Poveste adevărată: "La 26 de ani sunt sătulă de muncă. Pot să-i cer iubitului să mă întrețină?"

"Sunt una dintre numeroasele românce emigrate ca să-i șteargă la fund pe bătrânii altora. Așa ne descrie presa din țară și în esență asta e"
Se spune că atâta ne pricepem să facem, dar în cazul meu nu e adevărat. Am făcut o facultate de sociologie și am crezut că asta e menirea mea: să ajut oamenii cu probleme să le depășească și să se integreze. Numai că, după șase ani de lucrat în domeniul ăsta social, aici unde sunt, dar și în România (pe durata facultății), simt că am ajuns la acel punct denumit de americani „burned out” și că vreau să ies la pensie. 

O să îmi râdeți în nas și o să exclamați: deja? La 26 de ani? Am toată viața înainte, știu, e o vârstă la care trebuie să storci tot din tine și să dai lumii sau ție însăți totul, ca să te poți uita mai târziu în urmă cu satisfacția carierei împlinite.
Totuși eu simt că în acest moment nu mai pot da nimic. Uneori mă simt incapabilă să-i mai dăruiesc ceva și iubitului meu, pe care de altfel îl iubesc din toată inima.

În termeni de specialitate problema mea are o explicație cât se poate de normală: venind zilnic în contact cu oameni distruși, mai mult sau mai puțin, din diverse cauze, sunt marcată, impresionată, consumată de dramele lor și psihic nu le mai pot face față. Știam despre asta de la alți colegi mai bătrâni, dar credeam că mă pot detașa suficient ca să le fac față.
Se pare că n-am reușit.

Ca o primă măsură pentru sănătatea mea mintală, după mai multe luni de depresie, a fost să-mi iau un concediu nelimitat. Am anunțat la căminul de bătrâni la care lucrez aici că am niște probleme de sănătate și am decis să stau o vreme acasă, ca să mă dumiresc dacă pot trece peste asta sau nu. Prietenul meu, care este spaniol la origine, dar suntem amândoi emigrați în această țară în care locuim, are un job care-i aduce satisfacții și, deocamdată, suficienți bani ca să mă întrețină și pe mine.
De aceea nu a comentat în vreun fel demisia mea. Am observat în perioada asta de luptă cu mine și cu depresia că de fapt el a fost foarte drăguț, nu m-a presat în vreun fel, dar nici nu a fost prea mămos. De fapt cred că oamenii nu prea știu cum să reacționeze față de durerile altora, așa că unii preferă să nu se amestece, considerând că la un moment dat vei trece sigur peste probleme.
 

Comentarii (45)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • bob pe 10 Feb 2015, 08:16
    bravo !

    1-Bine ca ai plecat la timp,altfel te contaminau cei ce ti-au scris fara sa citeasca cu atentie sau fara sa inteleaga. 2-Ai scapat de depresie (pt ca ai ajutat din tot sufletul,nu doar pt bani) 3-Daca relatia voastra e solida,ganditi-va la un copil. 4-Ai cea mai potrivita varsta pt a incepe orice.TREBUIE sa fii independenta financiar ! Nu poti ignora niciodata posibilitatea despartirii 5-Fa-ti o prietena,sau mai multe,SOCIALIZEAZA cu cei de varsta ta ! 5-Succes !-in orice ai alege,si mai scrie-ne cand simti nevoia

    2
    0

  • capsunaru' petrolist pe 9 Feb 2015, 22:42
    Mitica, esti un Mitic

    Da, sunt ardelean, platesc pensie la Romanica, si sanatate, si aduc bani in tara si da, mi-am facut si casa (care la Mitici se chiama"vila"). Asta nu te indreptateste sa judeci pe cei plecati de-acasa de prea mult "bine" pe care Mitici ca tine ni-l ofera.... propriul meu copil mi-l tin eu pe banii mei. Cred ca ar trebui sa-ti cauti si tu un service pe afara sa vezi cum e.

    0
    0

  • mitica ion pe 9 Feb 2015, 19:57
    Despre emigratie pentrubani

    Problema este mai neagra decat este prezentata aici, daca ne raportam la cifrele vehiculate si anume ca in "diaspora" ar fi cam 3.000.000 de romani, aici este problema, ei pleaca in vest sa-i stearga la fund pe batranii de acolo, sa le ingrijeasca copiii occidentalilor, in schimb lasa in grija statului roman proprii lor copii si batrani, sa-i intretinem si sa-i ingrijim noi, "prostii "care am ramas aici... Ce, credeti ca toti "plecatii" trimit bani acasa? Aiurea, vin si isi fac vile, in special ardelenii, le fac si nu o sa le locuiesca vreodata, ne spun ca ei salveaza economia Romaniei!! Da, de unde, materialele de constructii sunt de import sau chiar daca sunt fabricate in tara, banii rezultati sunt repatriati in tarile de origine ale producatorilor. Daca a spus cineva ca ar fi cazul sa mai puna si i un ban la CAS, au sarit ca arsi, de parca batranii lor cu pensie sub 700 ron, ar platii ceva la stat, las ca ii tinem noi sanatosi, noi "prostii"!!!!

    2
    2

  • VOINEAG NECULAI pe 9 Feb 2015, 19:56
    fiecare pasare..pe limba ei piere

    orice fiinta, femeie sau barbat...renuntand la ce e mai frumos si sarac AICI... se vinde afara....poate nu azi, maine,,,peste o luna!Dar garantez... CA-SI V-A VINDE TRUPUL SI SUFETUL... PT BANI!Nu de ata a plecat de aici?pt bani... in clipa cand a parasit tara, casa, familia, copii... DEJA ESTE SCAVA BANULUI, DECI PE ROMANESTE ...PROSTITUTIE!... NU PLAND SI NU DEPLANG PE NIMENI...DAR CU VOIA LOR SI-AU DISTRUS VIATA... ASA CA MERITA SOARTA CE SI-AU ALES-O.. altfel am fi si noi ceilalti 18. milioane.. SLUGE SEXUALE... STRAINATATII... cum au ales domniile lor!D-zeu sa le dea MINTE... si iertare!. vn

    1
    0

  • Thalassa pe 9 Feb 2015, 16:29
    şi cu varza grasă şi cu slănina-n pod

    Cam asta e esenţa problemei... respectiv ”vreau să trăiesc bine, dar să fiu întreţinută”. Lucrurile se pot tranşa printr-o discuţie onestă cu iubitul. Problema e: cât de trainică e relaţia? Dacă el zice ”stai acasă, trăim doar din banii mei” şi peste un an rămâne fără job sau decide să se întoarcă la el în ţară (pot fi n motive) sau îi cade cu tronc o altă femeie?

    3
    0

  • Miriam pe 9 Feb 2015, 11:33
    dragostea...

    Lasand la o parte unele comentarii acide ,nu este de condamnat faptul ca se comenteaza in necunostiinta de cauza,este foarte greu pentru orcine sa se acomodeze unui nou stil de viata,care la prima vedere pare mai bun decat in tara,referitor nivelului de trai,totusi este mult mai rau degradadant si inuman datorita faptului ca pleci din tara pentru ca salariul tau este de mizerie,desi statutul sociala pe care ti-o confera uneori fuctia postul pe care-l ocupi,dintr-o data viata te azvarle intr-o pozitie de sclav,cu capul plecat si un job umil dar de 10 ori mai bine platit decat in RO,la care tu esti nevoit sa abandonezi totul,sa sebscrii si sa semnezi o viitoare viata de calvar cu pretul pierderii integritatii umane ,plina de umilinte a dragostei de viata si fata de semeni ,si duce la starii accentuate de depresie din care unii isi revin ,ca in cazul de fata,altii ajung in coma...cum a fost cazul meu si nu m-a putut vindeca decat dragostea din sanul familiei mele,cu toate lipsurile ei,painea straina se plateste uneori cu sufletul pierdut,daca nu cu viata.In tara ta esti respectat si apreciat mai ales cand ocupi o fuctie de conducere chear daca salariul este ...nici cat al unei menajere din UE,in alte tari cand esti emgrant esti privit ca un ...paria,unde cei mai slabi devin vulnerabili in fata sortii si ori o ia razna,ori se intorc acasa.

    3
    0

  • Ras pe 9 Feb 2015, 11:06
    pestele de la cap se impute

    Din nefericire, cu nesimtitii, impotentii si prostii care ne tot conduc si pe care tot ii alegem de 25 de ani nu avem alta sansa! Toti suntem expusi la a ne rata viata din cauza unui sistem putred, total ratacit. Este o adevarata drama insa nici nu avem sanse cu aceste lichele care se tot reproduc si ne otravesc viata!

    4
    0

  • r r pe 9 Feb 2015, 10:42
    nu dau sfaturi, ce as face eu

    as face o pauza. m-as apuca de sport. as cauta sa incep o alta facultate si sa iau o slujba usoara si placuta. intarirea relatiilor cu prietenul. din nou sport si gasirea unei pasiuni:foto,gatit,mini turism. as merge pe o facultate mai realista,tehnica sau chiar asistenta medicala.

    3
    0

  • Elena pe 8 Feb 2015, 23:58
    ?

    "Prietenul" tau de fapt are familie in tara iar tu esti una din multele care le tineti de "urat"? Este de lucru si in tara draga pentru tinere ca tine in meserii mai onorabile. Sau esti una din cele ce se ascund de autoritatile romane sub identitati false pe acolo?

    4
    6

  • CONSTANTA pe 8 Feb 2015, 22:06
    Poveste adevarata

    Sigur, ARTICOLUL DE REVISTA nu este efectiv scris de o persoana reals, dar reprezinta situatia multor tineri cu studii din Romania nevoiti sa-si caute o soarta mai buna in vest. DAR, FETELOR, acolo munciti cinstit, aici alte fete, sterg la fund alti batrani, dar fac asta cu gura proprie... Ce-ar fi sa comentam mai mult despre ele...

    1
    6

  • NICK pe 8 Feb 2015, 17:06
    DFV

    DACA E AIA DIN IMAGINE, O INTRETIN EU

    4
    5

  • L A pe 8 Feb 2015, 15:41
    situatie de criza

    Daca ai depasit aceasta stare este bine. Ar trebui sa fii fericita si sa ii multumesti Domnului ca ai un iubit intelegator. Ar trebui sa iti incarci bateriile de la aceasta situatie fericita a ta si sa te intorci la batranii tai sa le daruiesti din bucuria vietii tale. Ar trebui sa iti propui perioade de recuperare cu libere de maxim o saptamana dupa o perioada proprie dupa care te simti epuizata. Ar trebui sa iti organizezi mai bine timpul si activitatile si sa nu te mai complaci in situatia de intretinuta. Nu asta a fost scopul initial al carierei tale. Ar trebui ... Dar macar incearca ...

    8
    1

  • eva pe 8 Feb 2015, 15:40
    ...o simpla opinie...

    De ce esti atit de demoralizata ? Gindeste-te la femeile din Romania, care presteaza aceeasi munca in caminele de batrini de aici, pe un salariu de kkt, in niste conditii inumane, atit pentru ele, cit si pentru cei de care au grija ! Fa paralela , iar depresia iti va trece de la sine ...

    17
    2

  • Radu pe 8 Feb 2015, 15:03
    Poveste adevarata

    Cheama-l pe Iohannis sa te-ajute, ca banuiesc ca l-ai votat "ca sa ne mearga noua, celor din tara, mai bine" sau incearca sa dai lovitura cu o lucrare gen "Impactul social al bucilor de octogenar britanic unse cu rahat tot la 5 ore"

    13
    16

  • Escu pe 8 Feb 2015, 14:11
    E ok

    Stai linistita, asa cum ai reusit sa depasesti depresia vei reusi si in continuare, doar nu intra in panica, fii calma si lucida. Se poate si mult mai rau decat asa. Si nu citi ceea ce au scris unii handicapati mintali care au venit cu injuraturi si insulte ca sa arate ce pot face unii romani cu libertatea de exprimare. Numai bine.

    9
    3

  • Autostopistul pe 8 Feb 2015, 13:43
    Harneală de popă de ţară

    Articol inventat. Un om cu problemele astea are nevoie de psihiatru nu de sfaturi. Adică nu are toate ţiglele pe casă, vorba aia. Păi adică logic că urăşte şi să facă mâncare în casă şi să facă curăţenie. Că dacă i-ar place ar căuta să lucreze într-un restaurant sau cofetărie. Adică nu ştie decât să stea cu cracii în sus?! Şi eu nu am auzit în ultimii 20 de ani ca un student la sociologie să aibă un serviciu, dar ea a lucrat. Băi mă laşi! Şi cea care a scris articolul este fană Julio Inglesis de a pus iubit spaniol. Bă spaniolii sunt mici şi urâţi, iar cea din foto arată în ciuda pooli. Totuşi dacă ar exista aşa ceva, adică persoana din articol ar fi reală, sfatul meu este, urgent un control psihiatric. Poate să meargă şi autoarea articolului la o adică că nu i-ar strica. Are creierul spălat de sistem. Şi vă mai zic ceva, un om normal la cap îşi alege o meserie şi atunci când o face, o face că îi dă satisfacţii. Adică de eşti sociolog, mi se pare normal să ai satisfacţia muncii că vindeci depresia unui semen şi trăieşti cu această bucurie, nu te apuci să plângi împreună cu el şi te încarci cu problemele lui. Asta dacă eşti sănătos la cap. Dacă eşti un stupid people(sic), normal că plângi lângă el.

    17
    12

  • Ronya pe 8 Feb 2015, 12:55
    cunosc sentimentul

    ai putea sa predai, lucrul cu copiii de orice virsta e mult mai satisfacator. incearca sa predai o alta limba, engleza e foarte bine platita in Italia.

    13
    3

  • Constiinta pe 8 Feb 2015, 12:49
    Iar o ardeti cu pareri?

    Ruptilor, comentati aiurea pe o fata care n-avea de ales, ma pis pe faculta voastra, sudisti si rupti ai Europei. Faceti gargara cu 400 de euro salar in tara asta de 2 lei, cand un rupt din tara Vestica, face banii aia in 5 zile. Milogi vorbiti in nestire de cauza. Ruptilor!

    5
    16

  • Sigi pe 8 Feb 2015, 12:45
    Satula de ... la 26 de ani ...

    Apuca-te repede de o facultate ! In frumasa tzara a celor pt care muncesti, diplomele sunt foarte apreciate si se dau salarii uriase, daca ai asa ceva si mai ai si inteligentza pe deasupra. Numai ca cei de acolo sunt o natzie de dobitoci care fac inpemparsi pana pe la 10 ani si apoi incep iar cu pempersii pe la 65 de ani ... Am auzit ca de acum nici scrisul de mana nu va mai fi obligatoriu pentru locuitorii acelei tzari de necredinciosi. Esti o savanta fatza de femeile de acolo si trebuie sa fii constienta de asta. Incepe repede o facultate, medicina ar fi indicata pt tine, sau ceva asemanator ... si profita cat mai mult de ajutorul prietenului tau pt ca-l meritzi ... Te pupa tatal unei romance care a facut greseala sa se intoarca in tzara hotzilor ...

    8
    9

  • Ion pe 8 Feb 2015, 12:21
    m-am saturat de munca..

    acum comentez comentariile.. allege altceva .. picteaza sua.. pai si ce mananci in timpul asta??? pana vinzi picturile, rasadurile etc.. am 26 de ani si am muncit 6 ani dar am facut o facultate.. sa ajut social..(pai este mai usor sa inveti sa dai din gura si sa servesti social decat sa inveti sa faci ceva ...productive, si oricum in Romania mai recent doctori/dottorre, licentiate si masterati ies pe banda rulanta dar nu stiu table inmultirii sau limba romana, toti vor sa ajunga VIP/uri (curve de LUX) si au doar relatii /cateva pe an in fiecare AN, si pretentia sa nu munceasca la munca de JOS.. pai sa va spun eu cum sta treaba vorba unuia pe timpul meu.. nu muncesti - NU MANANCI, daca nu poti - te ajutam, daca nu vrei te obligam... si din aceste invataminte mai retine... vrei nu vrei, bei Grigore aghiasma..si munca inobileaza... iar ultimul exemplu o printesa englezoaica mama viitorului rege al angliei a murit intr-un Mercedes/accident si au scris ziarele si mai scriu dar in acelasi timp a murit MAICA TEREZA (declarata sfanta ca a ajutat oamenii din mai multe tari si mai ales INDIA) de care nu s-a scris mai nimic. aceasta este problema tineretului/westului de azi si maine POATE.

    13
    5

  • totroman pe 8 Feb 2015, 12:12
    depresia

    daca ar fi vreo solutie-minune pt a iesi din depresie, lumea ar fi muuult mai fericita! drama aceasta - a unui job sub calificari si deprimant - o traiesc milioane de oameni... a iesi din ea e o loterie. oare ar mai exista oameni deprimati daca toti am avea o slujba buna, placuta si profitabila, si am fi iubiti acasa? clar ca nu!

    11
    3

  • Ion pe 8 Feb 2015, 12:01
    JOB

    Draga mea exista 2 optiuni in acest caz al tau.. daca nu mai vrei sa muncesti pentru ce te-ai pregatit/social atunci 1.. maritatul si vei avea grija de casa/sot/copii sau 2.. plata actelor sociale/sexuale cu prietenul ... care de obicei in timp se micsoreaza in functie de suma sau ..atractie.. altfel, GOOD LUCK.

    7
    3

  • Anonimus pe 8 Feb 2015, 12:00
    Exista rezolvare

    Daca aceasta poveste ar fi adevarata, as spune ca da, asta se intampla.Sunt medici care aleg ca specialitate oncologia si apoi fac depresie vazand cum toti de acolo mor. N-au nici o vina, ca n-au stiut ca nu vor suporta.Ce fac ei?Schimba specialitatea, lasand locul unora care pot.N-ar fi nimic nou.Pur si simplu dsoarei ii trebuie altceva, alt serviciu.Sunt oameni care schimba serviciul la 50 de ani(nu in Ro...), la 26 de ani e mult mai usor.Si pentru cei care comenteaza in plus, sau jignesc: ei, da, astia suntem noi, vorbim prost, fara rost si mai si jignim...da, noi, romanii, ca si de aia nu merge in tara asta, ca avem grija altora, in loc sa ne preocupam de noi-insine!Jignim orice,avem piatra pe teava oricand, si in somn, numai sa se iveasca ceva!Fie si o poveste dintr-o revista online...JALNIC.

    7
    2

  • Cristi 202 pe 8 Feb 2015, 11:14
    Despre comunicare

    In primul rind, cred ca ar fi bine sa stai de vorba cu omul care te iubeste cel mai mult. Discuta cu el deschis, spune-i toate aspectele problemei, si hotariti impreuna ce aveti de facut pe mai departe. Doar o comunicare serioasa intre voi te va ajuta sa iti depasesti problema. Eu, cind m-am casatorit, am plecat din Timisoara la Bucuresti, ceva inacceptabil pentru familia mea, pentru cunoscuti, si chiar pentru mine pina atunci. Insa comunicind cu viitoarea mea sotie, intorcind toate aspectele vietii sociale pe care o aveam de dus impreuna pe toate partile, am ajuns impreuna la concluzia ca e nespus mai bine sa plec eu din Timisoara la ea la Bucuresti. Fara comunicare, nu stiu in ce situatie am fi fost amindoi acum. Si, daca cel ce e linga tine te iubeste, va intelege prin ce treci, si te va ajuta sa vezi problema si prin perspectiva lui si asa poate ca vei intelege ca situatia nu e atit de grava pe cit poate pare. OK. Ai devenit casnica. Si ce daca? Mai zici si ca iti place ce faci. Pai atunci, continua sa faci. Nu esti multumita ca trebuie doar sa stai acasa? Fa lucrurile ca la job, adica cit mai bine, cit se poate de bine. Stind acasa, te poti axa pe a ii da perechii tale ajutor pentru a reusi el in jobul lui. Ai mai mult timp pentru a te ingriji de tinuta lui, de hrana necesara, de curatenie, de tot ce tine de casa si de voi. Si asta inseamna ca poti face lucrurile mult mai bine ca inainte. Fa-le mult mai bine, asigura-i partenerului tau "logistica" necesara, si vei vedea ca va fi multumit de ce faci. Va observa ca a scapat de unele griji care trebuia el sa le aiba pentru ca tu nu le puteai avea din cauza jobului tau. Nu poti fii tu femeia puternica la care ai visat sa fii? Fa din el barbatul puternic care poate deveni. Asigura-i tot ce are nevoie, tot ce tine de tine pentru ca el sa aibe succes in ceea ce face, si el iti va multumi pentru asta mai tirziu. Se zice ca in spatele fiecarui barbat puternic a fost intotdeauna o sotie sau o mama care l-a sustinut. Fii tu femeia care il sustine, de acolo, de acasa de la voi. Cit despre jobul tau, e clar, e "the end". Nu poti da ce nu mai ai, nu mai poti merge inainte daca ai ajuns la capatul puterilor, si, decit sa strici, si sa te "strici" si pe tine, mai bine las-o balta si cauta altceva de lucru. Poti lucra si stind acasa, facind chestii home made - e doar un exemplu. Totul e sa cauti, sa vezi ce optiuni ai, si sunt destule, si sa te axezi pe ceva care iti place sa faci, si ce poti sa faci. In sensul asta, cred ca ar trebui sa iti revizuiesti atitudinea. Nu cred ca nu stii sa faci altceva decit ce ai facut la jobul tau. Nu stii, pentru ca nu te-ai descoperit pe tine. Insa cine stie ce talente zac in sufletul tau, nedescoperite, doar pentru ca nu ai incercat sa faci mai mult decit ce ai facut pina acum. Totul e sa cauti, sa incerci sa faci, sa descoperi la ce te pricepi, sa iti si placa, asta e foarte important si sa te tii de treaba. Sper ca ce ti-am scirs aici iti va fi de folos. Succes in depasirea situatiei in care te afli!

    10
    1

  • De ce e o rusine? pe 8 Feb 2015, 10:35
    Ce inseamna munca onorabila?

    De unde ideile astea ca a face o munca, indiferent care, e o rusine? Si de cand e rusinos sa avem dorinta de a ajuta si un gand bun pentru semenii nostrii? Ar trebuie sa stam pe bulevard cu mana intinsa sau sa agatam indivizi pentru prostitutie, sau sa furam din magazine? Asta vor sa sugereze cei care ii condamna si vorbesc cu dispret de persoanele care aleg sa aiba grija de batrani? Sa va fie rusine.

    15
    3

  • Radu-Vasile pe 8 Feb 2015, 10:14
    "burned aut"

    Un lucru este sigur, nu v-ati revenit! Cauza principala, a depresiei, nu este locul de munca, ci insatisfactia profesionala. Nu toti "stim" sa ne alegem profesia, in raport cu structura psihica, care este determinata genetic, in principal, si "dezvoltata" fenotipic. Acest aspect, il puteti schimba, insa este cam de tarziu acum, totusi, puteti schimba "locul de munca". Este adevarat, desi nu se recunoaste, ca, creierul celor din imediata noastra vecinatate, mai exact, campul emis de aceste creiere, ne induce si functionarea creierului nostru. Cred ca, pentru "restartarea" dvs. ar fi util sa lucrati intr-un mediu mai vioi, mai activ, cu oameni mai tineri. Nu faptul ca, "consumati" banii prietenului dvs. este cel mai rau lucru, ci faptul ca, in timp, il veti "contamina" si pe el, iar relatia, va murii de la sine. Singura, nu veti putea depasii aceasta situatie, dar "mediul" creat de persoane mai tinere, va face, in timp, minuni. La inceput, cu siguranta, un grup mai vesel, nu va va accepta, asumativa doar 'postul' de observator, cu timpul, interferenta undelor cerebrale, va va adapa si pe dvs., iar grupul va va accepta de la sine. Depresia, induce disfunctii la nivelul organelor interne, de aceea, alimentarea creierului este deficitara, si simtiti aceasta stare de "sfarsit de viata". Compensati acesta deficienta printr-o alimentatie usor mai bogata in proteine. Daca nu reusiti, contactati-ma, nu vreau bani sau altceva, insa "cu o privire", va pun pe linia de plutire. Succes!

    15
    0

  • eu pe 8 Feb 2015, 10:13
    terapia interioara..

    Apoi n acelasi timp , am ajutat-o multi ani pe draga mea mama cu daruire totala, dragoste imensa, pana cand a plecat acolo sus fiindu-i bine acum.Tot in acelasi timp ma scurt am fost alaturi de copii bolnavi dintr-un spitaldpdv,profesional. Am contiuat sa pictez/ talent/ descoperit cu multi ani in urma.Am ales desen pictura deoarece nu mai aveam puterea interioara sa pictez in adevaratul sens al cuvantului.Lucrarile tablouri sunt alaturi de mine/poate am sa le expun nu stiu..ele ma reprezinta.Dar ulterior taria fizica s-a epuizat si au fost necesare ingrijiri medicale.Slava Domnului toate sunt in trecutul departat.Dar perioada respectiva o regret a fost un timp pierdut.

    13
    2

  • vasilica petcu pe 8 Feb 2015, 10:08
    discuta cu prietenul tau

    despre modul in care te simti. Dezbateti impreuna care sunt avantajele si dezavantajele faptului ca tu stai, deocamdata acasa. Uneori " un sut in fund este un pas inainte'. Poate ca realtia voastra avea de suferit pentru ca nu prea aveati timp de calitate impreuna. Poate va doriti un copil. Cine stie mai bine daca nu voi doi, dupa ce discutati. Analizati situatia la rece, ca si cum ar fi vorba despre un alt cuplu. Incearca sa nu mai faci supozitii despre ce isi doreste, despre ce simte, s.a.m.d. el. Impreuna veti decide ce e mai bine. Atunci cand doi oameni, pe care ii inalta iubirea lor, isi pun mintea, gasesc o solutie. Voi stiti: e mai bine sa lucrezi sa aveti mai multi bani pentru obiecte sau sa il astepti acasa, blanda si tandra? Uneori independenta este supraevaluata.. Va doresc sa fiti fericiti, asa cum voi doi stiti mai bine. Exista sigur resurse. Poate ati mai trecut prin memente grele. Cum le-ati depasit? Cautati in trecut reusitele si proiectati in viitor planuri realiste si pe baza realizarilor de pana acum. Considera depresia care te cuprinde ca pe o fiara care va face rau amandorura. Incearca sa o dai deoparte. Mai vorbim, daca vrei. Imi poti trimite e-mail. Mult bine va doresc.V.Petcu

    6
    1

  • zaraza pe 8 Feb 2015, 10:05
    punct si de la capat

    La varsta de 26 ani , trebuie sa uiti fraza "Din păcate nu știu să fac altceva". Poti ncerca noi meserii onorabile. Chiar se poate spune ca ai toata viata in fata.

    16
    0

  • simona spiridon pe 8 Feb 2015, 10:02
    take your time...

    Nu ar fi mai bine sa comunici cu iubitul tau ? Nu mai fa presupuneri, spune-i cum te simti cand te gandesti sa te intorci la serviciul de la azilul de batrani, cum te simti acum, cum ai prefera sa faci, discuta si luati decizii impreuna daca el considera ca ar fi bine sa aveti amindoi un job oricand mai exista si alte joburi pe lumea asta...Take your time to discover what would you like to do, girl ! and love yourself more....Don;t worry, everything will be all right. Crizele ne determina sa luam deciziile intelepte pentru viata noastra

    9
    2

  • mihai pe 8 Feb 2015, 09:41
    poveste adevarata

    gheorghiu dej a trimis intelectualii la canal, voi ati fugit in vest dupa bani, avantaj voi, "ca asa-i in tenis" vorba lui toma caragiu

    7
    7

  • eu pe 8 Feb 2015, 09:22
    terapiainterioara...

    O poveste adevarata am trait impreuna cu familia.Tot departe de tara.Am primit respingere dura nedreapta.Ca familie intelectuala a fost crunt..Durerea sufleteasca a fost de lunga durata.Am prestat munca de jos cu impacare de sine cu demnitate intelepciune.Nu aveam alte sanse.I-am inteles eram intrusi si nu cetateni intelectuali dornici de a munci conform pregatirea profesionala respectiva.Nu au inteles cat de mult am crezut in democratieNe-am intors in tara noastra unde am constatat ulterior ca siguranta deplina o aveam tot aici acasa la noi..A fost un soc puternic care dupa a lasat urme-durere sufleteasca grea, legate de sanatatea -mi.Cum m-am vindecat ?prin apropierea si salvarea, implicarea directa ajutorarea animalelor abandonate pe domeniul public.

    5
    2

  • elenaelena pe 8 Feb 2015, 09:06
    nu cred ca advarat ce scri

    nu ai invatat cum sa te descurci cu durerile altora? nu te cred o poveste inventata de tine.

    3
    13

  • Neutru pe 8 Feb 2015, 09:04
    cred ca....

    Acest articol nu e trimis de o romanca din...Italia. E facut de o Eva de la EVA.RO. Iar voi comentati...in afara de ...subiect.

    7
    6

  • carmen pe 8 Feb 2015, 08:49
    trebuie sa-ti gasesti calea

    Am 55 de ani... am lucrat in Invatamantul de masa 15 ani aprox, in cel "special" , 5 ani....Este periada de gratie in care si eu am crezut ca pot performa...Dar mi-a fost tot mai greu in acel mediu...Lucram cu copii cu handicap mediu si usor....Apoi, la 40 de ani am pus punct si am pornit pe alta cale;...Acum sunt maseur terapeut de 15 ani, cu satisfactii materiale si morale net superioare celeilalte profesii... Nu dispera... Fa liniste in tine si afla care profesie iti poate aduce implinirea,,,,,Succes in tot ce urmeaza sa experimentezi !

    9
    1

  • eu pe 8 Feb 2015, 08:34
    terapiainterioara...

    Asa se intampla cu cei care fac fapte bune pozitive pentru cei din jur.Nu sunt intelesi.asa incet incet in interior au o suferinta a neputintei de a-i ajuta spre vindecare pe cei carora se dedica.Nu judecam.Incearca sa treci peste aceasta stare sufleteasca prin oricare alta activitate si nu inapoi la cei neputinciosi deocamdata.Ce ai zice daca vei incepe sa pictezi natura colorata! flori copaci peisaje! Sau incearca terapia cu animale ajutand si un alt animal / abandonat de ex./Sfat/rupe orice legatura cu munca in fapt/mergi pe ideea de refugiu si relaxare cu reusite aprecieri spre vindec area de suferinta.In plus apropierea de Dumnezeu este poizitiva.De aici iti trimit numai bine si fericire.

    6
    2

  • mariana pe 8 Feb 2015, 08:15
    cauta-ti locul...

    ...meseria pentru care nu esti potrivit face ca ,,painea cea de toate zilele,, sa fie efectiv amara...cauta-ti mediul in care sa te simti ca ,,pestele in apa,, si munca, oricat de solicitanta ar fi, ti se va parea un joc...dar incepe sa cauti, incearca, schimba...si nu te opri pana nu-ti gasesti locul...in acel mediu nu te mai intoarce in nici un caz...se pare ca te anihileaza si anuleaza efectiv lasandu-te fara pic de energie...Succes!

    8
    1

  • McGigi pe 8 Feb 2015, 08:03
    @Ragalie

    Daca povestea domnisoarei poate sa nasca sentimente contradictorii (ca mai sunt si "dedicati ai muncii" care considera ca omul de-aia e nascut), comentariul dumitale exprima indubitabil tristetea acestei tari frumoase, cu un popor de c*cat. De ce i-au (i-am, ca i-am votat si eu) pe Basescu, Boc, Johannis? Pentru ca acum sa nu ne vaitam ca NU i-am impus, si pentru a nu ne vaita ca am construi societatea mafiot-socialista a tovarasilor Nastase si Ponta. De-aia, dinozaurule. Ti-au taiat pensia? Cauta motivul, nu efectul. Intreaba-ti-l pe Tariceanu de ce pensia ta a fost micsorata, intreaba-l pe Vosganian de ce salariile bugetarilor au trebuit sa fie reduse cu 25%. Intreaba-i ce au facut cu banii in 2007-2008. Da, tara asta are in majoritate prosti si neghiobi, pentru ca au nevoie de-un tatuca si nu realizeaza ca doar ei isi pot purta de grija, nu exista un personaj providential (sau infernal) care sa-i ridice sau sa-i coboare. Nu Boc ti-a taiat pensia, comunistule, ci tu ai facut-o: tu te-ai prefacut ca muncesti multumindu-te ca ei se prefac ca te platesc. Tara ta e tara lui Ponta? Atunci cu el deodata sa dispari, mumie.

    7
    8

  • belea pe 8 Feb 2015, 07:49
    nu judecati ratatilor

    bai panaramelor ce juedacati sarmana de fata ce are povestea ei cu politica ce are firma cu nu stiu mai ce ....sunteti prea inculti sa o intelegeti ...o persoana cand este buna la inima cum e ea o doare si se consuma vazand asa ceva iar valorarea legi cu salariile catre aceste persoane sunt foarte mici si chiar isi bate joc de ei...in ziua de azi nu mai stiu voi ce este valoare.....sa te vad cand nu ai maini si esti milionar cum te-ai simti sa te spele sa te stearga la fund...sau sa--ti dea sa mananci ...imagineaza-ti ne fiind milionar si ti se intampla sa ramai olog oloaga sau schiop schipa iai pupa si mainile la fata asta.... bai animalelor nesimtite vb frumos de ea ca nu e fata rea ajuta si moralul ei e jos ...sunt de acord cu ea suta la 1000 valoarea ei pe langa altu sau alta chiar daca e presedinte e cacat marcat ....hai pa ...... ai grija de tine fetitzo dumnezeu o sati dea numai lumina in calea ta oriunde ai fi

    9
    5

  • răgălie pe 8 Feb 2015, 06:49
    Intrebare

    Dragă d=ră înțeleg ce spui și că ești la capătul puterilor. Dar te întreb, voi cei plecați ca să trăiți bine așa cum puteți voi din munca voastră, de ce v-ați bătut joc de țară și l-ați impus 10 ani pe Băsu ca președinte ca să ne fure pensiile și salariile ca să ne ,,lărgească baza de impozitare cu Bocul lui, cu Udroaica lui și etc. apoi pe Iohanis (vom vedea ce o ieși cu această impunere ) etc. ? Veți trăi bine în țara voastră ( nu a mea, refuz să cred că am în această țară o majoritate de proști și neghiobi!) atunci când veți putea gândi corect și veți înțelege cine vă vrea binele și cine răul. Acest lucru nu se face fără un mod de gândire profund corect și doar atunci când nu veți mai impune hoții la conducerea țării. Înțelegeți odată că nu se poate trăi în minciună. Hăhăhă , să trăiți bine (când o să vă vedeți fundul fără oglindă) că tot acest escroc vă conduce și tot pe el l-ați vota și acum dacă ar candida. Vorba lui, vă spun și eu hăhăhă ăsta este adevăratul răspuns! hăhăhă, hăhăhă, hăhăhă....! O să vă hăhăhăie în suflet cât veți putea respira și vedea lumina, este adevărata voastră înfățișare!

    5
    15

  • Adevarul .... pe 8 Feb 2015, 06:46
    Schimba-ti conceptia in gandire!

    Calitatea vietii fiecaruia este importanta, sanatatea la fel, dar toate se fac prin credinta ca frumosul trebuie sa existe peste tot. Decizia pe care-ai luat-o este f buna, si multumeste-i Dvinitatii ca ai un prieten care tine la tine. Acorda-i atentie si dragoste, iar in privinta unui loc de munca, eu cred ca te poate ajuta si prietenul tau, dar poti gasi oferte de lucru si in alta parte. Sunt firme care angajeaza pe diverse specializari, iar la varsta asta, este timp destul de a realiza ceva in viata. Oricum, incearca sa fii independnta financiar, indiferent de cat ii iubesti pe cei de langa tine sau oricat o fac ei. Cine doreste mai multe detalii ma gaseste la adresa: afaceri2015bani@yahoo.ro

    7
    3

  • xxx pe 8 Feb 2015, 05:01
    fa-ti firma ta

    scumpo, apuca-te de lucruri care iti solicita DOAR preocuparea fizica si concentreaza-te in fiecare secunda pe ceea ce faci.... fa-ti un solariu langa oras si vinzi rasaduri, se pot castiga bani si din alte lucruri, poti castiga bani si fara sa stai intre oameni ...incet-incet te vei curata de mizeria acumulata .... am trecut prin ce treci tu si nu oamenii ci plantele si munca fizica m-au ajutat ! sau apuca-te de pictura (gasesti sfaturi pe youtube) de martisoare, de mileuri , de facut cercei sau haine..fa-ti atelier de pictat unghii (vezi cum pe youtube), de machiaj, de fotografie ......orice iti solicita indemnarea si concentrarea, imaginatia si creatia ....

    7
    0

  • parnae stan pe 8 Feb 2015, 04:54
    La munca silnica toata trupa.

    Ba, voua cine v-a spus ca omu e nascut pentru munca?! Voi chiar v-ati formatat creieru sau v-au prostit foarte grav mintal altii! La mintea voastra, voi credeti ca in viata asta oricum, solutia nu este decat prin munca.

    7
    7

  • Gogu pe 8 Feb 2015, 03:41
    Inteleg perfect...

    ...situatia. Fata frumoasa, esti Foarte Tanara !!! La 26 de ani viata de-abia incepe !!! Eu am 47 si ma simt, cum spui "burned out". Dar intre mine si tine sunt 21 de ani. 21 de ani... Stii cate am facut in acesti 21 de ani ?! Si eu ma mir cu admiratie fata de mine - cand imi vine... La vie est une dure lutte ! Invata sa depasesti depresia - e doar in mintea ta, incearca sa iti gasesti ceva de lucru ce iti place (ai incercat arta manuala ?), incearca sa ajungi Independenta de oricine - e mult mai bine Invata sa iubesti orice lucru minor. E usor sa spui dar eu stiu ce spun. Head up ! Up the Irons !!! Bafta !!! PS: bebe ?! hm ?! ;)

    7
    0

  • daiana_zeita pe 8 Feb 2015, 00:24
    simplu..

    iti cauta in alta parte de lucru, ceva care sa-ti placa...

    9
    1

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod