Robbie Williams are un sindrom care îl face să mănânce noaptea: „Vreau zahăr, mult zahăr!“

de Daniel Dumitrescu, 29 Septembrie 2017

Cântăreţul în vârstă de 43 de ani a dezvăluit că are un sindrom care îl împinge să mănânce în toiul nopţii, în special dulciuri.

Una dintre piesele lui se numeşte "Candy" şi sigur ştie el mai bine de ce a numit-o aşa. Robbie Williams a dezvăluit că suferă de o tulburare a somnului, NS-RED (Nocturnal Sleep-related Eating Disorder), un sindrom care îl determină să mănânce noaptea, chiar şi dacă a adormit.

Fostul membru al trupei Take That a mărturisit că a pierdut controlul greutăţii din cauza raidurilor nocturne pe care le face spre frigider. "Şi nu mănânc kale, ci zahăr", recunoaşte el.

Artistul a încercat timp de un an să reziste acestui sindrom puţin cunoscut, adoptând o dietă permanentă în timpul zilei. "Am apucătura asta ciudată şi ţine de peste un an, să mănânc noaptea. Adorm şi dintr-o dată mă trezesc şi mă duc să mănânc. N-o fac cu un scop anume, nici nu-mi dau seama că o fac, dar se întâmplă. Şi când dorm nu mi-e poftă de kale, vreau zahăr, mult zahăr", a explicat Robbie pe videoblogul său.

"E foarte ciudat, vă puteţi imagina şi ziua nu mai pot mânca mare lucru, toată treaba asta se întâmplă noaptea după ce adorm. E ciudat, dar se întâmplă", a mai spus starul.

Aproximativ 28% din populaţie suferă de sindromul NS-RED, caracterizat de obiceiuri alimentare atipice în timpul nopţii. Deşi e mai puţin cunoscut decât noctanbulismul, acest sindrom este asemănător - cei care suferă de NS-RED se trezesc noaptea, merg în bucătărie, pregătesc masa şi mănâncă. A doua zi nu-şi amintesc nimic şi doar vesela murdară arată ce au făcut, relatează Daily Mail.

Deşi sună amuzant, această tulburare poate avea consecinţe importante pentru persoanele care se îngraşă foarte mult, dezvoltând afecţiuni mai grave, precum diabet de tip 2.

Tratamentul pentru acest sindrom începe cu o consultaţie care poate include şi o noapte petrecută într-un laborator de somn, unde activitatea cerebrală este monitorizată în timpul nopţii. Medicaţia poate fi uneori de ajutor pentru această tulburare, însă pastilele pentru somn sunt de obicei interzise pentru că pot induce confuzie şi îi pot dăuna pacientului, scrie cotidianul britanic.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod