Trucuri care ar putea preveni kilogramele în plus de sărbători


Sezonul sărbătorilor vine, de obicei, și cu un lucru mai puțin plăcut: kilogramele în plus.
Toate acele petreceri de sărbători și mesele în familie aduc kilograme în plus cu ușurință în această perioadă a anului. Dar un nou studiu din Marea Britanie sugerează că unele trucuri simple, inclusiv cântărirea ta în mod regulat, pot ajuta la prevenirea kilogramelor în plus de sărbători. Iată despre ce este vorba!

Cum să eviți kilogramele în plus de sărbători


Studiul, cunoscut sub numele de Winter Weight Watch, a examinat dacă oferirea sfaturilor persoanelor pentru a reduce consumul de alimente și băuturi în timpul sărbătorilor ar putea împiedica o creștere în greutate. Rezultatele au fost publicat pe 10 decembrie în numărul de Crăciun al revistei The BMJ

272 de participanți ai studiului au fost împărțiți în mod aleatoriu în două grupuri. Persoanele dintr-un grup, cunoscut sub numele de grup de intervenție, au fost sfătuite să se cântărească de cel puțin două ori pe săptămână în timpul vacanțelor și să noteze și să se gândească la greutatea lor. Acest grup a primit, de asemenea, 10 sfaturi pentru gestionarea greutății. Sugestiile includeau atenția cu privire la dimensiunile porțiilor, limitarea alcoolului și a băuturilor zaharoase și implicarea în activități fizice regulate. Acest grup a primit, de asemenea, o listă care arată cât de multe exerciții trebuie să faci pentru a arde caloriile de la alimentele și băuturile populare de sărbători. De exemplu, e nevoie de 16 minute de alergat pentru a arde caloriile de la trei cartofi mari prăjiți, iar un pahar cu vin fiert necesită 33 de minute de mers pe jos.

Celălalt grup, cunoscut sub numele de grup de control, a primit un prospect despre un stil de viață sănătos, dar acesta nu a inclus consiliere sau recomandări legate de diete specifice sărbătorile.

Cercetătorii au cântărit participanții o dată înainte de sărbătorile de iarnă, în noiembrie sau decembrie, și încă o dată la aproximativ o lună, în ianuarie sau februarie.

Studiul a constatat că participanții din grupul de control s-au îngrășat cu aproximativ 0,4 kilograme în perioada sărbătorilor de iarnă, în timp ce grupul de intervenție nu a pus deloc kilograme în plus.
Per ansamblu, participanții din grupul de intervenție au cântărit cu aproximativ 0,5 kilograme mai puțin la sfârșitul studiului, comparativ cu grupul de control. Deși diferența de greutate între cele două grupuri a fost mică, aceasta este importantă, având în vedere că orice creștere în greutate prevenită poate avea un impact pozitiv asupra rezultatelor de sănătate.

Cercetătorii au observat că studiul lor are unele limitări. Perioada de urmărire a fost relativ scurtă, iar cei mai mulți participanți au fost femei, care au avut o greutate sănătoasă sau au fost supraponderale, dar nu obeze.
Deci nu este clar cât de bine pot fi aplicate constatările și altor grupuri de oameni.

Cu toate acestea, rezultatele ar trebui luate în considerare pentru a preveni creșterea în greutate a populației în timpul perioadeloc cu risc ridicat, cum ar fi sărbătorile.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;