3 sfaturi simple pentru reuşita dietei

de Daniel Dumitrescu, 22 Iulie 2012

Autorii unui studiu american au alcătuit un ghid al sfaturilor practice care ar putea să ajute în acest sens. Toţi aceia care au încercat măcar o dată să slăbească, cu sau fără ajutor de specialitate, ştiu cât este de dificil să atingă acest obiectiv.
Autorii unui studiu american au alcătuit un ghid al sfaturilor practice care ar putea să ajute în acest sens. Toţi aceia care au încercat măcar o dată să slăbească, cu sau fără ajutor de specialitate, ştiu cât este de dificil să atingă acest obiectiv.

Acest lucru este în special adevărat pentru femeile aflate la menopauză, ale căror metabolisme încetinite şi schimbări hormonale favorizează acumularea de grăsime în organism.

Trei reguli de viaţă pot să îi ajute pe oameni să slăbească, afirmă autorii unui studiu publicat în Le Figaro, citat de agenția Mediafax, realizat timp de un an pe un eşantion de 123 de femei supraponderale sau obeze, cu vârstele cuprinse în intervalul 50-75 de ani.

Concluziile acestui studiu, publicate în Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, au fost obţinute de echipa coordonată de Anne McTiernan, profesor la Centrul Fred Hutchinson pentru cercetări în domeniul cancerului, şi sunt foarte simple:

Ţineţi un jurnal - Participantele la studiu au fost sfătuite să fie sincere, precise (trebuiau să noteze mărimea porţiilor mâncate zilnic şi conţinutul etichetelor calorice), exhaustive (trebuiau să descrie modul de preparare şi de asezonare a alimentelor) şi să redacteze cu regularitate aceste note (luându-şi carnetul peste tot cu ele sau folosind o aplicaţie pentru telefoane inteligente care le era dedicată).

Rezultatul: femeile care au notat ce au mâncat, în ce moment şi în ce cantităţi au slăbit cu trei kilograme în medie mai mult decât femeile care nu au făcut acest lucru.

Nu săriţi peste mese - "Mecanismul prin care o persoană se îngraşă atunci când sare peste mese nu este încă bine cunoscut, dar se pare că postul incită corpul să primească într-o manieră mult mai favorabilă alimentele grase şi deci să absoarbă mai multe calorii în total", au spus autorii studiului.
De altfel, săritul peste mese ar putea să reflecte o lipsă generală de atenţie faţă de modul de preparare şi de echilibrare a meselor - detalii care sunt esenţiale pentru a avea un bun echilibru alimentar.

Rezultatul: Femeile care au sărit peste mese au pierdut în medie cu patru kilograme mai puţin decât acelea care au mâncat la ore regulate.

Evitaţi să mâncaţi la restaurant - "Atunci când mâncăm la restaurant, avem mai puţin control asupra compoziţiei preparatelor şi asupra modului de preparare a lor", a spus Anne McThiernan.
Este deci mai dificil să ne hrănim sănătos şi echilibrat la restaurant. Acest fapt este adevărat pentru orice masă luată la restaurant, inclusiv pentru cină, dar impactul asupra scăderii în greutate este mai «flagrant» în cazul prânzului"
, afirmă autorii studiului.

Rezultatul: Femeile care au luat masa la restaurant cel puţin o dată pe săptămână au slăbit în medie cu 2,5 kilograme mai puţin decât celelalte.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod