Domnica Ghika Le Blay - Povestea unei cariere care dureaza de 30 de ani in industria cosmetica

Descendenta a familiei Ghika si purtatoare, alaturi de nume, a unui fragment din istoria unui blazon consacrat si respectat, si-a inceput cariera in industria cosmetica la Paris, in anul 1975. De-a lungul timpului s-a perfectionat in permanenta, la institute de profil prestigioase, atat din Franta, cat si din Canada. Treizeci de ani mai tarziu, Domnica Ghika Le Blay este la fel de energica si plina de initiativa, pregatind un nou proiect: lansarea in Romania a unei serii de produse revolutionare de ingrijire a pielii din gama Anti Age.

- Cum au fost inceputurile in Franta? Care a fost primul serviciu pe care l-ati obtinut acolo si cum v-ati angajat?
In anul 1965, cand eram manechin... deja regretam lipsa totala a produselor cosmetice de calitate si somptuos prezentate, a parfumurilor, articolelor de machiaj, in general a tot ceea ce vedeam printre lucrurile apartinand bunicii si mamei (venite din Franta, bineinteles) si pe care orice femeie si le doreste. De aceea, ajungand in Franta in anul 1975, am dorit sa lucrez in acest domeniu. Primul loc de munca mi-a fost propus de Anca Papaconstantin, directoarea laboratoarelor Rochas, care avea o mica fabrica de parfumuri, unde am inceput sa lucrez. Gratie ei, am cunoscut o alta persoana foarte importanta din viata mea, domnul Sabetay, de origine romana, patronul uneia dintre cele mai mari societati de materie prima pentru industria cosmetica si presedintele Academiei de Osmologie si Dermologie.

- Cand ati plecat din Romania, aveati clar conturat in minte ceea ce va doriti sa faceti in Franta?
Anca Papaconstantin si domnul Sabetay m-au ajutat si m-au sfatuit profesional, iar cosmetica a fost o alegere evidenta.

- Cum ati ajuns sa va inscrieti la studiile de estetica din cadrul "Centre Prive d'enseignement esthetique Madeleine Maguin"? Ati sustinut un examen? In ce a constat acesta?
Dupa ani de studii in Franta am obtinut o diploma, in urma unui examen complex care a inclus notiuni de anatomie, cosmetologie, fiziologie si biologie cutanata.

- Ce curs a luat cariera dumneavoastra dupa absolvirea acestor studii?
Dupa perioada petrecuta in Franta am decis sa plec in Canada. Aici am urmat, timp de un an, scoala de cosmetica "Edith Serei", lucrand in acelasi timp in institutul ei din Montreal. A fost o experienta minunata si necesara. In anul 1980, m-am intors la Paris si m-am casatorit cu Jacques Le Blay, care timp de 28 de ani a fost directorul Laboratoarelor si Cercetarilor Cosmetice la Guerlain, iar de doi ani a iesit la pensie. In prezent, este profesor la Institutul Superior International a Parfumului, Cosmeticii si a Aromei (ISIPCA) la Versailles, creat in anul 1970 de catre Jean Jacques Guerlain.

- Care au fost etapele parcurse pana cand ati ajuns responsabila a celor patru institute Juventhera? In ce au constat atributiile dumneavoastra acolo?
Am inceput sa lucrez la Paris ca estetician, dupa care am raspuns la un anunt si am fost angajata de catre Juventhera care, la momentul respectiv, nu avea decat un singur magazin. Dar, cum sefa mea era o femeie dinamica si plina de idei, iar eu la fel, dupa un an existau patru magazine Juventhera, axate pe problemele femeii mature - deci Anti-Age - dietetica, slabire si tratamente complexe pentru fata si corp.

- Ce amintiri pastrati din acele timpuri?
A fost o perioada pasionanta si plina de satisfactii profesionale, dar lucram sapte zile din sapte, fiind responsabila de toate activitatile, inclusiv angajarea personalului. Lucram cu 30 de esteticiene si ne ocupam de stabilirea metodelor institutului, planning-ul, contactul cu clientela, gestiune, etc... Acest lucru a insemnat un total abandon familial. Dar aveam de acum cam 36 de ani, imi doream un copil... Asa incat se impunea sa iau o decizie si nu am mai continuat sa lucrez in ritmul acesta. Baiatul meu, Stefan, s-a nascut in 1987. Astazi, are 17 ani si jumatate, a dat anul acesta bacalaureat-ul, urmand ca din septembrie sa inceapa studii de matematici superioare - sectia fizica-chimie, ca si tatal lui.

- Cum ati descrie o cariera in industria cosmetica in Franta (cu provocarile ei, cu "secretele" de culise legate de realizarea produselor)?
In Franta, produsele de frumusete sunt elaborate in secretul laboratoarelor, in stransa colaborare cu serviciile de marketing. Creatie, inovatie, noutate - acestea sunt obiectivele permanente ale industriei cosmetice, care lucreaza regulat cu mediul universitar al medicinei, biologiei, farmacologiei si dermatologiei. Fiecare marca supravegheaza ce face concurenta si cauta sa se diferenteze de aceasta printr-un discurs inovator.

- Cum ati decis sa reveniti in Romania, deschizand aici o afacere?
Cu ocazia calatoriilor mele in Romania, am putut sa studiez piata produselor cosmetice de aici si am constatat ca exista o mare posibilitate de dezvoltare a tratamentelor si a produselor Anti-Age in institutele de frumusete. Am selectionat marca Dr.Grandel dintre aproximativ 60 de marci diferite. Nu ne-am multumit cu argumentele publicitare ale marcii Dr.Grandel. De aceea, am studiat foarte in profunzime fisele tehnice si formula fiecarui articol (gratie competentei sotului meu), am fost amandoi in Germania, unde am vizitat fabrica si laboratoarele de cercetare apartinand firmei Dr.Grandel. Am fost imediat sedusi de conceptul si gama Anti-Age, care ma intereseaza in mod special, astazi fiind eu insami o utilizatoare a acestui gen de produse. Decizia mea este luata, acestea vor fi unele dintre produsele pe care le voi aduce in Romania.

- Prin ce se diferentiaza aceste produse de cele ale altor mari producatori?
Contrar anumitor produse de ingrijire a epidermei, care nu privilegiaza decat unul dintre multiplii factori ai imbatrinirii (pentru a raspunde unei tendinte aflate la moda de moment), diferitele linii ale gamei Anti-Age actioneaza asupra tuturor cauzelor, atat interne, cat si externe, ale imbatranirii pielii. Dr.Grandel utilizeaza in fabricatia produselor numai materii prime care sunt recunoscute de comunitatea stiintifica internationala.

- Daca ar fi sa oferiti un sfat de ingrijire femeilor, care ar fi acesta?
Femeile au tendinta de a alege produsele in functie de criterii de genul: parfumul, textura, senzatia imediata, publicitate, fara sa tina cont de adevaratele nevoi ale pielii. Numai esteticienele, prin competenta lor si avand o formatie in cosmetologie, sunt capabile sa evalueze adevaratele nevoi ale pielii si sa sfatuiasca o clienta in alegerea produselor. De aceea, produsele Dr.Grandel nu pot fi distribuite decat intr-un circuit unde calitatea sfaturilor este tot atat de importanta ca si calitatea produselor. Astfel am ales sa incepem activitatea din Romania cu profesionistii de la Cella Center.

- V-ati pastrat titlul nobil? V-a influentat acesta cumva ascensiunea profesionala?
Un titlu de noblete nu se pierde niciodata. Eu am avut norocul sa port numele uneia dintre celei mai mari si mai importante famili din istoria Romaniei, nume cunoscut si in Franta datorita numeroaselor personalitati ale familiei Ghika, ce au trait in aceasta tara, gen Monseniorul Vladimir Ghika. Sa port acest nume este pentru mine o cinste si o mare sansa. Sigur, aici m-a ajutat.

- Cum va petreceti timpul liber? Ce hobby-uri aveti?
Ma intrebati cum imi petrec timpul liber? Care timp? Am de lucru in permanenta, de citit, particip la toate congresele si conferintele - este obligatoriu daca vrei sa fii la curent cu tot ce apare nou in meserie, atat pentru mine cat si sotul meu. Vacante practic nu luam, poate doua saptamani pe an - si inca este un ritm care ne convine.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod