Emanuel Ilina si riscul de a fi pilot

Pilotul de curse auto Emanuel Ilina poate spune, la 28 de ani, ca esteun om implinit, ca face ceea ce ii place si are sprijinul neconditionatal sotiei, intr-o pasiune nu lipsita de riscuri. Ofiter de profesie,"Mani", cum ii spun cunoscutii, s-a indreptat catre masinile de cursepentru a-si implini un vis.

La sfarsitul sezonului de raliuri, incheiate in luna octombrie, echipa"Cobra Racing Team", din care face parte si Emanuel Ilina, a terminatconcursul pe locul 3 in clasamentul grupei N (masini de serie) si locul 4la general (topul tuturor grupelor auto). Din cele 10 curse ale raliului,echipa s-a clasat de 6 ori pe podium, ultima cursa incheind-o pe primulloc. Intr-un sport costisitor si destul de putin cunoscut (si practicat)in Romania, Mani si-a propus sa urce, de la an la an, intre cei maibine clasati.

Absolvent al Academiei Militare Tehnice, sectia automobile - blindate,Emanuel Ilina ar fi putut sa se indrepte catre aceasta profesie, avandun exemplu in reusita tatalui sau, (generalul in rezerva) DecebalIlina.
Dar, in facultate, marturiseste Mani, "am crezut ca se va facemai multa practica, dar nu a fost chiar ceea ce speram". Acest lucrul-a determinat ca, dupa terminarea facultatii sa se apuce de afaceri,"abandonate" intre timp pentru aceasta pasiune.

"Cu raliurile cochetez din 1999, ca si copilot. In 2000, am devenitpilot pe un Ford, cu care am avut 3 succese. Dar in 2001 mi-am propussa-mi pregatesc o masina personala mai performanta, pregatita in Franta,si m-am oprit la una aflata in top in campionatul mondial de raliuri:Mitsubishi Lancer Evo VI".
Pasiunea pentru aceasta "meserie" riscanta a venit inca din 1985, cands-a inscris la un club de Carting. In liceu s-a informat cat a putut demult din revistele auto, sperand ca intr-o buna zi sa poata ajunge siel ca aceia despre care citea.

De 2 ani si jumatate este casatorit cu prietena sa din timpul facultatii,Ruxandra, care l-a sustinut neconditionat inca de la inceput. "In primiiani, marturiseste Ruxandra, mi-a fost frica ca poate pati ceva fizic,dar asistand la curse am vazut ca masinile sunt destul de bine utilate siin general pilotii ies teferi de-acolo.
Oricum sper mereu sa nu pateascaceva si nu-mi doresc sa aiba nici un accident. Cu toate astea am mereuemotii la curse. Mai mult imi este teama de un esec al lui, pentru ca arsuferi foarte mult, si de avarierea masinii". Inainte de a-i deveni unsprijin constant in ceea ce face, Ruxandra a stat mult timp sa inteleagapasiunea sotului. L-a urmarit sa vada daca are si potential sau doar omare dorinta de a pilota. Cand a vazut ca sotul sau are si talent si arealizat ca daca l-ar constrange sa nu participe la curse nu ar fi unom implinit, si-a dat acordul in acest sens.

Ca in orice sport, odata apucat pe acest drum, sacrificiile sunt foartemari. In timpul sezonului de raliuri, Mani sta plecat aproape treisaptamani pe luna, din martie pana in octombrie, cat dureaza Campionatulnational de raliuri. Mai mult, pentru a se putea concentra la cursa,un pilot trebuie sa aiba o viata linistita, lipsita de stres si degriji. De aceea, Ruxandra trebuie sa fie si din acest punct de vederepionul principal acasa, dar si in relatia cu sotul.

"Mi-am adaptat viata in functie de ce alege el", mai spune RuxandraIlina.
Desi are propria ei afacere, de care se ocupa foarte mult,isi face timp in week-end sa mearga la curse si incearca sa se ocupe,pe cat posibil si de formalitatile care le implica munca sotului sau.

Nici chiar familia lui Mani nu a fost la inceput de-acord cuaceasta pasiune "nebuneasca" a lui, datorita riscului mare pe care ilimplica. "Abia anul acesta parintii au asistat pe traseu la cateva curseale mele, dar mama se intorcea cu spatele de cate ori treceam in zonaunde se afla", povesteste Mani.
In timpul liber, adica in extra-sezon, Mani si echipa lui se ocupa degasirea sponsorilor, pregatirea masinii si de toate detaliile tehnicelegate de raliuri. Deocamdata, singura afacere de care se ocupa (destulde putin) este cea legata de sisteme de incuietori si securitate, lacare este actionar, dar prioritatea sezonului viitor este castigareatitlului. Abia acum se mai ocupa si de cei doi bichoni ai familiei,cu care a trecut prin multe peripetii, si de care este foarte atasat.

Emanuel Ilina va renunta la acest sport atunci cand va realiza caeforturile sunt prea mari pentru a mai continua.
"Nu sunt absurd. Dacatreaba nu mai merge voi renunta si ma voi dedica cu aceeasi pasiuneunei alte pasiuni sau afacerilor mele, care sa-mi aduca satisfactiadorita". Tanara familie Ilina intentioneaza ca intr-un an, doi, sa aibasi un copil, desi Mani realizeaza ca vorba care circula in cursele de"formula 1" este valabila si in raliuri: "Aparitia unui copil incetinesteviteza pilotului cu o secunda/km".
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod