Vitamina D te apără de răceală şi cancer. În ce alimente o găseşti?


Vitamina D este esenţială pentru sănătatea organismului. Studiile arată că ne apără de răceală, dar şi de cancer. Ca să beneficiezi de efectele ei protectoare, află de la Dr. Oz în ce alimente o găseşti.

Vitamina D este esenţială pentru sănătatea organismului. Studiile arată că ne apără de răceală, dar şi de cancer. Ca să beneficiezi de efectele ei protectoare, află de la Dr. Oz în ce alimente o găseşti.

 

Dr. Oz avertizează că suplimentele cu vitamina D nu sunt neapărat cea mai bună soluţie, ci este mai degrabă recomandat să apelezi la alimentele bogate în acest nutrient esenţial şi să te expui moderat la soare.


Ce beneficii are vitamina D?

1. Te protejează de cancer
Cercetările au scos la iveală efectul anticancerigen al vitaminei D. Potrivit specialistului, această vitamină ne apără de cancerul la colon, sân şi de cel endometrial.

Celulele canceroase care se dezvoltă în colon sunt distruse atunci când nivelul vitaminei D este unul ridicat. Specialiştii susţin că vitamina D ajută celulele canceroase să se autodistrugă.

O altă cercetare arată că vitamina D interacţionează cu anumite gene asociate cancerului mamar, determinând celulele să lupte împotriva cancerului.

Obezitatea creşte cu până la 200% riscul de a face cancer endometrial, una dintre cele mai frecvente forme de cancer care se dezvoltă la organele reproducătoare femeieşti.

Cercetările arată că un aport însemnat de vitamina D poate să reducă acest risc, deoarece aceasta este o vitamină solubilă în grăsimi.

2. Previne răceala
Potrivit unui studiu apărut în publicaţia Journal of the American Medical Association, vitamina D are capacitatea de a proteja organismul de răceală, gripă şi alte infecţii respiratorii care includ simptome precum tuse, dureri în gât, nas înfundat sau cu secreţii nazale.

3. Favorizează absorbţia calciului

4. Întăreşte sistemul imunitar

5.
Reduce riscul de inflamaţii

6. Are grijă de sănătatea sistemului neuromuscular.



Cele mai bune surse alimentare de vitamina D

Potrivit specialistului, una dintre cele mai bune surse de vitamina D este somonul. De asemenea, alte alimente pe care trebuie să le incluzi în alimentaţia ta sunt:

  • tonul
  • macroul
  • uleiul din ficat de peşte
  • ficatul de vită
  • brânzeturile
  • gălbenuşul de ou
  • laptele vegetal (soia, orez, ovăz, migdale)
  • ciupercile.

 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Alina pe 2 Nov 2012, 22:19
    articolelor scrise de Ioana Maroşan

    Foarte constructiva initiativa articolelor scrise de Ioana Maroşan, care sistematizeaza printre altele si sfaturi din emisiunile si experienta Dr. Oz. Nu toti putem viziona toate emisiunile si mai ales nu le putem retine. Scrise raman accesibile mult timp celor interesati. Multumim.

    0
    0

  • Ionica pe 1 Nov 2012, 18:32
    multumiri

    oameni buni mult imi plac ideile D- vs pt a ne proteja de cancer sau ce sa mincam ca sa evitam bolile pt aceasta va MULTUMESC mult

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;