6-7 luni am simtit o schimbare la el dar minora discutii de genul ca eu vreau numai sex desi eram insarcinata eu vroiam atentia lui si asta o aveam doar cand faceam dragoste in rest el petrecand foarte mult timp la calculator in liniste .Am considerat ca nu este o problema atunci chiar si el m-a asigurat ca a fost doar o intamplare fara sa mai accepte sa mai vorbim despre subiectul asta.Am nascut si dupa cum stiti dupa nastere femeile au dorinta saczuta la minim ,eu ca sa nu-l fac sa se simta nedreptatita a fortat nota si din a patra zi de la nastere am inceput sa-l satisfac doar ca sa nu-mi apara probleme in cuplu.Cu asta am vrut sa spun ca am avut mereu grija sa nu se simta dat laoparte sau mai utin iubit.Acum suntem la aproape doi ani de relatie si-l vad din ce in ce mai distant uneori cand ma apropii de el parca il sperii pur si simplu ideea de a face dragoste il sperie ,eu sunt de genul meu plina de initiativa ,dorinia ,pasiune ceea ce pe el il indeparteaza uneori imi spune ca este suficient sa ma tina in brate efectiv il sperie actul sexual desi cand se intampla este foarte bun in ceea ce face.Am scris mult dar consider ca era necesar sa povestesc putin din trecut .Acum am ajuns la faza in care spune ca este obosit cand vreau sa facem dragoste pur si simplu ma ignora stau goala langa el in pat si nu are nici o reactie se intoarce cu spatele uneori se joaca pe telefon toata noaptea fara sa observe ca sunt langa el si daca vreau ceva devine extrem de irascibil .Am ajuns sa adorm aproape in fiecare seara plangand ma simt nedreptatita ,iubesc si sunt certata pentur ca sunt tandra ca vreau sa-l scot din lumea aceea a lui .Nu mai stiu ce sa fac mi-a cerut sa am rabdare cu elca este stresat dar in acelasi timp mi-a reprosat ca pe mine nu ma face fericita decat sexul ceea ce nu este adevarat ma face cericita atentia lui dar nu o pt avea altfel decat facan dragoste deoarece el in rest este total absent.tare mi-asi dori sa imi dati un sfat ce sa fac nu vreau sa schimb din nou relatia il iubesc enorm poate gresesc eu undeva .

    1
    0

  • comanescu geaniny pe 9 Apr 2012, 23:55
    super sex

    bianca, vlad spun sa ma pregatesc pentru varsta a 3 a,m-am pregatit de pe acum,am cumparat vibrator pe care il folosim simultan,limba merge perfect,degetul la fel si pana o sa imbatranesc eu se va inventa ceva sa o tina bat tot timpul,succes

    0
    0

  • NuConteazaCine pe 27 Dec 2009, 15:12
    Alta completare

    "De cele mai multe ori, exprimarea dragostei in intimitatea sexuala uneste partenerii, indiferent daca ei vor sau nu acest lucru." CEA MAI MARE PORCARIE. Total gresit ce spui in articol. Trebuia sa mentionezi ca la asta va ganditi cand va oferiti virginitatea, "arma voastra cea mai de pret" cu care va prostiti primul "Fat Frumos". Nu continui, as intra iar in misoginisme.

    0
    1

  • NuConteazaCine pe 27 Dec 2009, 15:02
    Completare

    Cand o sa aflati ce zace in capatzana tuturor femeilor, a trecutului lor, si multe detalii care trec de simtul "normal intentionat indrumat si indobitocit" de subiecte tabu si mass-mediatizate, menite doar sa bage in ceata intreaga morala, o sa faceti si pe dracu`n patru sa cautati o fata/femeie cu o educatia asa cum e fireasca: una realista, adica una potrivita zilelor nu de azi, ci dintotdeauna, oricat de dureroasa si oricat de mare va fi impactul asupra psihicului pentru momentul marii "descoperiri", decat sa-si piarda anii cautand adevarul crunt si pe care oricum il va afla. Cu cat oamenii sunt mai realisti, cu atat mai bine pentru viitorul lor. De oricare gen ar fi, ei.

    0
    1

  • NuConteazaCine pe 27 Dec 2009, 14:45
    Despre prostiile din articol, cateva observatii

    Doamna cam spune prostii; ar insemna, fara nici un ocolis, sa credem ca lumea e nebuna si incestuasa; dar la cate am intalnit, as crede ca toate fetitzele tatalui au fost initiate sexual de ei, de se poarta in relatiile cu cei de varsta lor precum cele definite "petarde", "coarde", "curvele tuturor"... Treziti-va, chiar sunteti comparati cu tatii lor. Daca a fost vreun betiv ordinar, asta si va cauta. Daca au fost initiate de mame, vor fi curve toate viata. Se putea face o descriere a "initierii" fetitelor cele mai "inocente" si "nestiutoare" mult mai realista, ca toate alearga sa faca sex cu cat mai multi si apoi sa ia un fraier, asa cum e indrumata de o educatie primita de la oameni retardati. Ce tata isi ia in brate si practica pitting sub alte forme cu fetita cea "inocenta" care deja e satula de sexul baietilor?? Un om bolnav, care se ascunde in spatele unei aparente de tata iubitor. Ce ati spune de un baiat, ditamai golanu` in adolescenta, sta, asa cum este formulat in articolul de mai sus, in "compania" mamasii si vezi tu doamne, nu gaseste fetite la fel de satule de sex?? Articolul este un indemn la a cunoaste persoane de sex opus sau de a descrie realitatea multora? Si inca ceva, cine le indruma pe fetitele "inocente" sa caute Fetii Frumosi'', tatii sau mamele?? Ca acele persoane le indruma practic la prostitutie, "stimabila" doamna, initiata de tata... PS. Cum va suna: "Ah, fetita mea a cunoscut un frumos! Ce frumos!" Asa-i ca parca l-ar su**ge si ea - ma-sa? Vrea si parca ar poate, nu? De ce? Pai cu educatia data fetei, parca si fetita cea "inocenta" l-ar imparti cu ma-sa. Mamele isi imping "fetitele" (pe cat de inocente, pe atat de f***te in dos sunt ele) sa se culce cu toti frumosii, pana le vine "vremea" (pana se trec si ele... vorba articolului ce facea referire la frumusetea fizica) si sunt indrumate de mame la ceva mai putin frumosi, daca vor sa se marite vreodata. Si uite asa, viata "care si-au trait-o s-a dus" pana la apus... Ce sa mai zic de fraierii educati in acelasi stil de tati? Ca au parte de acele fetite inocente si cu o viata plina de "sfintenie" si cumintite in timp.. Care pe care se prosteste? Si totul pleaca de la educatia din familie... Cat de mandru poate fi un barbat care se crede inteligent, cand are langa el o "inocenta" initiata de tata sau de mama (in general de mame, chiar daca doar cu sfaturi mizerabile) si care este "formata" de un pluton de baieti "frumosi" care nu erau de nasu` si valoarea care credea ca o are (incredere castigata de la mama si de la toti smecherii care au prostit-o)? Baieti, ce spuneti? Cand va treziti? Preferati frumoasa tuturor sau frumoasa voastra? Sunt multi care n-au habar ce mame de prostituate zac in ele.

    0
    0

  • diana pe 31 Mai 2009, 11:57
    pt miha

    imi pare rau sa constat ca majoritatea barbatilor care ajung la 40-50 fac ceea ce spui tu,uneori si unele femei fac asta,oricum ori e chestie de noroc,ori trebuia sa deschizi bn ochii cnd te-ai casatorit cu el!!!!! Manifestari de-astea poate avea si atunci dar poate ca nu ai observat sau ai trecut cu vederea mai usor,nu stiu ce sa zic,poate ca si vremurile astea sunt de vina,pornografia de la tv si net,poate ca si acele fete de 20 de ani care nu accepta un pusti de varsta lor nerealizat material si ravnesc la ceea ce am agonisit noi o viata intreaga,sau poate ca sotul tau arata foarte bine si se indragostesc fetele de el pur si simplu,nu pot sa dau sfaturi pt ca nu stiu cum e,oricum e groaznicsi imi pare rau sa aud asa ceva.

    0
    0

  • mihaela pe 23 Mar 2009, 11:52
    fiecare cu parerea lui

    fiecare isi spune parerea in functie de trairile sale personale sau in functie de imaginea perfecta pe care si-a format-o in minte la un moment dat al vietii .intr-adevar fara sentimente sexul nu e grozav.dar asta pt mine.ce stiu eu ce gandeste o fata de 20 de ani ce are o relatie cu un barbat de 40-50 de ani.ce atractie poate sa simta ea pt el?poate in portofel,sa fie ceva.dar cine sunt eu ca sa judec?din punctul meu de vedere dragostea trebuie intretinuta.dar cum?nu exista nici un manual de unde sa invatam cum trebuie sa ne comportam in cuplu.si ce facem cand noi ne iubim barbatii dar ei iubesc fete de 19-20 de ani.vedeti dragostea nu e usoara deloc.si asta e parerea mea

    0
    0

  • diana pe 22 Mar 2009, 14:02
    merci pt urari

    multumesc pt urari,iar pt Secret,nu sarim sa te acuzam ,ai dreptate mare,daca dragoste nu e nimic nu e(zise Marin Preda)si nu era nevoie sa ne spui pt ca stim ca atata vreme cat ne iubim barbatii ei vor fi sclavii nostri-macar in pat daca nu sunt si la shoping(glumeam)

    0
    0

  • t0tH y0 r0xana pe 3 Feb 2009, 21:22
    t0tH yo:P

    app am uitHatH sa va zic ... cand iti d0restHi sa faci drag0stHe cu 0 pers0ana ...credH ca ar trebui sa ai mare incredere in ea... jH sa fi sigur ca existHa o iubire recproca intre voi [:X] ... ...

    0
    0

  • roxana pe 3 Feb 2009, 21:16
    pai ...

    pai ... jtHiu catHe p0tzin despre drag0stHe sH sex ... drag0stHea ceva frum0s[:X] placuth[:D] ... care iti aduce fericire ... ... cu atingeri fine ,placuthe ... jH in momenthu acela iti doresthi sa nu se termine niciodatHa ... pe candh sexul i ceva aspru ... care se termina repedhe ...cu atingeri mai aspre. ... cam atath jtHiu yo [:p] ...

    0
    0

  • pio pe 30 Ian 2009, 13:04
    pt geaniny

    inteleg si eu sint de 45ea de26 casatorit putin de 24 si de6 ani o cuosc.De 2 ani am iceput o relatie ce m parea imposibila ,,,,acum e ziii dupa/////////////

    0
    0

  • oana pe 27 Ian 2009, 14:47
    pt geaniny

    Nu conteza deloc varsta daca exista acel "ceva" intre doua persoane. Sexul are o mare importanta, dar nu reprezinta totul. Sau, mai bine zis, poti satisface pe cineva intr-o mie de feluri. Diferenta dintre mine si EL este de aproape 20 de ani, El avand 50 si ceva. Suntem impreuna de vreo 6 ani, poate ceva mai mult. Totul e superb... Iar in ce priveste sexul, e ... exploziv. Nu l-as schimba cu nimeni altul. Fiecare relatie e unica, nu se poate generaliza. Si credeti-ma, diferenta de varsta dintre 2 parteneri nu conteaza absolut deloc, daca exista dragoste. Nu va comparati cu alte cupluri, traiti asa cum va dicteaza imina, si nu aveti cum sa gresiti.

    0
    0

  • Stefi pe 25 Ian 2009, 19:08
    Dragostea nu are varsta!

    As vrea sa o intreb pe Ana ce inseamna pt. ea "relatia perfecta" si cati ani are de vb asa? "relatia perfecta e cand el e mai tanar "bla...bla... bla... exista pe lumea asta ceva perfect??????? eu am 25 de ani si prietenul meu 43 (apropo de Geaniny) sunt cu el de 6 ani impreuna pana acum totul e OK cu toate ca am avut si certuri pe diferite motive dar intr-o relatie unul tre sa lase de la el ca altfel nu faci nimic. apropo de dragoste sau sex cum vreti voi sa ii zice-ti ,mie nu imi e frica ca el nu o sa mai "poata" ,nici nu ma gandesc la asta acum, traiesc fiecare clipa cu sex sau fara ca nu trebuie sa o fac de 5ori pe saptamana ca sa fiu fericita si sincer sa va spun mai bine 5 minute de placere decat o ora in care ma gandesc tot timpul cand se termina EL odata?au fost si momente cand el nu a putut dar asta nu inseamna semn de grija ca el nu mai Poate, O MARE PROSTIE. Geaniny lasa-te surprins de viitor si nu iti mai face ganduri, TRAIESTE FIECARE CLIPA!!! asta fac si eu...

    0
    0

  • SECRET pe 22 Ian 2009, 16:12
    "DACA DRAGOSTE NU E NIMIC NU E "

    Articol vasssst ma plictisit dupa primul rind ,vb despre tot si nu zice nimic ,am 29 si de la 21 sunt cu o singura femeie care este mai mare ca mine ea are 34 si tin sa va spun atunci cand nu mai este dragoste in pat nimic nu mai este nici intelegere nici respect nici nimic .Stiu ca acum o sa sara o gramada de femei ca ce vreti numai sex nici decum dragoste sau numai la asta va gainditi ......bla bla bla ...........asta nu va face ca ce am spus eu sa nu fie adevarat .Iubitiva barbatii faceti dragoste cu ei chiar daca nu ai chef de el, indeplinitile fanteziile si or sa fie sclavi vostri ,eu asa am fost 3 ani pentru o bagaboanta si acum ca ea nu mai face asta ne certam mereu ne jignim samd. asta este secretul unei casnici lungi.asa cred eu ( hai bafta si sorry pt text dar nu am dormit de cam 17h .

    0
    0

  • Vali pe 16 Ian 2009, 20:23
    Fjiyfv

    Pana la urma cred ca stim cum totii ca dragostea este trecatoare!!Ramane respectul si amintirile din anii petrecuti impreuna,placute sau mai putin.......Am observat ca in general oamenii vorbesc mai mult despre ce au citit prin anumite carti.Cati dintre noi vorbim cu adevarat despre ce am simtit prin trairile noastre in aceasta viata??Ne place sa scriem citate luate de prin carti,dar le intelegem in adevaratul lor sens?Multa sanatate va doresc la toti!

    0
    0

  • Vali pe 16 Ian 2009, 20:05
    Dragoste si sex

    Cine ar putea descrie acest sentiment numit "dragoste"??Totusi este bine ca suntem liberi sa ne exprimam asa cum ne duce mintea,ne putem vorbi urat unii altora!!!

    0
    0

  • dc_nu pe 12 Ian 2009, 15:53
    despre dragoste si sex

    hmmm...controversat subiect..DRAGOSTE si SEX doua cuvinte diferite care analizate separat nu au mare legatura unul cu altul dar intr-o casnicie sunt strans legate,parerea mea, acuma, exact cum zicea cineva mai sus, fiecare cu parerile lui .da poate exista intre parteneri respect,la ,la ,bla ,bla ,multe ,multe dar NIMIC nu se compara cu insasi verbul ,,a face dragoste,,..cat despre dfkd....nu stiu dece e asa pornit de fapt nu a zis nimeni nimc de ce s-a legat el,multa lume sustine ca dragostea nu are limite prin aceleasi sau alte cuvinte de exprimare,o femeie se poate simti bine si fara a mai ,,putea ,, partenerul asa ca nu e nici o problema varsta,din nou parerea mea...citeste mai mult si mai atent copile..bye ,si la multi ani tuturor!!!!!!!!!

    0
    0

  • vlad pe 4 Ian 2009, 12:48
    pt Diana si Ana

    La multi ani ! Va urez, , tuturor,multa sanatate si un an prosper... Multumesc Diana si Ana pentru comentariile voastre... Asa simt si eu !Sigur,pot exista povesti de dragoste extraordinare,excentrice sau nerealizabile ,dar eu cred in ceva durabil si...pamantesc ! In rest,fiecare este pe deplin liber sa iubeasca si sa spere, asa cum crede el...

    0
    0

  • ana pe 30 Dec 2008, 19:29
    dragostea..sexul..varsta......

    perfecta e relatia cand ambii parteneri au aceeasi varsta...dar....e superba cand .el e mai tanar.fara cuvinte.............invers e mai dificil.....o data cu trecerea anilor nu va mai merge....

    0
    0

  • diana pe 28 Dec 2008, 17:09
    dfkdgf

    sa zicem ca nu are limite,dar dragostea nu prea tine de foame ,dragule,nu suntem inculti cum spui tu,esti prea mic ca sa intelegi chestiile astea si daca nu-ti place ce scriem noi aici atunci citeste o carte pt ca voi astia care nu stiti sa scrieti nu stiti nici sa iubiti,vad cum va purtati cu fetele,le vrajiti,va culcati cu ele ,apoi le inselati,eu am scris mai sus ca am o relatie durabila de 20 de ani ceea ce nu cred ca sunteti voi in stare sa aveti pt ca nu aveti rabdare si nici respect pt o fata,spui ca dragostea nu are varsta,poate ca da dar la un moment dat batranetea vine,iar cel care e tanar sufera sau pleaca,spui ca vor citi copiii nostri aici dar articolele sunt despre sex asa ca pot citi si parintii nostri daca au net.Dragostea nu are limite intr-adevar dar din aceasta dragoste fara limite suferim si probabil ca tu esti foarte indragostit in momentul acesta,poate tu te crezi Hiperion din Luceafarul si-atunci iti zic"intoarce-te ,te-ndreapta spre-acel pamant ratacitor si vezi ce te asteapta"

    0
    0

  • vlad pe 27 Dec 2008, 17:00
    pt. dfk......

    dragule,nu te pune nimeni sa citesti aici si nici sa scrii... In plus, desi strigi cat poti "incultilor" , nu ar strica ceva lectii de gramatica.... Chiar daca parem a fi anonimi, ne putem respecta reciproc...

    0
    0

  • dfkdgfkfdjbv pe 26 Dec 2008, 17:41
    Nici vorba

    Asta e cea mai tampita chestia pe care am auzito vreo data!!!!!!!!!!!Dragostea nu are margini,nu are varsta,si cel mai important,nu are DORINTE de genul acesta..!!!Dragostea este viata pe care nea dato Dumnezeu,fara ea noi nu traim,insa fara dorinte sexuale permanente intro relatie aceasta poate fii cu mult mai infinita!te inseli amarnic..dragostea nu consta in relatii sexuale..numi vine sa cred ..voi va batetzi joc de iubire,am impresia ca voi suntetzi mai rau decat inculti..!!Voi ii determinati pe tineretul de astazi cu tampeniile voastre..ar fi frumos sa vada si parintii ce idiotenii bagatzi voi pe net!!!Oameni ca voi intalnesc peste tot asa ca sunt obisnuit..dar voi incultilor nu suntezi constienti ca poate vedea un copil care nu are minte,nu gandete,si ca blegul crede porcariile voastre..si nespunand parintilor nu va afla adevarul ,decat il va lua drept panarama voastra...INCULTILOR!!!!!!!!Nici nu stiu de ce mam strofocat sa scriu acest mesaj insa sa bagatzi bn la cap:DRAGOSTEA NU ARE LIMITE!!!!!!!

    0
    0

  • Licuta pe 19 Dec 2008, 02:11
    Nu cred

    Sexul ca si banii ajuta la fericirea in cuplu..dar nu o creeaza...asa ca...nu va limitati la aceste afirmari... exista iubire si fara atractie sexuala...Dar ce conteaza? Dupa multe cercetari in psihologia cuplului...am sa va pot spune exact..acum sunt la inceput de drum..in ianuarie...voi incepe... Iubiti...doriti...iar cand atractia sexuala dispare nu va speriati..va aparea...iar apoi iar va pleca...pregatiti-va!...si nu va bazati pe ea...pentru ca in momente grele..nu atractia o sa va ajute..ci iubirea...dorul..respectul...grija pentru celalalt!

    0
    0

  • bibyshol pe 18 Dec 2008, 16:40
    Pt Vlad si Bianca

    Atata timp cat intre ei o sa existe dorinta si placere, totul o sa fie bine, si barbatii nu mai pot abia pe la 60 de ani asa ca mai au de stat impreuna mult:P Va multumesc

    0
    0

  • vlad pe 17 Dec 2008, 12:22
    pt. geaniny

    Cred ca te bucuri mult de ceea ce ai langa tine..asa sa fie...Totusi,cred ca Bianca are multa dreptate !Indiferent de ceea ce spun psihologii ,sociologii,etc..,componenta sexuala este importanta intr-o casnicie normala si ea poate slabi,cu varsta,dar numai atunci cand partenerii sunt apropiati ca etate. In rest,sunt cazuri de "curaj",dar si de asumare a "riscurilor:" 'pentru...viitor..(mi se pare normal si ...compensatoriu!).Ia lucrurile asa cum sunt si pregateste-te ..temeinic pentru ..varsta a ..treia(cand o sa vina,evident!).

    0
    0

  • diana pe 15 Dec 2008, 20:49
    asa e

    are dreptate Bianca si Alexandru si Ce conteaza,exista exceptii de la regula si ne incapatanam sa credem ca exista dragoste in casnicie,e ingrozitor sa ajungi la concluzia ca de fapt nu esti iubit sau ca nu stii daca iubesti(eu nu stiu cum e asa ca nu vorbesc)pt ca inca nu am probleme de acest gen desi avem 20 de ani vechime,sper sa ramanem tot asa,eu am fost foarte atasata de tatal meu si el de mama lui asa cum spune si articolul dar acm noi suntem noi iar parintii cu ale lor.

    0
    0

  • ce conteaza pe 14 Dec 2008, 09:52
    adevarul e dincolo de noi :)

    subiectul vast,articolul bun,chiar f bun.fiecare avem o opinie,si parerea mea,in general vorbind, e ca nimeni nu stie adevarul despre ceva.in gen vorbind.nici chiar cei care studiaza,savantii,psihologii.in orice domeniu.deci,e asa sigur ca carnalul primeaza?in ce?intr-o relatie de sex fulgeratoare facuta in hotel cu un partener de vis?intr-o dragoste adevarata?(care ma incapatzanez sa cred ca exista, ca ma trait odata)in ce primeaza,intr-o casnicie?ma incapatzanez sa cred ca daca nu primeaza spiritul,in general vorbind, macar e la egalitate cu carnalul, nu dedesupt.

    0
    0

  • Alexandru pe 10 Dec 2008, 22:04
    Arhetipurile feminine si masculine

    Este interesant articolul. Subiectul este insa foarte vast si nu poate fi prezentat nici macar in cateva articole. Este interesant de discutat despre arhetipurile masculine si cele feminine pe care Jung le-a adus occidentului - ele exista in multe traditii spirituale pe tot cuprinsul planetei.

    0
    0

  • bianca pe 10 Dec 2008, 17:18
    pt geaniny

    Nu vreau sa te supar dar cu siguranta vei avea probleme serioase cu sotia ta.Acum e bine o inteleg pt ca si eu sunt de varsta sotiei tale si imi plac barbatii mai invarsta si cu experienta dar totusi ma gandesc si la viitorul meu ....acum ce sa-ti spun..?bafta si fa-o sa te iubeasca si fara relatii sexuale pt ca mai incolo nu stiu daca o sa mai poti sa te ridici la asteptarile ei

    0
    0

  • emilia bucur pe 10 Dec 2008, 15:24
    dragoste sau sex

    Stabilitatea intr-un cuplu nu este data doar de partide de sex reusite. Sunt multe alte lucruri extrem de importante. Poti iubi un om chiar daca relatia sexuala nu este grozava. Este mai important sa fie tandru, sa aiba simtul umorului, sa fie inteligent, etc. Ca femeie si ca viitoare mama, iti doresti in primul rand copii sanatosi, inteligenti, cu personalitate puternica, altruisti ... Si parintii...parintii sunt radacinile noastre. ii iubesti cu o altfel de dragoste, dar ii iubesti. Cine se rupe de parinti are "o problema "...

    0
    0

  • geaniny comanescu pe 10 Dec 2008, 07:00
    asa este

    este foarte adevarat ce spuneti.sotia mea are 22 de ani iar eu 41.faptul ca in pat facem orice fantezie ne vine in cap pe moment consider ca ne uneste si mai mult,nu stiu mai tarziu.niste sfaturi din partea d.voastra nu cred ca ar strica.multumesc

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod