Vitamine de toamnă


Odată cu venirea toamnei începe lupta organismului cu riscul de îmbolnăviri cauzate de temperaturile în scădere şi vântul tot mai puternic. Dar tot toamnă ne oferă şi cele mai bune resurse pentru creşterea imunităţii şi, prin urmare, pregătirea scutului în faţa schimbărilor vremii.
Odată cu venirea toamnei începe lupta organismului cu riscul de îmbolnăviri cauzate de temperaturile în scădere şi vântul tot mai puternic. Dar tot toamnă ne oferă şi cele mai bune resurse pentru creşterea imunităţii şi, prin urmare, pregătirea scutului în faţa schimbărilor vremii.  
 
Dr. Luigi Gratton, Vice President Medical Affairs & Nutrition Education în cadrul Herbalife Ltd. şi membru în "Programul de analiză a obezităţii că factor de risc" derulat de Centrul pentru Nutriţie Umană din cadrul Universităţii din Los Angeles (UCLA), ne prezintă câteva dintre legumele şi fructele bogate în rezerve de vitamine şi minerale necesare organismului în lunile de toamnă.  
 
Strugurii conţin unul dintre cei mai eficace antioxidanţi recunoscuţi la momentul actual, flavonoidele (luptă împotriva radicalilor liberi, încetinesc îmbătrânirea celulelor şi stimulează imunitatea organismului), şi conţin potasiu, având valoare energetică importantă.
 
Mărul are efect depurativ pentru sânge (scade colesterolul), tonic pentru nervi şi muşchi, prevenind instalarea infecţiilor intestinale, bronsice, reumatismale.
 
Prunele au efect decongestionant pentru ficat, stimulent al funcţiilor nervoase.
 
Nucile asigură un aport de grăsimi nesaturate, minerale, vitamina E, sulf şi arginină, menţinând arterele flexibile şi inima într-o stare bună de funcţionare.

 
Varza şi ardeiul ocupă primele locuri în topul legumelor care conţin vitamina C. Pentru a obţine doza zilnică de vitamina C este suficient un ardei gras proaspăt sau 200 de grame de varză proaspătă.
 
Pentru rezervele de vitamina A avem nevoie de morcovi. Un pahar de suc de morcovi pe zi are efect antiseptic, anti-inflamator, cu efecte împotriva cancerului şi revigoreaza culoarea pielii.  
 
Vitamina E este cel mai puternic antioxidant natural. Vitamina E se găseşte din abundenţă în uleiurile vegetale (de floarea soarelui, măsline, migdale).  
 
Vitamina B6 este o vitamină specială pentru imunitate şi se găseşte în mai multe legume: cartofi, morcovi, varză,  păstăi, boabe.
 
 
"Nu vă faceţi griji că au trecut zilele de vară. Vremea este în continuare de partea voastră, oferindu-vă resurse de sănătate. Profitaţi de legumele şi fructele parfumate ale toamnei, în toată splendoarea lor coloristică şi a compoziţiei, pentru a vă întări organismul şi a fi pregătiţi pentru o luptă şi mai aprigă, când se apropie lunile de iarnă", a adăugat dr. Luig Gratton.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • silvia.angheluta pe 27 Sep 2010, 18:03
    super

    foarte interesant articolul

    0
    0

  • Adriana Mitac pe 26 Sep 2010, 20:20
    incantata

    sunt foarte interesante articolele si eficiente pentru multe persoane.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;