“ITALIAN WINE & FOOD DAY”

Peste 150 de participanţi, importatori, distribuitori, buyers din marile reţele de retail, Ho.Re.Ca., Food & Bar şi magazine de specialitate s-au bucurat de cele mai bune produse italiene alimentare și vinicole, având posibilitatea de a simţi diferenţa între italian sounding, falsul Made in Italy, și gustul inimitabil al produselor alimentare şi al vinurilor produse în Italia.
A doua ediţie a evenimentului "Italian Wine and Food Day” a avut loc joi, 28 mai, la Sala Panoramic, Hotel Marshal Garden Bucureşti, începând cu ora 10:00, fiind organizată de către ICE - Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior București și Camera de Comerț Italiană pentru România, sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucureşti.

Iniţiativa, care face parte din Festivalul Italian 2015 (festivalitalian.ro), a cuprins Seminarul "Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy în România”, organizat de către Camera de Comerț Italiană pentru România, premierea restaurantelor certificate cu marca “Ospitalità Italiana”, fiind urmate de o "mini-expoziţie" destinată operatorilor de profil, cu o degustare de produse italiene “autentice” și de întâlniri între producători și potențialii clienți, organizate de către ICE .

Seminarul CCIpR, intitulat “Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy în România” a adus în atenția publicului tema protejării adevăratelor produse italiene, iar biroul de avocatură Tonucci & Partners a prezentat instrumentele juridice disponibile pentru protejarea produselor agroalimentare.
Sesiunea succesivă s-a deschis cu prezentarea celor optsprezece societăţi italiene invitate de către ICE Agenţia - reprezentante ale mai multor regiuni din Italia – şi a continuat cu o degustare de vinuri și de alte produse alimentare și, nu în ultimul rând, cu întâlniri B2B între companii și operatorii locali.

Produsele expuse de producătorii italieni în cadrul Italian Wine & Food Day, pe lângă vinuri, au acoperit  o largă paletă din sectorul Food Service: vinuri spumante, grappe, liquori, ulei de măsline şi măsline, produse din carne si legume, dulciuri specifice, cafea şi fructe uscate, etc.Contrafacerea produselor italiene şi italian sounding (produse cu un nume italian, dar care provin din alte ţări) sunt două fenomene în continuă creştere care consistă în imitarea produselor, vizând buna-credinţă a consumatorului şi inducându-i în eroare în mod conştient.
Cifra de afaceri estimată a imitaţiilor de produse Made in Italy este de aproximativ 60 de miliarde de Euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai în Europa.

În clasamentul ţărilor partenere pe anul 2014, România se situează pe locul 21 în lume şi pe locul 14 din UE ca ţară de destinaţie a exporturilor agroalimentare italiene. Statisticile agroalimentare italiene indică faptul că exporturile au ajuns în anul 2014 la cifra de 30,9 miliarde de Euro (+3 % faţă de 2013), încurajând aşteptările de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfârşitul deceniului. Asociaţia Federalimentare estimează pentru 2015 o creştere de 5,5%, asemănătoare cu anii 2012-2013.

Italia este primul exportator de vinuri din lume, cu 20,5 milioane de hectolitri (21% din piaţa mondială) şi al doilea exportator ca valoare (peste 5,1 miliarde de Euro în 2014).
Ca valoare şi volum al exporturilor, Italia este primul exportator către SUA (1,1 miliarde de Euro şi o pondere de 35% din piaţă)  şi Germania (cu puţin sub 1 miliard de Euro şi o pondere de 30 % din piaţă). Estimările Asociaţiei Enologilor Italieni (Assoenologi) pentru anul 2014 indică o producţie de 40 milioane hl de vin (-17% fata de 2013). Cifra de afaceri în sectorul vinului a fost de circa 10-12 miliarde de Euro, din care 5,1 miliarde de Euro din exporturi.

Italia concurează de mai mulţi ani cu Franţa pentru ocuparea primului loc în lume în ceea ce priveşte producţia de vin, oferind consumatorilor 73 de vinuri DOCG, 332 DOC, 405 DOP şi 118 IGT. Festivalul Italian (13 mai – 23 iunie) organizat de către ICE - Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucureşti, în colaborare cu Institutul Italian de Cultură, cuprinde o serie de evenimente dedicate promovării produselor Made in Italy: promoţii ale produselor alimentare, modă, mobilă, promoţii în restaurantele italiene partenere, evenimente culturale şi multe altele.
Detaliile despre program sunt disponibile pe website-ul oficial al festivalului: www.festivalitalian.ro.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod