Plasticul şi trusa de machiaj, pericole pentru sarcină

Cercetătorii americani au efectuat un studiu privind efectele negative ale chimicalelor găsite în plastice sau chiar în trusa de machiaj asupra sarcinii. Concluziile oamenilor de ştiinţă sunt îngrijorătoare.
Chiar şi o expunere mică la aceste chimicale poate influenţa fetusului, informează cotidianul britanic Daily Mail, citat de agenția Mediafax.

OAmenii de știință de la Universitatea din Washington au concluzionat că aceste chimicale cresc riscul de sarcină întreruptă sau de sindromul Down.
Aceşti hormoni, utilizaţi des la sticlele de plastic, în trusa de machiaj sau în ambalaje pot provoca daune generaţiilor următoare.

Oamenii de ştiinţă americani au administrat maimuţelor însărcinate rhesus, al căror sistem reproductiv este foarte similar cu cel al oamenilor, o doză de Bisphenol A sub formă de pastile sau printr-un implant în mână.

Ei au precizat că doza administrată este comparabilă cu cea la care este expusă o femeie în fiecare zi, deşi alţi oameni de ştiinţă i-au contrazis şi cred că doza este de sute de ori mai mare iar gravidele nu ar trebui să se îngrijoreze.

La maimuţe, celulele din ou nu s-au împărţit cum trebui într-o fază incipientă şi exista probabilitatea mai mare să aibă un număr greşit de cromozomi.

Pierderea sarcinii este rezultată de multe ori de un număr greşit de cromozomi, iar când sarcinile ajung la termen, copii pot fi născuţi cu defecte genetice.

Mai multe probleme s-au regăsit în al treilea trimestru al sarcinii.

Un nivel mare din aceste chimicale la oameni a fost asociat cu obezitatea la oameni şi cu probleme de comportament.
Mai mult, la bărbaţi au apărut probleme de fertilitate.

Studiul, publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences (KEEP), vine după o altă cercetare cu rezultate asemănătoare ale aceleaşi echipe pe şoareci, relatează ziarul citat de Mediafax. Această cercetare a fost realizată din nou cu maimuţe pentru că au existat critici privind sistemul reproductiv diferit al şoarecilor faţă de cel al oamenilor.

Profesorul Richard Sharpe, un expert al Consiliului de Cercetare Medical din Edinburgh, consideră că mulţi dintre oameni sunt expuşi la bisphenol A, dar nivelul este unul "extrem de mic".
Sunt întotdeauna la curent cu știrile interne și externe. Îmi place să vă aduc noutăți din viața vedetelor și povești din toate colțurile lumii.
25 Septembrie 2012