Povestea reclamelor sociale


In ultimul timp, posturile TV au fost invadate de reclame sociale care decare mai expresive sau emotionante. Un efort ambitios, care isi propunesa schimbe mentalitati. Cum, am aflat de la agentiile de publicitateimplicate in aceste proiecte.

Puii
Ogilvy a lansat campania sociala impotriva neglijentei parintilor,realizata la solicitarea Consiliului National al Audiovizualului. Povesteaproiectului a inceput in iulie, cand CNA a dat brief-ul - un dosar gros,in care se inghesuiau statistici ingrijoratoare. Date care aratau ca,anual, 7.000 de copii sunt lasati fara supraveghere de parinti si ajungvictime ale neglijentei acestora.
"Tema noastra s-a dovedit una foarte delicata. Campania trebuia safie vizibila, memorabila, dar nu agresiva. Si un lucru era cert: sa nuaratam copii", povesteste Viorel Mihalcea, associated creative directorla Ogilvy&Mather. Tinand cont ca, in cazul neglijentei pure, nimeninu are o intentie rea in adevaratul sens al cuvantului si ca mesajulcampaniei trebuia sa fie unul nuantat, metafora s-a dovedit cea maibuna solutie. "Prin metafora am incercat sa mergem mai mult pe emotie,iar in momentul maxim al acesteia sa dam informatia", explica Mihalcea.Fiecare dintre cei cinci pui care apar in spot a filmat cate odubla. "Puiul cadea pe o distanta de doar vreo 20 de centimetri, iarla aterizare il astepta un sistem de amortizare, un soi de saltelutade cadere", spune Viorel Mihalcea, autor al scenariului si regizor alspotului. "Am avut grija maxima de ei. Si in timpul filmarilor si dupa,cand i-am hranit cu viermisori. Sunt deci si azi bine sanatosi", adaugael.
La final, spotul s-a desfasurat pe 45 de secunde. "O lungime pestemedie, dar de care aceasta campanie avea intr-adevar nevoie pentru atrai. Comunicarea este una emotionala, insa mesajul este foarte clar:pana si atunci cand ai o justificare sa-ti lasi copiii nesupravegheati,esti responsabil pentru soarta lor", declara Viorel Mihalcea.

Nu subestimati forta laptelui
McCann/Creative Services a realizat spotul "Pamplona" ca parte acampaniei de promovare a consumului de lapte initiata de catre AsociatiaPatronala Romana din Industria Laptelui (APRIL) si Consiliul National alAudiovizualului. Campania se adreseaza in principal persoanelor adulte,si isi propune sa transmita beneficiile laptelui, ca aliment importantnu doar in dieta copiilor ci si in cea a adultilor.
"Vrem sa ii reamintim consumatorului roman de obiceiul sanatos de a bealapte, abandonat candva in copilarie", spune Beatrice Danis, AccountManager la McCann/Creative Services. Studiile realizate in ultimaperioada reflecta faptul ca in Romania consumul mediu de lapte pe capde locuitor este de 6 litri pe an fata de 58 litri pe an cat este inUniunea Europeana. In plus, copiii romani intre 2 si 5 ani sunt cu 21%mai scunzi decat colegii de generatie din UE si cantaresc in medie cu300 de grame mai putin la nastere.
Pentru a ilustra intr-un mod cat mai atragator ideea ca laptele teface mai puternic, spotul se foloseste de celebra alergare cu tauri dinorasul spaniol Pamplona pe care insa o adapteaza la o situatie mai putinobisnuita: taurii sunt inlocuiti de vaci iar animalele sunt imblanzitede fete, in timp ce baietii sunt pusi pe fuga. "Am vrut sa arate ca unobicei local al unor oameni sanatosi care beau lapte: asa cum la Pamplonabaietii sunt fugariti de tauri iar fetele nu au voie sa participe,noi ne-am gandit ca ar fi un exemplu puternic pentru ideea noastra",spune Janos Kurko, Art Director la McCann/Creative Services.

Personajul feminin principal, care tranteste vaca, nu a fost dublat denici un cascador fiind jucat de o studenta la Facultatea de MedicinaVeterinara. "Pe perioada filmarilor era un grup de turisti spaniolicare s-au distrat teribil cand au vazut ca s-a mutat Pamplona in Sibiu",povesteste Beatrice Danis.

Din nou, citeste eticheta...
McCann/Creative Services a realizat cel de-al treilea spot din campaniainitiata de Consiliul National al Audiovizualului (CNA) si InternationalAdvertising Association (IAA), prin care se atentioneaza consumatoriisa citeasca eticheta produselor pe care le cumpara.
"Consumatorii romani se confrunta cu o oferta din ce in ce maisofisticata, in care produsele folosesc tot felul de "arme" pentru a iesiin evidenta, de la un pret mai mic la un ambalaj mai atragator. Tocmaide aceea, decizia de cumparare nu trebuie sa fie motivata doar de nivelulpretului sau de reclama de la televizor, ci in primul rand de informatiilede pe ambalaj, pentru ca eticheta nu minte si te ajuta sa alegi", spunePeter Lysak, Client Service Director la McCann/Creative Services.Plecand de la o secventa celebra din seria de filme "Alien", noulspot "Citeste eticheta" vorbeste despre "alien-ul" pe care fiecareconsumator si-l introduce in organism atunci cand ignora informatiilede pe ambalajul produsului. "Ni s-a cerut un spot socant, care sascuture un pic consumatorul inconstient. Ce se poate intampla daca nucitesti eticheta? Poti vomita cutii de deseuri, poti face pipi acid saupoti crea conditiile excelente de viata pentru o creatura scabroasa, unmonstru desprins din cele mai urate cosmaruri care traieste in tine si temanaca pe dinauntru", spune Craita Coman, copywriter la McCann/CreativeServices.

Regia spotului este semnata de Radu Munteanu si a reprezentat o premierapentru acesta, fiind primul regizat de el in maniera SF si care folosesteefecte speciale cu obiecte de butaforie.

Jocul de domino si sanatatea organismului tau
"Domino" este o reclama sociala realizata de Saatchi&Saatchi pentruGlaxoSmithKline, prin "Fundatia Parteneri pentru Viata". Este un spotde imagine, in care ideea este sugerata simplu, facandu-se o paraleladirecta intre jocul de domino si organismul uman. Metafora principiuluidominoului si jocul in care este implicata intreaga familie ilustreazaprincipiile unei alimentatii sanatoase si impactul pe care il au asupraorganismului in general.
Acesta este si obiectivul pe care si l-au propus cei de laSaatchi&Saatchi, avand drept target educarea publicului larg si inspecial categoria reprezentata de segmentul parinti.
Regizorul care a transpus in imagini sugestive scriptul aprobat de clienteste Alexandru Maftei. Toate acestea au facut ca filmarea sa decurgafara nici un impediment. Mai mult, protagonistii spotului, care nu suntactori profesionisti, s-au simtit tare bine impreuna si au realizat otreaba pe cinste. Poate ca singurul care a avut de obiectat cate ceva afost baiatul insarcinat cu re-constructia dominoului, dupa fiecare dubla

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod